چت

بورس آهن آلات چیست

بورس آهن آلات بازاری کاملا مطمئن و هدفمند است که تمام معاملات در آن مطابق قوانین و ضوابط تعیین شده صورت می گیرد.

بورس آهن آلات چیست

بورس واژه ای فرانسوی است که اشاره به بازار سازمان یافته دارد که در آن قیمت گذاری، خرید و فروش کالا، قراردادهای آتی و اوراق بهادار در آن صورت می گیرد. افزایش فعالیت های تجاری، سرمایه ها و ازدیاد شرکای موجود در کار تجارت، موجب شد که سرمایه های جدید و بیشتری نیز حس گردد. بورس سازمانی است که نقطه اتصال بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران شد. در جواب به اینکه بورس آهن آلات چیست؟  بورس آهن آلات نیز به همین روش می باشد که شامل ویژگی هایی از جمله: مدیریت انتقال ریسک، شفافیت، ایجاد رقابت، تجمع سرمایه گذاری و خرید مطمئن می باشد.

بورس آهن آلات چیست؟

بورس آهن آلات جز بخش بازار فیزیکی بورس کالا است که از پر رونق ترین بازار ها به شمار می رود. بازار بورس آهن شبیه به بازار های سنتی است که قوانین مختص به خود را دارد. در بازار های فیزیکی کالا فروشندگان قیمت عرضه محصول را اعلام کرده و متقاضیان و مشتریان قیمت های مختلفی را ارائه می دهند و در آخر بالاترین قیمت از نرخ پیشنهادی متقاضیان انتخاب شده و محصول یا کالا به آن شخص و شرکت فروخته می شود.

در بورس آهن آلات سه نوع قرارداد نقد، نسیه و سلف ثبت میگردد که بستری امن و مطمئن برای انجام معاملات است و این به دلیل ضابطه مند بودن این بازار می باشد. 

شاید این سوال شما هم باشد که بورس آهن آلات چیست و چه محصولاتی به عنوان کالا در آن عرضه می گردد؟ کلیه مقاطع فولادی اعم از تیرآهن، نبشی، ناودانی، انواع پروفیل، انواع ورق های فولادی، انواع میلگرد و... در این بازار عرضه و قیمت گذاری می شوند. در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان مقاطع فولادی محصولات خود را اعم از پروفیل و... تنها از طریق بورس آهن آلات به بازار عرضه می کنند. 

بورس آهن آلات چیست؟

مزایای بورس آهن آلات

یکی از مزیت های بورس کالا این است که حضور تولید کنندگان به طور مستقیم و بدون واسطه در بورس موجب می شود که عرضه و تقاضا  در یک نسبت واقعی قرار بگیرد و از طرفی آشفتگی های بازار نیز کنترل شود. ثبت مداوم نوسانات قیمت و در دسترس بودن تغییرات قیمتی سبب می شود خریداران امکان پیش بینی قیمت ها و تصمیم گیری بهتر را در معاملات خود داشته باشند.

از دیگر مزایای بورس آهن آلات می توان گفت که سبب ساماندهی بازار و نظارت بیشتر بر عملکرد معامله گران دارد. بر این اساس انجام معاملات قانون مند و بدون ریسک نتیجه اعتماد به بورس است. در واقع حضور خریداران زیاد سبب رونق در بخش سرمایه گذاری کشور می شود و حذف واسطه ها از این میان موجب کاهش نرخ مقاطع فولادی مانند: قیمت نبشی، قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد و... می شود.

چگونه از بورس آهن آلات خرید کنیم؟

هنگام خرید از بورس آهن آلات توجه به دو نکته ضروری است:

  1. باید در نظر داشته و دانید که قیمت های موجود روی تابلوهای بورس برای انواع مقاطع فولادی، قیمت تمام شده کالا نمی باشد و بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است که هنگام خرید و پرداخت آن محصول باید ارزش افزوده آن را نیز پرداخت کنید.
  2. دومین نکته نحوه فروش در این بازار است که اغلب به صورت سلف انجام می شود. ( سلف به این معناست که: یعنی اگرشما امروز قصد خرید آهن از بورس آهن آلات را دارید، باید ابتدا مبلغ بار را پرداخت کنید، ولی زمان تحویل بار خریداری شده 2 ماه پس از زمان تسویه حساب کامل می باشد.)

جهت خرید آهن آلات از بورس کالا ابتدا باید کد بورسی را دریافت کرده و به یک کار گذاری فعال در این حوزه مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که 10 درصد از مبلغ خرید را باید به حساب کارگزاری واریز کرده و سپس کارگزار طبق صورت سفارش شما با دیگر کارگزاری ها به رقابت می پردازد و در نهایت خرید شما را انجام می دهد. پس از صدور حواله خرید توسط کارگزار، شما ظرف 3 روز کاری مهلت دارید که مبلغ خریداری شده را تسویه کنید و در این میان باید کارمزد های کارگزاری، معامله، ارزش افزوده و انبار داری را نیز پرداخت کنید. 

چگونه از بورس آهن آلات خرید کنیم؟

جمع بندی

این مقاله در خصوص افزایش آگاهی شما درباره اینکه بورس آهن آلات چیست؟ ارائه داده شده است امیدواریم که با مطالعه آن به نتیجه دلخواه و پاسخ به سوالتان رسیده باشید. بورس آهن آلات بازاری کاملا مطمئن و هدفمند است که تمام معاملات در آن مطابق قوانین و ضوابط تعیین شده صورت می گیرد. شما عزیزان می توانید با خیال آسوده از کیفیت و قیمت محصولات، خریداری کنید. 

جهت مشاهده و استعلام قیمت انواع مقاطع فولادی ازجمله: قیمت تیرآهن، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت پروفیل، قیمت انواع ورق های فولادی و... به وب سایت فولاد 24 مراجعه نمایید.

دیدگاه ها
×