چت

کارخانه ‌های میلگرد شمال ایران

در این مقاله ذکر شد کارخانه هایی نظیر: حسن رود، آناهیتا گیلان، فایکو و امیرکبیر خزر تولید کنندگان میلگرد در شمال کشور است که محصولات فولادی با کیفیتی را نیز تولید و جهت مصرف روانه بازار می کنند.

کارخانه ‌های میلگرد شمال ایران

وجود منابع طبیعی غنی و پتانسیل اقتصادی بالا از جمله ویژگی هایی است که شمال کشور را به یکی از مراکز تولید میلگرد با کیفیت در ایران تبدیل کرده است. کارخانه های میلگرد شمال ایران با بهره گیری از فناوری‌های نوین و روش های پیشرفته تولید، مفتخر است که به بازارهای داخلی و خارجی خدمات خود را به صورت کاملا مطلوب و مناسب ارائه دهند.

از جمله مهمترین کارخانه های میلگرد شمال ایران می‌توان به کارخانه فولاد امیرکبیر خزر، کارخانه حسن رود، آناهیتا گیلان و کارخانه فایکو اشاره کرد.

این واحد های تولیدی میلگرد با دارا بودن استاندارد ها مطمئن و همچنین تکنولوژی های مدرن، به تولید محصولات فولادی با کیفیت بالا و رقابت جهانی می‌پردازد.

البته شایان ذکر است که کارخانه های تولید کننده میلگرد با ایجاد اشتغال، تاثیر مستقیم و غیر مستقیمی در زنجیره های تامین و صنعت های مرتبط نیز دارد.

کارخانه های میلگرد شمال ایران با ارتقا تکنولوژی و بهره گیری از منابع معدنی و همچنین توانمندی های اقتصادی بالا در منطقه، نقش مهمی در تامین نیازهای بازار داخلی و صادرات به بازارهای خارجی را ایفا می کند. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که، میلگرد به عنوان ماده اصلی در حوزه ساخت و ساز و همچنین زیر ساخت های مختلف به کار گرفته می شود از همین رو در توسعه و پیشرفت اقتصادی منطقه نقش اصلی و بسیار مهمی را دارد.

در ادامه مطلب به معرفی کارخانه های تولید کننده میلگرد خواهیم پرداخت.

کارخانه ‌های میلگرد شمال ایران

کارخانه میلگرد حسن رود

یکی از کارخانه های میلگرد شمال ایران، کارخانه میلگرد حسن رود است. این کارخانه فولادی با بهره گیری از فناوری های روز دنیا و تجهیزات مدرن، میلگرد های با کیفیت بالا و استاندارد های بین المللی تولید می کند. این واحد تولیدی میلگرد های آجدار در سایز های مختلف تولید می کند.

میلگرد های سایز ۸ و ۱۰ با گرید A2 و میلگرد های سایز ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ با گرید A3 تولید می‌شوند. این محصولات فولادی با رعایت  و در نظر گرفتن استانداردهای بین‌المللی، اطمینان از کیفیت بالا و قابلیت اعتماد را برای مصرف کنندگان و خریداران این محصول فراهم می‌کنند.

کارخانه میلگرد امیرکبیر خزر

کارخانه میلگرد امیرکبیر خزر در سال 1383 با هدف تامین نیازهای داخلی در حوزه صنعت فولاد سازی در منطقه، تاسیس شد. این کارخانه فولادی با ایجاد یک واحد صنعتی با مساحت 15 هکتار در شهرک صنعتی رشت واقع در استان گیلان شروع به کار کرد.

کارخانه امیرکبیر خزر یکی از کارخانه های میلگرد شمال ایران است که به تولید میلگرد آجدار در اندازه ها و گرید های مختلف ( در سایز های 8 تا 32 میلی متر و گرید های A2، A3 و A4)، می پردازد. استاندارد های ملی مورد استفاده در تولید محصولات این کارخانه 3132 و استاندارد روسی GOST است، که به تولید محصولات فولادی با کیفیت و استاندارد بالا منجر می‌شود. 

کارخانه فایکو ساری

یکی دیگر از کارخانه های میلگرد شمال ایران، کارخانه فولاد البرز ایرانیان ( فایکو) نام دارد که به عنوان پیشتاز ترین کارخانه های فولادی در تولید انواع محصولات و مقاطع فولادی مانند: تیرآهن، نبشی، ناودانی و میلگرد است.

کارخانه فایکو سالانه بیش از 1/5 میلیون تن انواع مقاطع ساختمانی و صنعتی را تولید و روانه بازارهای فولادی می کند. به همین دلیل در ردیف بزرگترین تولید کنندگان مقاطع گرم در کشور و منطقه قرار دارد.

این واحد فولادی با بهره گیری از 2 خط تمام اتوماتیک که ظرفیت آنها 750 هزار تن است، به تولید انواع میلگرد آجدار، تیرآهن، نبشی و ناودانی و .. با کیفیت بالا  می پردازد. استفاده از تکنولوژی مدرن و تجهیزات پیشرفته موجب شده است محصولاتی با کیفیت و استانداردهای بالا تولید و روانه بازار های مصرف گردد.

کارخانه ‌های میلگرد شمال کشور

جمع بندی

در این مقاله به معرفی و توضیح کارخانه های میلگرد شمال ایران پرداختیم.

همانگونه که میدانید، میلگرد مقطع فولادی پر کاربردی است که از آن در جهت استحکام و مقاومت سازه استفاده می کنند، بنابراین کیفیت و استنادارد تولیدی این محصول بسیار حائز اهمیت است چرا که موجب کیفیت و مقاومت سازه نیز می شود. از همین رو انتخاب کارخانه تولید کننده مناسب میلگرد یکی از ضروریات این کار است.

در این مقاله ذکر شد کارخانه هایی نظیر: حسن رود، آناهیتا گیلان، فایکو و امیرکبیر خزر تولید کنندگان میلگرد در شمال کشور است که محصولات فولادی با کیفیتی را نیز تولید و جهت مصرف روانه بازار می کنند. جهت مشاهده و استعلام قیمت میلگرد این کارخانه ها می توانید به وب سایت فولاد 24 مراجعه نمایید و از آخرین قیمت به روز شده این محصول اطلاع کسب نمایید.

 
 

دیدگاه ها
×