چت

ورق روغنی چیست؟ آشنایی کامل با انواع ورق های روغنی + معرفی مراجع معتبر برای خرید ورق روغنی

اگر می خواهید اطلاعات جامعی از اینکه ورق روغنی چیست و چه کاربردهایی دارد، کسب کنید و برای خرید ورق روغنی، مراجع معتبری را بشناسید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

ورق روغنی چیست؟ آشنایی کامل با انواع ورق های روغنی + معرفی مراجع معتبر برای خرید ورق روغنی

ورق های فولادی همواره به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنایع گوناگون شناخته می شوند که استفاده از آن ها رواج بسیار زیادی دارد. این ورق ها از دو طریق تولید می شوند که شامل روش نورد سرد و نورد گرم می شود. در واقع تمامی ورق های فولادی به وسیله فرآیند نور سرد و گرم تولید شده و به دست مصرف کنندگان می رسند. به ورق هایی که از طریق روش نورد سرد تولید می شوند، ورق روغنی گفته می شود. ورق روغنی از جمله ورق های فولادی پرکاربرد در عرصه های مختلف به شمار می رود. به دلیل ویژگی ها، مزایا و قیمت ورق روغنی، افراد زیادی به سراغ خرید آن می روند. با این حال سوال بسیاری از افراد، این مسئله است که ورق روغنی چیست؟

یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از افراد این سوال بوده که ورق روغنی چیست و چه مزایایی دارد؟ تمامی این سوالات جزو دغدغه های اصلی مصرف کنندگان به شمار می رود. طبیعتا افرادی که قصد خرید ورق های روغنی را دارند، باید قبل از هرچیزی اطلاعات لازم را در رابطه با این محصولات به دست بیاورند. کسب اطلاعات لازم در رابطه با ورق های روغنی باعث می شود تا شما بتوانید محصولاتی را مطابق با نیازهای خود خریداری کنید.

ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی چیست؟

برای این که بدانید ورق روغنی چیست، باید به سراغ فرآیند تولید آن برویم. ورق روغنی با استفاده از روشی به نام نورد سرد تولید می شود. برای تولید این ورق، شرکت های تولیدکننده به قراردهی ورق های فلزی در اتاق مخصوصی می پردازند. در این اتاق ورق های فلزی تحت تاثیر دمای 200 درجه قرار می گیرند. لازم به ذکر است که دمای 200 درجه برای ورق های فلزی کم محسوب می شود. پس از قرارگیری ورق فلزی در این دما، فشارهای مخصوصی بر روی ورق موردنظر اعمال خواهد شد. در هنگام اعمال فشارهای مخصوص، ورق فلزی از میان غلطک ها عبور خواهد کرد. اجرای این پروسه به منظور افزایش مقاومت ورق روغنی و همچنین افزایش یا کاهش ضخامت آن ها انجام می گیرد.

ساخت ورق های روغنی

یکی از مسائلی که باعث شده تا کاربرد ورق روغنی در مقایسه با دیگر ورق های فلزی افزایش قابل توجهی یابد، مقاومت بسیار مناسب آن ها است. این موضوع تاثیر مستقیمی را در بیشتر شدن کاربردهای این ورق داشته است. به دلیل ظاهر درخشان و براقی که این ورق ها دارند، نام آن ها ورق روغنی شده است. علاوه بر این موضوع بر روی این ورق فرآیند روغن کاری نیز انجام می گیرد.

انواع ورق روغنی

انواع ورق روغنی

برای این که با پاسخ این سوال که ورق روغنی چیست، به خوبی آشنا شوید، نیاز به شناسایی انواع ورق روغنی خواهید داشت. ورق های روغنی شامل دسته های گوناگونی می شوند که هر یک دارای مزایا و ویژگی های خاصی هستند. در همین راستا به منظور بهبود کیفیت خرید خود، نیاز ویژه ای به شناخت هر یک از این ورق ها خواهید داشت. جزئیات رخ داده در فرآیند تولید این ورق ها با نورد سرد منجر به تولید انواع ورق های روغنی شده است.

در ادامه به نقل از سایت آهن از ما، به معرفی انواع ورق های روغنی می پردازیم:

۱. ورق روغنی ST12

ورق روغنی ST12 که به ورق روغنی معمولی نیز شناخته می شود، پرکاربردترین گرید ورق روغنی است که به طور گسترده ای در بازار استفاده می شود. این ورق به دلیل پایین بودن میزان کربن بکار رفته نسبت به سایر گریدها، دارای خصوصیاتی مثل خمش و کشش است. کیفیت سطح این گرید، برای کاربردهایی که ظاهر محصول اهمیت دارد مانند پانل های خودرو، لوازم خانگی، و ساخت قطعاتی که نیاز به شکل‌ پذیری بالا دارند و محصولاتی که نیاز به رنگ آمیزی یا پوشش دارند مطلوب است.

۲. ورق روغنی ST13

ورق روغنی ST13 به دلیل دارا بودن عملکرد کشش و جوشکاری عالی و دقت ابعادی نسبتا بالا و همچنین با قابلیت شکل‌ پذیری بیشتر برای قطعاتی که نیاز به تغییر شکل‌ های پیچیده دارند، به طور گسترده برای ساخت قطعات مختلف خودرو استفاده می شود.

۳. ورق روغنی ST14

ورق روغنی ST14 دارای بیشترین میزان کشش در میان گریدهای ورق روغنی می باشد. این ورق سرد با سطح صاف و فرآوری عالی در لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و همچنین با بیشترین قابلیت شکل‌ پذیری برای تولید قطعاتی که نیاز به کشش و فرم‌ دهی عمیق دارند در تجهیزات صنعتی و انواع مصالح ساختمانی بکار می رود

۴. ورق روغنی Ek2

این نوع از ورق روغنی که دارای خاصیت لعاب‌ پذیری است، بیشترین کاربرد را در ساخت صفحه اجاق‌ گاز دارد.

