چت

هر آنچه درباره نگهداری میلگرد در انبار باید بدانید

میلگرد یکی از اجزای اصلی در ساخت و ساز است که کاربرد آن در بتن بسیار حائز اهمیت است از طرفی نگهداری میلگرد در انبار هم بسیار مهم است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هر آنچه درباره نگهداری میلگرد در انبار باید بدانید

همان‌طور که می‌دانیم در پروژه های ساختمانی از انواع میلگردها استفاده‌های فراوانی می‌گردد که جهت جلوگیری از هرگونه خرابی این محصول باید با چگونگی دپو و انبار این محصول آشنا باشیم که در این مقاله قصد داریم به موضوع هر آنچه درباره نگهداری میلگرد در انبار باید بدانید بپردازیم با فولاد 24 همراه باشید...

  • شرایط انبار نگهداری میلگرد
  • شرایط نگهداری میلگرد در انبار
  • زنگ زدگی میلگرد

قیمت روز میلگرد

شرایط انبار نگهداری میلگرد

در پروژه‌های ساختمانی کوچک از میلگرد به میزان مورد نیاز خریداری و در محلی نزدیک به پروژه تخلیه و استفاده می‌گردد اما در پروژه‌های بزرگ میلگرد زیادی خریداری می‌کنند و باید در محلی انبار گردد که در زمان مورد نیاز استفاده گردد که این انبار باید دارای خصوصیاتی بشرح ذیل باشد:

  • داشتن فضای کافی جهت میلگرد با سایزهای مختلف.
  • مکان باید مقاوم در برابر آب باران باشد.
  • انبار بهتر است سرپوشیده باشد تا در معرض باد و باران نباشد و در صورت سرباز میلگردها  پوشش مناسب داشته باشند.
  • میلگرد با زمین در تماس نداشته باشد.

شرایط نگهداری میلگرد در انبار

انبار میلگرد مکانی است جهت نگهداری میلگرد و نگه‌داری در این محل نیاز به رعایت نکاتی بسیار مهم را دارد که در صورتی که رعایت نگردد، این مقاطع فولادی دچار آسیب و در نتیجه ضرر می‌گردد اما رعایت اصول زیر می‌تواند باعث دوام این مقاطع فولادی گردد.

  1. میلگردها مستقیم روی زمین قرار ندهید بلکه بوسیله سکویی (غیر فلز) مانند سکو چوبی از سطح زمین فاصله داشته باشند و از سطح زمین 15 سانتیمتر فاصله داشته باشند.
  2. میلگردهای فولادی ضد زنگ می‌بایستی از سایر میلگردها دور نگهداری شود و اگر فضا کافی نباشد، می‌باستی بالاتر از همه میلگردها نگهداری شود.
  3. قبل از بتن ریزی، درصورتی که میلگرد در اثر تابش مستقیم نور خورشید دمای آن بالا رفته باید به وسیله آب پاشی دمای میلگرد را کاهش دهیم و مانع از افزایش دمای میلگرد شویم.
  4. این محصول باید به دور از هرگونه تابش مستقیم نور خورشید و یا مواد خورنده نگهداری شود.
  5. اگر میلگردها را روی یکدیگر قرار می‌دهید حتماً باید از تکیه گاه استفاده نمایید که میلگردها دچار خم و لقی نشوند.
  6. میلگردها را با استفاده از یک برزنت پوشاند و لبه‌ها را با استفاده از بلوک فیکس کنیم.
  7. رطوبت یکی دیگر از عواملی است که سلامت میلگردها را به خطر می‌انداز بنابراین باید در هنگام نگهداری این موضوع را در نظر داشته باشیم که میلگردها در معرض رطوبت نباشند.
  8. در صورتی که میلگردها با قطرهای متفاوت وجود داشته باشد باید آن ها را در مکان‌های جداگانه بر اساس قطر تفکیک و نگهداری نمود.
  9. میلگردها نباید آلوده به خاک شوند و در صورت آلودگی به خاک حتماً باید تمیز شده سپس استفاده گردد و در صورتی می‌توان از آنها استفاده نمود که طبق ویژگی استاندارد آن باشد و خواص فیزیکی و شیمیایی آن تغییر نکرده باشد.
  10. جهت شناسایی میلگردها، باید انتهای میلگردها با رنگ های متفاوت رنگ گردد.

 

نگهداری میلگرد

زنگ زدگی میلگرد

اگر در انبار میلگرد، به تعدادی میلگرد زنگ زده برخورد کردید، ابتدا از سایر میلگردهای سالم آنها را جدا کنید، سپس زنگ زدگی را رفع نمایید، برای تمیز کردن میلگردها می توان از سندبلاست و یا فرچه های سیمی یا پلاستیکی و سمباده استفاده نمود اما توجه داشته باشید استفاده از فرچه و سمباده ممکن است سبب خوردگی سطح میلگرد گردد و در صورتی که زنگ زدگی به حدی رسیده باشد که دچار تغییر فیزیکی شود دیگر قابل استفاده نیست.

میلگرد در انبار

سخن پایانی

بهتر است در نگهداری میلگردها و انبار کردن آنها کمی بیشتر تلاش و اصول نگهداری را رعایت که از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید، در این نوشتار سعی کردیم شرایط نگهداری میلگرد را شرح دهیم امیدوارم این مطلب توانسته باشد به درستی به مفهوم این موضوع پرداخته باشد، جهت خرید میلگرد و آشنایی با تامین کنندگان  میلگرد در وب سایت فولاد 24 کلیک نمایید.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد 24

×