چت

آیا میلگرد بخریم یا نه؟

میلگرد ها، میله های بلند و استوانه ای شکل هستند که از آنها جهت مقاوم سازی سازه ها استفاده می کنند. قیمت میلگرد یکی از دغدغه های مهندسین صنایع مختلف است که به عنوان مصرف کننده این محصول همواره به فکر این موضوع هستند که آیا میلگرد بخریم یا نه؟ و یا اینکه چه زمانی میلگرد بخریم؟ در این مقاله با ما همراه باشید...

آیا میلگرد بخریم یا نه؟

تقریبا همه ما با میلگرد یا آرماتور آشنا شدیم و نمونه ای از آن را در حین ساختمان سازی مشاهده کرده‌ایم میلگرد به پروفیلی با سطح های مقطع دایره ای و توپر می‌گویند. میلگرد ها میله هایی بلند هستند که معمولا، جنس آنها از فولاد است. میلگرد به عنوان یک عنصر اصلی در صنعت ساختمان سازی و برای تامین مقاومت کششی بتن شناخته می‌شود شما باید بدانید که این محصول تنوع تولید بسیار زیادی دارد و در صنعت، تولید و استفاده می‌شود. امروزه از نظر شکل و جنس، میلگرد به عنوان یکی از پر‌تنوع ترین مقاطع فولادی شناخته شده است. همچنین میلگرد در سازه های بتنی مختلف مثل ساختمان ها که به آن پرداختیم و پل ها، جاده ها و سدها  استفاده می‌‌شود. در واقع میلگرد شکل پذیری، استحکام کششی و مقاومت در برابر خوردگی و آتش سوزی را برای این سازه ها فراهم می‌کند. امیدواریم که از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.


• آیا میلگرد بخریم یا نه؟

• کاهش یا افزایش قیمت میلگرد در روز های آینده؟

• زمان مناسب برای خرید میلگرد چه موقعی است؟

 

قیمت روز میلگرد

آیا میلگرد بخریم یا نه ؟ 

در این مقاله به این می‌پردازیم که آیا میلگرد بخریم یا نه؟ میلگرد یکی از ضروری ترین محصولات فولادی ای است که در هر سازه ای بکار رفته است و شما برای بیشتر کردن مقاومت سازه خود باید از میلگرد استفاده کنید. همچنین شما با توجه به مزایا و معایب این محصول فولادی می‌توانید به این نتیجه برسید که آیا میلگرد بخریم یا نه. ابتدا با مزایا و معایب این محصول آشنا می‌شویم... 


مزایا میلگرد 


•    این محصول، مقاومت برشی و استحکام دیوارهای سازه را به طور بسیاری افزایش می‌دهد.
•    شما زمانی که از مفتول های فولادی استفاده می‌کنید اصلا نیازی به واحد های بنایی ندارید.
•    شما می‌توانید میلگرد ها را به صورت قائم در دیوار ها به کار ببرید.
•    میلگرد یکی از مهم ترین مصالح فولادی است که باعث افزایش بسیاری در سازه، در برابر زلزله است. 
•    برای استفاده از میلگرد بستر شما اصلا نیازی به دو غاب بندی ندارید و استفاده از میلگرد بستر بسیار راحت.
•    آرماتور یا همان میلگرد می‌تواند دیوار های متقاطع را به هم متصل کند.


معایب میلگرد 


•  معمولا میلگرد ها استحکام عرضی کمی دارند.
•  در میلگرد ها احتمال شکستن و جدایی کامل لیف و رزین پلیمری در معرض قرار گیری تابش های اشعه فرابنفش وجود دارد.
در بخش های قبلی با مزایا و معایب میلگرد آشنا شدیم اما باید چند عوامل دیگر را بررسی کنیم و تصمیم نهایی خودمان را بگیریم. برخی از نکات هایی که در نظر گرفته می‌شوند در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:
•  نیاز های پروژه شما:
در ابتدا شما باید نیاز های پروژه خود را مشخص کنید.
•  نوع میلگرد:
میلگرد ها در انواع مختلفی هستند،(آهنی،فولادی،استیل و....) میلگردی که شما انتخاب می‌کنید باید با نیاز های پروژه شما یکسان باشد.
• قیمت محصولات:
قیمت روز میلگرد بسیار مهم است. به همین خاطر شما باید انتخابتان با بودجه پروژه هماهنگ باشد.
• تایین:
شما باید مطمئن شوید میلگرد مد نظر شما به راحتی در دسترس است.
موارد بالا ذکر شده است که به شما کمک کند میلگرد بخرید یا نه پس اگر شما با همه موارد بالا مشکلی ندارید و موافق هستید می‌توانید میلگرد تهیه کنید اما باز هم تصمیم نهایی با خودتان است. 

