چت

میلگرد ارزان را از کدام کارخانه ها بخریم؟!

شناخت کارخانه تولید میلگرد ارزان موضوعی مهم است که می‌تواند به شما کمک کند تا پروژه عمرانی خود را با کم‌ترین هزینه به اتمام برسانید. کارخانه های بسیاری وجود دارند که در زمینه تولید میلگرد فولادی فعال هستند و ممکن است کیفیت محصولاتشان با یکدیگر تفاوت داشته باشد. در این بین می توان گفت میلگرد یزد ابرکوه رتبه دار میلگرد ارزان است که به نسبت دیگر میلگردهای کارخانه های موجود، علاوه بر کیفیت مناسب، قیمت پایین تری نیز دارد. از دیگر کارخانه های تولیدکننده میلگرد ارزان می توان به آریان فولاد، خراسان، میانه و امیرکبیر خزر اشاره نمود.

میلگرد ارزان را از کدام کارخانه ها بخریم؟!

منظور از میلگرد ارزان چیست؟

میلگرد یکی از انواع مقاطع فولادی هستند که کاربرد گسترده‌ای در صنایع‌ مختلف، مخصوص صنعت ساختمان‌سازی دارند. این محصول در سایزها و انواع مختلفی تولید می‌شود و در افزایش استحکام سازه، نقش بسیار مهمی دارد.

به‌طور کلی میلگردها بر اساس شکلی که دارند در 2 دسته ساده و آج‌دار قرار می‌گیرند. در پروژه‌های ساختمانی عمدتا از نوع آج‌دار استفاده می‌شود؛ زیرا اتصال این نوع میلگردها با بتن بهتر بوده و مقاومت ساختمان را در برابر فشارهای ناشی از تکان‌های سیل، زلزله و طوفان بیشتر می‌کند.

به‌طور کلی هر کارخانه تولید میلگرد ارزان محصولات خود را به روش نورد گرم می‌سازند که در آن هم می‌توان از شمش های فولادی و هم ضایعات آهن استفاده کرد. این مقاطع فولادی از لحاظ استاندارد به 4 دسته A1، A2 ، A3 و A4 تقسیم می‌شوند.

میلگردهای نوع A1 که با نام میلگرد نرم نیز شناخته می‌شوند، مقداری کربن داشته و اغلب از نوع ساده هستند. این مقاطع فولادی نسبت به انواع دیگر منعطف‌تر بوده و نباید روی آن جوش‌کاری صورت بگیرد.

میلگردهای A2 و A3 از سختی بیشتری برخوردار بوده و آج‌دار هستند. مقاوم‌ترین نوع میلگرد نیز، A4 است که آج‌های جناغی‌شکل داشته و اتصال آن به بتن بسیار مستحکم است.

خرید انواع میلگرد ارزان یکی از دغدغه‌های اصلی پیمانکاران است؛ زیرا علاوه‌بر اینکه کیفیت و دوام ساختمان اهمیت بالایی دارد، باید هزینه‌ها را به‌گونه‌ای مدیریت کرد که کم‌ترین میزان بودجه برای تکمیل پروژه صرف شود.

بررسی عوامل موثر بر قیمت میلگرد

در هنگام خرید میلگرد، قیمت نهایی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود. زمانی ‌که برای سفارش این محصول به کارخانه، بازار یا شرکت‌های بازرگانی قطعات آهنی مراجعه می‌کنید، ممکن است با قیمت‌های گوناگونی مواجه شوید و کنجکاو شوید که چه عواملی می‌توانند این تفاوت‌ها را به‌وجود بیاورند.

به‌طور کلی اصلی‌ترین عوامل موثر بر قیمت میلگرد عبارت‌اند از:

  • میزان عرضه و تقاضا در بازار میلگرد: وضعیت عرضه و تقاضای محصولات فولادی در بازار را می‌توان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی دانست که روی قیمت میلگرد تاثیر مستقیم می‌گذارند.

میزان عرضه و تقاضا و قیمت یک کالا، با یکدیگر رابطه معکوس دارند؛ به‌طوری‌که حتی اگر احتمال تغییر مقدار نیاز مشتریان به میلگرد وجود داشته باشد، قیمت آن نیز با افزایش یا کاهش مواجه خواهد شد.

  • تامین مواد اولیه تولید میلگرد: میلگردها از مواد مختلفی مانند آهن، نیکل و کروم ساخته می‌شوند؛ در نتیجه قیمت آن‌ها روی هزینه نهایی خرید میلگرد تاثیر بسیاری می‌گذارد. میزان صادرات و واردات مواد اولیه نیز روی این موضوع بی‌تاثیر نیستند.
  • قیمت دلار و ارزهای خارجی: نوسانات قیمت دلار و دیگر ارزهای خارجی، تاثیر بسیاری روی هزینه خرید میلگرد دارند؛ زیرا زمانی که قیمت این ارزها بالا می‌رود، تولیدکنندگان برای بدست آوردن سود بیشتر به صادرات روی می‌آورند که نتیجه آن افزایش قیمت قطعات فولادی در داخل کشور خواهد بود.
  • هزینه‌های جانبی عرضه میلگرد: علاوه‌بر هزینه‌های اصلی تولید میلگرد، موارد دیگری نیز برای شرکت عرضه‌کننده هزینه‌بر هستند که یکی از آنها، هزینه نگه‌داری و حمل‌ونقل کالا است.

