چت

پرفروش ترین سایزهای میلگرد ساختمان

آیا با میلگرد آشنا هستید؟ میلگرد نوعی پروفیل فولادی است که مقطع دایره ای دارد. میلگرد در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شود، میلگرد های ساده در بتن به تنهایی استفاده نمی‌شود، اما میلگرد آجدار معمولا در ساختمان سازی کاربرد دارد و به دلیل داشتن آج های سطحی، چسبندگی بهتری با بتن ایجاد می ‌کند. در ایران تولید کنندگان زیادی هستند که این محصول را در سایز های مختلف، گرید و کیفیت متنوع تولید می‌کنند. 

پرفروش ترین سایزهای میلگرد ساختمان

پرفروش ترین سایزهای میلگرد ساختمان

میلگرد‌ها در ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارند. میلگرد در سایز‌های متنوعی تولید می‌شود، سایز میلگرد بیان کننده قطر سطح مقطع آن است که بر اساس میلی‌متر اندازه گیری می‌شود. به طور کلی میلگرد های سایز 12، 14، 16، 18 پر مصرف ترین انواع میلگرد ها در صنایع ساختمان سازی بوده که 12 و 14 در کارهای ساختمانی سبک تر و سایز های 16 و 18 در پروژه های عمرانی سنگین تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

قیمت روز میلگرد
•    میلگرد 12

میلگرد 12 یکی از محصولاتی است که به صورت گسترده در پروژه های بزرگ که به پایداری و پشتیبانی زیادی نیاز دارند به کار گرفته می‌شود. مقاومت این محصول در برابر نیروهای کششی، فشاری و تسلیمی بسیار زیاد است، به همین دلیل از آن در ساختمان سازی استفاده می‌شود. میلگرد 12 هم به صورت طولی و هم خم کاری شده و عرضی در بتن به کار می‌رود. مهم ترین کاربرد های میلگرد در ساختمان سازی شامل: ساخت و ساز میلگردهای سنجاقی، جناقی، خاموت و تقویت بتن فونداسیون و ستون ها و... می‌باشد. 


•    میلگرد 14 

میلگرد 14 از تنوع بالایی از وزن و استحکام را شامل می‌شود. میلگرد 14 آجدار در انواع مختلف A2، A3، و A4 تولید می‌شود. 
میلگرد هایی که با گرید A2 تولید می‌شوند شکل مارپیچی دارند و نسبت به دو گرید دیگر استحکام کمتری را شامل می‌شود. 
میلگرد های A3 به صورت گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند که استاندارد آنها مربوط به میلگرد های آجدار معمولا جناقی است . 
میلگرد‌های A4 از سخت ترین و مستحکم ترین میلگرد‌های 14 است که اغلب از فولاد های بسیار سخت که مقاومت بالایی دارند تولید می‌شوند. یکی از ویژگی های میلگرد‌14 این است که وزن تقریبی آن 25/1 کیلوگرم است. ویژگی های دیگر این سایز از میلگرد عبارت اند از: تنش گسیختگی این مقطع فولادی برابر 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می‌باشد، دارای آج های پیچیده و مارپیچ است که به عنوان میلگرد نیمه خشک شناخته می‌شود، دارای تنش جاری 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است و دارای تغییر شکل نصبی آن هنگام گسیختگی 14 درصد می‌باشد. 

پر فروش ترین سایز میلگرد
•    میلگرد 16

متداول ترین کاربرد میلگرد 16 استفاده در ساختمان سازی است. میلگرد 16 در دسته میلگرد های A3 و آج 4000 قرار دارد از این نوع میلگرد برای تقویت پی یا فونداسیون ساختمان‌ها در برابر نیروهای وارد شده استفاده می‌شود. دیگر کاربرد‌های میلگرد 16 عبارت اند از: استفاده در ساخت ساختمان های بلند، ساخت پایه های بتنی، استفاده در دکل های نفتی، ساخت رمپ پارکینگ و...


•    میلگرد 18 

این میلگرد به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد برای ساخت و ساز هایی با طبقات بالا استفاده می‌شود. میلگرد 18 مقاومت سازه را به صورت چشمگیری افزایش و وزن وارده بر سازه را کاهش می دهد. دیگر کاربرد های میلگرد 18 شامل: ساخت پارکینگ ها، ساخت تاسیسات صنعتی، ساخت تاسیسات دریایی، ساخت سازه هایی در مقیاس بزرگ و ساخت انواع پل ها می‌باشد. 

 

 

صرفا جهت اطلاع از: قیمت میلگرد کلیک کنید

جمع بندی 

 

همانطور که گفتیم به طور‌کلی میلگردهای که پر‌فروش ترین سایز های میلگرد ساختمان هستند شامل میلگرد هایی با سایز: 12، 14، 16 و 18 می‌باشد. کاربرد و ویژگی هر یک از این میلگرد ها متفاوت است. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و به مطالب دلخواه خود دست یافته باشید. 


فولاد 24 

شما می‌توانید اگر تامین‌کننده‌ی این محصول یا محصولات دیگر هستید قیمت محصولات خود را روزانه در وب سایت فولاد 24 به خریداران معرفی کنید و یا اگر خریدار محصولات فولادی هستید درخواست خرید خود را به صورت کاملا رایگان در سایت ما بگذارید. 


 

دیدگاه ها
×