۵. ورق روغنی QSTE

ورق روغنی QSTE نوعی ورق ضدسایش است که به‌ دلیل مقاومت بالای این محصول در برابر ساییدگی برای ساخت قطعات زیرین خودرو مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

اگر به دنبال پاسخ این سوال باشید که پرمصرف ترین ورق روغنی چیست، باید بگوییم که مدل ST12 به عنوان پرمصرف ترین نوع ورق های روغنی شناخته می شود. امکان خمکاری این ورق تا 45 درجه وجود داشته و طبق تحقیقات صورت گرفته، از قابلیت جوشکاری و برشکاری نیز بهره مند است. کشش این ورق نسبتا کم می باشد. همچنین لازم است که بدانید، قیمت ورق ST12 نسبت به دیگر ورق ها کمتر است. در این ورق از فسفر، کربن، منگنز و ... استفاده می شود.

میزان کشش ورق روغنی نیمه کششی ST13 را 90 درصد تعیین کرده اند. اگر نیاز به ساخت محصولاتی با شکل دهی متوسط داشته باشید، ورق ST13 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. لازم به ذکر است که این ورق در مقایسه با نمونه قبلی نرمی بیشتری را دارد که این موضوع ناشی مقدار کمتر کربن آن است.

اگر به دنبال پرسکاری عمیق باشید، ورق روغنی ST14 بهترین گزینه خواهد بود. شرکت های تولیدکننده در این محصول به کاهش مواد مختلفی همچون گوگرد، منگنز، فسفر و ... پرداخته اند. این موضوع باعث افزایش قابلیت کششی این محصول شده است.

کاربردهای ورق روغنی چیست؟

برای این که بتوانید اطلاعات کاملی را در رابطه با این محصولات به دست بیاورید، باید به دنبال پاسخ این سوال که کاربرد ورق روغنی چیست، باشید. کاربردهای ورق روغنی جزو مسائل مهمی به شمار می روند که عدم آگاهی نسبت به آن ها می تواند در کیفیت خرید این محصولات تاثیرگذار باشد. در همین راستا قصد داریم تا برخی از مهم ترین کاربردهای ورق روغنی را شناسایی کنیم.

  • استفاده در حوزه یخچال سازی به منظور ساخت بدنه، درب و سینی پشتی
  • استفاده در صنعت روشنایی به منظور استفاده در کاور محصولات و قطعات داخلی
  • استفاده در سیستم های گرمایشی مانند بدنه آبگرم کن
  • استفاده در صنعت فیلترسازی به منظور ساخت فیلترهای برشی، صافی و کششی
  • استفاده در منبع های ذخیره سازی مثل کپسول آتش نشانی
  • استفاده در صنعت برق به منظور ساخت اسکلت تابلو برق و کاور آن
  • استفاده در حوزه رادیاتورسازی به منظور ساخت بدنه رادیاتور و کانتور آن
  • استفاده برای ساخت صفحه زیر اجاق گاز و همچنین سینی پشت فر گاز
  • استفاده در تجهیز کابین های آسانسور

تمامی موارد فوق تنها تعدادی از کاربردهای ورق روغنی هستند. کاربرد ورق روغنی شامل موارد دیگر نیز می شود که برای اطلاع دقیق از آن ها، باید حتما با کارشناسان یک شرکت سازنده، مشورت کنید.

استعلام قیمت ورق های روغنی

قیمت ورق روغنی

پس از این که متوجه شدید ورق روغنی چیست، باید به سراغ قیمت این محصول برویم. طبیعتا قیمت به عنوان یک موضوع بسیار مهم در هنگام خرید اجناس گوناگون از جمله ورق های روغنی به شمار می رود. قیمت ورق روغنی وابسته به عوامل گوناگونی تعیین می گردد. یکی از عامل های تاثیرگذار در قیمت این محصولات، انواع ورق روغنی است. علاوه بر این موضوع ضخامت ورق روغنی و همچنین شرکت تولیدکننده آن می تواند در قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار باشد. توجه داشته باشید که بازار خرید و فروش ورق روغنی طی سال های گذشته با نوسانات بزرگی روبرو شده است. در چنین شرایطی استعلام قیمت این محصولات از یک مرجع معتبر، موضوعی مهم می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا برای خرید این ورق ها حتما به سراغ یک مرجع معتبر از جمله آهن آنلاین، آهن از ما و آهن پرایس بروید تا از کلاهبرداری های مختلف در این زمینه دور بمانید.

خرید ورق روغنی از مراکز معتبر

اکنون شما خوب می دانید که ورق روغنی چیست و این محصول می تواند چه کاربردهایی را داشته باشد. بنابراین نوبت به خرید ورق روغنی از مراجع معتبر می رسد. شرکت های مختلفی در این زمینه به فعالیت می پردازند که بی شک می توان شرکت آهن از ما را به عنوان یک مرجع ایده آل برای خرید از سوی شما معرفی نمود. آهن از ما به عنوان یکی از مجموعه های فعال در این زمینه به شمار رفته که طی سال های گذشته موفق به جلب رضایت مشتریان زیادی شده است. تمامی متقاضیان ورق روغنی می توانند با مراجعه به وب سایت این مجموعه و ایجاد ارتباط با کارشناسان آهن از ما، ضمن کسب اطلاعات لازم به خرید ورق های روغنی با شرایطی استثنائی بپردازند.

منبع: سایت آهن از ما - https://ahanazma.com

دیدگاه ها
×