چت

میلگرد روهینا جنوب

مجتمع فولاد روهینا جنوب در سال ۱۳۸۹ با هدف تولید میلگرد در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار واقع در استان خوزستان، شهرستان دزفول در فاصله ۷ کیلومتری جاده دزفول – شوشتر احداث گردید، با ما همراه باشید با ادامه این مطلب...

میلگرد روهینا جنوب

مجتمع فولاد روهینا با برخورداری از یک واحد نورد ۵۰۰ هزار تنی میلگرد، به نام ریبار و یک واحد ذوب و نورد پیوسته ۴۵۰ هزار تنی، به نام میدا، تامین کننده‌ی بخشی از نیازهای کشور می‌باشد. در  این نوشتار قصد داریم به توضیحات بیشتری در این خصوص بپردازیم.

  • کارخانه نورد ریبار (Rebar)
  • کارخانه ذوب و نورد پیوسته میلگرد (MIDA)
  • محصولات
  • مشخصه‏ های بارز میلگرد A4

قیمت روز میلگرد

کارخانه نورد ریبار (Rebar)

این کارخانه با بهره گیری از تکنولوژی و تجهیزات روز، با مصرف شمش ۱۵۰×۱۵۰ به عنوان مواد اولیه، توان تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد ساده و آجدار از سایز ۸ تا ۴۰ با گریدهای مختلف A1، A2، A3، A4 (میلگرد آج ۵۰۰) را دارد. کلیه تجهیزات خط تولید، کوره، جرثقیل ها، تصفیه خانه “WTP”، از شرکت سازنده ایتالیایی دانیلی “DANIELI” می‌باشد و اجرای آن توسط مهندسین مجرب ایرانی و با نظارت متخصصین ایتالیایی بر اساس مشخصات شرکت دانیلی “DANIELI” انجام گردید.

از ویژگی های مهم این خط تولید می‌توان به سیستم جوش سر به سر یا همان بیلت ولدر اشاره کرد که با امکان پیوند زدن شمش‌های خارج شده از کوره، حجم زیادی از هدر رفتن و ضایعات شدن مواد اولیه را کاهش می‌دهد.

کارخانه ذوب و نورد پیوسته میلگرد (MIDA)

این کارخانه با مصرف آهن اسفنجی و ضایعات آهن به صورت ترکیبی به عنوان مواد اولیه، قادر به تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن محصول انواع میلگرد ساده و آجدار از سایز ۸ تا ۴۰ با گریدهای مختلف A1، A2، A3، A4 را دارد.

با استفاده از مهندسی و تکنولوژی بکار رفته در این خط تولید که مختص شرکت دانیلی “DANIELI” نیز می‌باشد، کوره پیش گرم حذف گردیده و به صورت مستقیم و یکپارچه با مصرف آهن اسفنجی و ضایعات آهن، محصول میلگرد تولید می‌گردد.

این سیستم نوین مهندسی که سومین طرح اجرا شده در دنیا می‌باشد با کاهش مصرف انرژی قابل توجه و بواسطه حذف مراحل میانی ذوب و نورد، به نام طرح تولید فولاد سبز نیز در جهان نام برده می‌شود.

میلگرد روهینا جنوب

محصولات

محصولات این مجتمع ، شامل انواع میلگرد A1-A2-A3-A4 به صورت ساده و آجدار به شکل‎های متفاوت آج دوکی و یکنواخت، جناقی و مرکب در سایزهای مختلف از ۸ تا ۴۰ شاخه و سایزهای ۵ الی ۱۶ کلاف می‌باشد.

این مجتمع فولاد با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات اروپایی و دانش و امکانات آزمایشگاهی طبق استانداردهای مختلف جهانی، توان تولید انواع میلگرد جهت صادرات از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

میلگرد A4– آج ۵۰۰

امروزه با بهره گیری از تکنولوژی جدید تولید میلگرد، ویژه دستگاه‎های پیشرفته و نسل جدید (QTB (Quenching system، امکان تولید میلگرد آجدار با استحکام بالا که در استاندارد ملی ایران به عنوان میلگرد A4 (آج ۵۰۰- مرکب) تعریف شده، بوجود آمده است.

مشخصه‏ های بارز میلگرد A4:

  • افزایش استحکام (۱۵ الی ۲۰ درصد)
  • کاهش هزینه خرید میلگرد
  • کاهش فضای طراحی سازه و در نتیجه افزایش فضای مفید ساختمان
  • افزایش سرعت آرماتوربندی پروژه

جهت مشاهده لیست تامین کنندگان این صنعت می‌توانید به وب سایت فولاد 24 مراجعه کنید.

گروه تأمین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×