بخش عمده‌ای از هزینه‌های حمل‌ونقل، فارغ از نوع آن به قیمت سوخت وابسته است. به‌دلیل حجم و وزن زیادی که قطعات فولادی مانند میلگرد دارند، هزینه صرف‌شده برای انتقالشان از محل تولید به محل توزیع، چندین برابر کالاهای دیگر است.

واردات مواد اولیه مانند قراضه آهن و فولاد نیز به هزینه حمل‌ونقل نیاز دارد که همین امر نیز روی قیمت میلگرد بی‌تاثیر نیست.

  • زمان خرید میلگرد: اینکه چه زمانی برای خرید میلگرد اقدام می‌کنید نیز روی قیمت آن تاثیرگذار است؛ به‌عنوان مثال در فصل زمستان که این محصول مشتری کم‌تری دارد و تقاضای بازار کاهش می‌یابد، میزان تولید میلگرد نیز کم شده و قیمت آن نیز پایین‌تر خواهد آمد.

تورم جهانی، شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و سایز میلگرد مورد نیاز از دیگر عواملی هستند که روی قیمت میلگرد موثر هستند.

میلگرد ارزان کارخانه ها

چه کارخانه هایی میلگرد ارزان تولید می کنند؟

در حال حاضر کارخانه‌های تولید کننده مقاطع فولادی مانند میلگرد بسیار هستند و هر کدام از آن‌ها قیمت‌گذاری محصولات خود را براساس عوامل مختلفی انجام‌ می‌دهند.

در زیر چند کارخانه تولید میلگرد ارزان معرفی شده است:

کارخانه فولاد سرمد ابرکوه یزد

مجتمع فولاد میانه

مجتمع فولاد خراسان

مجتمع آریان فولاد

کارخانه امیرکبیر خزر

مجتمع فولاد سیادن ابهر

برای داشتن خریدی به‌صرفه، لازم است علاوه‌بر انتخاب کارخانه تولید میلگرد ارزان، به شرایط اقتصادی بازار و بازه زمانی نیز توجه کنید.

میلگرد سرمد ابرکوه رتبه دار میلگرد ارزان

در این بین کارخانه فولاد سرمد ابرکوه یزد با تولید میلگرد آجدار خود در سایز های 10 الی 32 و با آنالیز و گرید A3 توانسته طیف گسترده ای از نیاز بازار را مرتفع سازد. برای خرید میلگرد سرمد ابرکوه بهتر است سراغ شرکت های واسط و بازرگانی بروید تا علاوه بر دریافت اطلاعات درست از بازار، در زمان مناسب و با بهترین قیمت، حجم و تناژ مورد نیاز خود را خریداری نماید.

میلگرد سرمد ابرکوه


کیفیت میلگرد چه تاثیری بر قیمت میلگرد دارد؟

یکی از نکات اساسی که هر کارخانه تولید میلگرد ارزان در هنگام تعیین قیمت محصولات خود در نظر می‌گیرد، کیفیت آن است. بدیهی است که هر چقدر کیفیت مواد اولیه و نحوه تولید این محصول به حد استاندارد نزدیک‌تر باشد، دوام و استحکام آن نیز بیشتر خواهد بود.

اگر کیفیت میلگرد پایین باشد، با قیمت کم‌تری عرضه می‌شود و این موضوع ممکن است در نگاه اول به‌صرفه‌تر به‌نظر برسد؛ اما اگر دید طولانی‌مدت داشته باشید، خواهید دید که در صورت خریداری آن‌ها باید در آینده‌ای نه‌چندان دور، دوباره برای تعمیر سازه هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید.

خرید میلگرد ارزان به صرفه است؟

اگرچه خرید از محصولات کارخانه تولید میلگرد ارزان ممکن است از نظر اقتصادی مناسب به‌نظر برسد، اما در صورت خرید میلگرد بی‌ کیفیت، ممکن است در آینده مجبور شوید هزینه‌های اضافی برای تعمیر ساختمان صرف کنید یا حتی با ضررهای جانی مواجه شوید.

بهترین کار این است که ابتدا برندهایی که میلگردهایی با قیمت ارزان را عرضه می‌کنند، شناسایی کرده و بعد از آن با بررسی کیفیت محصولات هر برند، بهترین نوع میلگرد را انتخاب کنید. اما با توجه به اسم برندهای نام برده شده، می توان این اطمینان را پیدا کرد که میلگرد سرمد ابرکوه و دیگر برندها از کیفیت مناسبی نیز برخوردار هستند فقط باید به علامت اختصاری آنها دقت ویژه ای داشت.

جمع‌بندی

انتخاب کارخانه تولید میلگرد ارزان از نظر اقتصادی به‌صرفه است و به کاهش هزینه‌های پروژه عمرانی کمک می‌کند؛ اما باید توجه داشته باشید که کیفیت و دوام مصالح ساختمانی نیز مهم هستند. در میان تعداد بالای کارخانه هایی که به تولید میلگرد مشغول هستند، کارخانه هایی وجود دارند، که با حفظ کیفیت خود، ارزان ترین قیمت را نیز به بازار عرضه می دارند. در این میان قیمت میلگرد کارخانه ابرکوه رتبه دار ارزان ترین قیمت میلگردهای بازار است که با حفظ کیفیت، توجه و در عین حال رضایت کاربران را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه ها
×