خرید میلگرد

کاهش یا افزایش قیمت میلگرد در روز های آینده؟

همانطور که می‌دانید پیش بینی قیمت میلگرد در آینده تحت تاثیر چندین عامل قرار دارد. در ادامه به عواملی که در قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارند می‌پردازیم.
•  نرخ ارز:
از آنجایی که نرخ ارز یکی از مهم ترین عواملی است که بر تعیین قیمت میلگرد تاثیر زیادی می‌گذارد بنابراین اگر که نرخ ارز کاهش یابد همچون قیمت میلگرد هم کاهش می‌یابد در این صورت این قضیه برعکس می‌شود و اگر نرخ ارز افزایش یابد قیمت میلگرد هم نیز افزایش می‌یابد.
• عرضه ها و تقاضا:
در بازار های فولاد، یکی دیگر از مهم ترین عوامل برای تعیین قیمت میلگرد عرضه و تقاضا است. در صورتی که عرضه ی ما زیاد و تقاضا کم باشد، قیمت میلگرد کاهش خواهد یافت عرضه و تقاضا هم مثل نرخ ارز است اگر برعکس می‌شود یعنی عرضه ی ما کم و تقاضا زیاد باشد قیمت هم نیز افزایش خواهد آمد.
•  نوسانات بازار:
نوساناتی شامل تحریم های اقتصادی، تغییرات آب و هوا و شرایط اقتصادی می‌باشد. این نوسانات بازار می‌توانند بر قیمت میلگرد تاثیر هایی بگذارند 

در اینجا با برخی ازعوامل مهم تعیین قیمت میلگرد پرداختیم و دیدیم که چه عواملی باعث می‌شود قیمت میلگرد کاهش یا افزایش یابد.

آیا میلگرد بخریم یا نه؟ زمان مناسب برای خرید میلگرد چه موقعی است؟


اگر به نمودارهای قیمت میلگرد نگاه کنید می‌توانید قیمت روز میلگرد مقایسه کنید. با توجه به نوسانات شدید بازار و تاثیرات مستقیمی که بر روی بازار آهن آلات نمی‌توان به طور مشخص بهترین زمان خریدن میلگرد را تعیین کرد. اما شما می‌توانید به دلیل ایجاد نوسانات در بازه های زمانی سه ماه قبل از خریدتان قیمت های میلگرد در سه ماهه اخیر را مشاهده و بررسی کنید و تصمیم نهایی خودتان را نسبت به آن بگیرید.
همانطور که گفتیم میلگرد یکی از مصالح پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی است. ماده اولیه ای که برای ساخت میلگرد استفاده شده است شمش های فولادی می‌باشند.


 
•    چه زمانی میلگرد بخریم؟


شما باید به نمودار قیمت میلگرد در ماه های قبل توجه کنید و با قیمت روز میلگرد مقایسه کنید. همچنین می‌توانید حرکت بعدی بازار را هم برای خودتان پیش بینی کنید اگر شما تحلیل ها و نمودار هارو به دقت در نظر بگیرید متوجه می‌شوید که بهترین زمان خرید میلگرد وقتی است که بازار  فولاد و آهن آلات دچار کمترین نوسانات است.

پس به طور کلی در کشورمان ایران برای پیش بینی قیمت میلگرد از تحلیل های متخصصین استفاده کنیم و بهترین زمان برای خرید میلگرد وقتی است که نرخ ارز، قیمت میلگرد و مواد اولیه در هفته های قبل دچار کمترین نوسانات بوده است.

جمع بندی


در این مقاله در مورد میلگرد صحبت کردیم که کاربرد هایی هم داشتند. همان گونه که ذکر شد میلگرد از جنس فولاد و ماده اولیه آن از شمش های فولادی می‌باشد و یکی از مهم ترین کاربرد میلگرد در سازه های ساختمانی است .
کاهش یا افزایش قیمت میلگرد که عواملی مثل نرخ ارز، نوسانات بازار و عرضه ها و تقاضا باعث می‌شود قیمت میلگرد کاهش و افزایش یابد و.....را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

فولاد 24


همچنین شما می‌توانید اگر تامین کننده‌ی این محصول یا محصولات دیگر هستید قیمت محصولات خود را روزانه در سایت فولاد 24 به خریداران معرفی کنید و یا اگر خریدار محصولات فولادی هستید درخواست خرید خود را به صورت کاملا رایگان در سایت ما بگذارید. 


 

دیدگاه ها
×