چت

هزینه تاسیس کارخانه میلگرد 

برای احداث هر کارخانه میلگرد سازی مهمترین اقدامی که باید انجام دهیم تا مشخص شود که تاسیس آن کارخانه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است یا خیر؟ هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد را می‌توان بر اساس پارامتر های مختلفی مشخص کرد. در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد هزینه تاسیس کارخانه میلگرد صحبت کنیم....

هزینه تاسیس کارخانه میلگرد 

میلگرد یک مقطع فولادی طویل است که به شکل تو پر و استوانه ای تولید می‌شود. میلگرد معمولا از فولاد با کربن متوسط ساخته می‌شود که کاربرد های فراوانی را شامل می‌شود که اصلی ترین آن ها مسلح کردن بتن در ساختمان سازی است. میلگرد ها در انواع مختلفی مانند آجدار، ساده، آلیاژی و... تولید می‌شوند و هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند.

افرادی که قصد دارند یک کارخانه تولید میلگرد را تاسیس کنند ابتدا باید هزینه ساخت آن را برآورده کنند. یکی از مهمترین مراحل شروع تاسیس کارخانه میلگرد محاسبه هزینه مورد نیاز برای راه اندازی آن است. برای تاسیس یک کارخانه مجهز بعضی افراد هزینه مورد نیاز را دارند اما بعضی دیگر که ندارند با هزینه کم شروع می‌کنند. در هنگام برآورد هزینه تاسیس کارخانه میلگرد لازم است عوامل بسیار زیادی را در نظر گرفت. برای محاسبه هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد ابتدا بعد یک طرح توجیهی نیاز داریم. این طرح باید شامل تمام مراحل شروع کار و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی یک کارخانه از صفر تا صد و به صورت جزئی باشد. همچنین باید تمام محصولاتی که قرار است در این کارخانه تولید شود را لیست کنیم.

قیمت روز میلگرد
عوامل تاثیر گذار در هزینه ی تاسیس کارخانه میلگرد 

افرادی که قصد دارند کارخانه تولید میلگرد را تاسیس کنند باید عوامل تاثیر گذار‌در‌هزینه آن را بدانند. هزینه های مورد نیاز برای ساخت و تاسیس یک کارخانه میلگرد تحت تاثیرعوامل متعددی است. از جمله در دسترس بودن مواد اولیه آن، هزینه برای کارکنان، هزینه تجهیزات تولید همه اجزای مهمی هستند که در تعیین هزینه کل کارخانه موثر هستند. علاوه بر این موقعیت کارخانه و در دسترس بودن زیرساخت ها در منطقه می‌تواند بر هزینه ساخت و ساز تاثیر بگذارد. اندازه کارخانه و نوع تکنولوژی مورد استفاده در فرآیند تولید نیز بر‌هزینه کلی نیز تاثیر دارند. در انتها بهینه انرژی و سایر منابع مورد استفاده در فرآیند می توانند تاثیر بسیاری بر هزینه کارخانه داشته باشد.


اصلی ترین این موارد عبارت اند از:
•    انتخاب مکان و مساحت راه اندازی کارخانه به نسبت نوع فعالیت مورد نیاز 
•    حجم تولید میلگرد
•    هزینه های بسته بندی مصالح مورد نیاز 
•    بررسی میزان قیمت میلگرد ها در نیم دهه گذشته 
•    اهمیت استراتژیک مخصوص جهت توسعه برنامه های اقتصادی در  کشور 
•    هزینه مصالح مورد نیاز
•    نوع جنس میلگرد
•    تعداد نیروهای مورد نیاز و دستمزد ها 
•    تجهیزات آزمایشات کنترل کیفیت محصول تولیدی 
•    بررسی میزان واردات و صادرات میلگرد از 5 سال پیش تا کنون 

هزینه ساخت کارخانه میلگرد
جمع بندی 

در این مقاله گفتیم که چه عواملی در هزینه تاسیس کارخانه میلگرد تاثیر گذارند. همانطور که گفته شده افرادی که قصد دارند یک کارخانه تولید میلگرد تاسیس کنند باید از این عوامل با خبر باشند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و به مطالب دلخواه خود دست یافته باشید. 


فولاد 24

همچنین شما می‌توانید اگر تامین کننده میلگرد یا دیگر محصولات فولادی هستید، قیمت محصولات خود را روزانه در وب سایت فولاد 24 به خریداران معرفی کنید و یا اگر خریدار محصولات فولادی‌ هستید درخواست خرید خود را به صورت کاملا رایگان در سایت ما بگذارید. 


 

دیدگاه ها
×