چت

هبلکس چیست؟

در این مطلب به بررسی بلوک هبلکس و مزایای آن خواهیم پرداخت.

هبلکس چیست؟

بلوک هبلکس

بلوک هبلکس یک نمونه از مصالح ساختمانی بوده که به‌طور گسترده در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود. این بلوک‌ها از سیمان ، شن و آب ساخته می‌شوند و به وسیله قالب‌ به شکل‌ها و قطعات متنوعی تولید می‌گردند. به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارند نسبت به دیگر مصالح ساختمانی، برتری داشته و مورد توجه مهندسان بسیاری قرار گرفته‌اند. 

با سیپورکس (siporex.ir) در این مطلب همراه باشید تا در ادامه با مزایا و کاربرد‌های متنوع این بلوک بیشتر آشنا شوید.

کاربرد بلوک هبلکس

بلوک هبلکس همانند بلوک سیمانی این قابلیت را دارد که در قسمت‌های مختلف ساختمان قرار گیرد، زیرا به نحوی ساخته شده است که مناسب هر مکانی می‌تواند باشد. از کاربردهای مختلف آن موارد زیر را می‌توان نام برد:

  •  ساخت دیوارهای داخلی و خارجی
  • دیوارهای جداکننده
  •  دیوارهای نمایی
  • طبقات میانی ساختمان‌ها
  • اسکلت‌های سبک
  • پوشش‌های سقفی 

همچنین شما میتوانید برای خرید بلوک سیمانی روی لینک کلیک نمایید.

مزایای بلوک هبلکس

بلوک هبلکس، به عنوان یک جایگزین عالی برای مصالح ساختمانی سنتی، دارای مزایای فراوانی است، از جمله:

قابلیت سوراخکاری و میخ زنی 

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بلوک هبلکس این بوده که می‌توان آن‌ها را در هر سایز و ابعادی که کارفرما نیاز دارد، برش زد. به این صورت به راحتی می‌توان از این بلوک‌ها در گوشه به گوشه‌ی ساختمان سازی استفاده کرد.

قابلیت بازیافت قطعات شکسته 

دیگر مصالح ساختمانی، چنانچه شکسته شوند، دیگر نمی‌توان از آن‌ها برای ساخت و ساز استفاده نمود. اما بلوک هبلکس را حتی بعد از آسیب نیز می‌توان در اجرای سقف مورد استفاده قرار داد. 

 قابلیت سفارشی

خاصیت دیگر بلوک هبلکس، ابعاد و سایزهای متنوع این محصول است که بر طبق سفارش کارفرما، می‌توان آن‌ها را تولید کرد.

مقاومت بالا 

به دلیل اینکه در فرآیند ساخت بلوک هبلکس از مواد اولیه باکیفیت و مقاومی استفاده می‌شود، این بلوک در برابر فشار‌های بیرونی دارای مقاومت قابل قبولی بوده و در برابر عوامل محیطی مانند حریق و زلزله استحکام خوبی از خود نشان می‌دهد. 

وزن سبک 

بلوک هبلکس دارای وزن بسیار سبکی است که سبب می‌شود تا بتوان آن را به راحتی در ساختمان‌سازی به کاربرد. نصب آن‌ها راحت بوده و نیاز به نیروی انسانی زیادی برای اجرا ندارند. همچنین به سهولت قابل حمل و نقل هستند. به دلیل این مزیت بسیار مهم بلوک هبلکس، هزینه‌ی اجرای بسیار کمتری به نسبت دیگر مصالح دارند و مقرون به صرفه‌تر می‌باشند.

عایق در برابر سرما و گرما 

مواد تشکیل دهنده‌ی بلوک هبلکس سبب شده تا این محصول در برابر ورود و خروج هوای سرد و گرم بتواند از خود مقاومت خوبی نشان دهد. از این رو، از هدر رفت انرژی پیشگیری خواهد کرد و هزینه‌های مربوط به سیستم‌های تهویه را به شدت کاهش می‌دهند.

خرید بلوک هبلکس

هنگام خرید بلوک هبلکس برای ساختمان‌سازی، می‌بایست به نکات مهمی دقت فرمایید تا بتوانید یک نمونه مناسب با نیاز خود را خریداری کنید، چرا که در صورت انتخاب اشتباه، متحمل هزینه‌ی اضافی خواهید شد‌. از نکات مهم در حین خرید بلوک هبلکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  کیفیت مواد: اطمینان حاصل کنید که بلوک‌‌های هبلکسی که خریداری می‌کنید از مواد با کیفیت و استاندارد ساخته شده‌اند.
  • ابعاد و وزن: مطمئن شوید که ابعاد بلوک‌ها با مشخصات مورد نیاز سازه‌ی شما مطابقت داشته باشند و همچنین وزن آن‌ها مناسب است.
  • مطابقت با استانداردها: این محصولات باید با استانداردهای ملی و بین‌المللی  سازگار باشند تا مطمئن شوید که سازه‌ی شما ایمن و مقاوم خواهد شد.
  • قیمت: قیمت بلوک‌ها همیشه می‌تواند یکی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری باشد، اما بهتر است قیمت را با کیفیت محصول مقایسه کرده و تصمیمی درست بگیرید.

به طور کلی، انتخاب و خرید بلوک هبلکس برای ساختمان سازی نیازمند دقت و دانش فنی است تا بتوانید از بهترین مواد و بهترین روش‌ها برای ساخت و ساز استفاده کنید و ساختمان شما قادر باشد تا سال‌ها مقاومت خوبی از خود نشان دهد. به همین دلیل سعی کنید همیشه با افراد آگاه در این زمینه، مشورت‌های لازم را داشته باشید. 

قیمت بلوک هبلکس

قیمت بلوک هبلکس بستگی به عوامل مختلفی دارد. این نکته را نیز بهتر است ذکر کنیم که با توجه به مزیت بالایی که این بلوک‌ها دارند، از قیمت بسیار به صرفه‌تری به نسبت دیگر مصالح برخوردار هستند. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • برند تولید کننده
  •  کیفیت
  •  ابعاد 
  •  نوع مصالح مورد استفاده در ساخت آن‌ها
  • بازار روز و شرایط اقتصادی
  •  منطقه جغرافیایی محل استفاده
  •  هزینه‌های تولید
  • حمل و نقل 

بلوک هبلکس به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مدرن شناخته شده است. این محصول با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، نقش بارزی در صنعت ساخت و ساز را ایفا می‌کند. از امکانات فراوانی مانند پایداری، عایق‌ عالی، تنوع طرح و انعطاف پذیری در استفاده، کاهش هزینه‌ها در زمان ساخت برخوردار است. به همین دلیل به عنوان یک جایگزین مناسب برای مصالح ساختمانی سنتی به شمار می‌رود. با توجه به این پتانسیل بالقوه، استفاده‌ از بلوک هبلکس در پروژه‌های ساختمانی، می‌تواند به بهبود عملکرد و کیفیت ساختمان‌ها منجر شود.

در این مطلب به بررسی این که هبلکس چیست پرداختیم، شما میتوانید برای خرید بلوک هبلکس به وب سایت سیپورکس (siporex.ir) مراجعه نمایید.

دیدگاه ها
×