چت

برشکاری با لیزر و مزیت های آن

<p>برشکاری با لیزر فناوری است که در آن از اشعه لیزر برای برش اجسام استفاده می‌شود و از این فناوری در زمینه صنعت استفاده می‌شود. برش لیزری توسط استعمال اشعه لیزر از یک خروجی قوی لیزر روی اجسامی که می‌خواهند بریده شوند انجام می‌شود.</p>

برشکاری با لیزر و مزیت های آن

در برشکاری با لیزر، قسمتی از جسم مورد نظر که بریده می‌شود یا آب شده یا می‌سوزد یا تصعید می‌شود و توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شود و در نهایت سطح بریده شده با کیفیت خیلی عالی ایجاد می‌شود. لیزر صنعتی در صنایع مختلفی مانند صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی، ارتباطاتی، فیزیک، شیمی و … کاربرد دارد.

در ادامه این مقاله به مزیت های برش لیزری نسبت به روش های سنتی می پردازیم و در انتها ویدیویی از برشکاری با لیزر را مشاهده می کنیم.

مزیت های برشکاری با لیزر نسبت به روش های سنتی

  • در برش لیزر شما نیازی به شیوه های سنتی (قالبسازی و پرسکاری) ندارید و قطعات بعد از برش لیزر CNC نیاز به ماشین کاری مجدد نیست.
  • در برش لیزر هیچ گونه سوختگی بر روی سطح کار و پلیسه پشت کار مشاهده نخواهد شد.
  • در برش توسط اشعه ليزر، از انجا که اشعه به صورت کانونی می تابد، قطعات قبل و بعد از برش تغییر دمای نا محسوسی دارند در نتیجه خواص مكانيكي و فيزيكی متریال مورد استفاده حفظ می گردد.
  • با توجه به توان بالای منبع تولیدکننده ليزر دستگاه هاي ليزر سرعت بالایی براي برش ليزری قطعات دارند.
  • در تكنولوژی برش ليزر فلزات، طرح های پيچيده و نقشه های دو بعدی و هر نقشه طراحی شده توسط ابزاری مثل اتوکد و... به راحتی قابل پیاده سازی می باشند.
  • در برش ليزر فلزات بر روی قطعه ای که برش می خورد هیچ گونه فشار فیزیکی اعمال نمی شود و در نتیجه شاهد له شدی در لبه های قطعات نخواهیم بود.
  • فلزات با دقت بسيار بالایی بریده می شوند که این دقت برحسب ضخامت قطعه متفاوت می باشد.

با هم بخشی از پروسه برشکاری لیزر بر روی آلومینیوم ببینیم.

منبع: گروه تامین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×