چت

علت تفاوت قیمت میلگرد چیست؟

همان طور که می‌دانیم در بازار میلگرد، میلگرد با نام‌های A1,A2 و A3 شناخته می‌شوند. میلگرد A1 از نوع ساده و بدون آج و A2,A3 از نوع آجدار هستند. بر اساس کیفیت، کارخانه تولیدی، سایز، نمره و نوع میلگرد قیمت آن متفاوت می‌باشد.

علت تفاوت قیمت میلگرد چیست؟

درباره میلگرد یا همان آرماتور  بارها شنیده‌ایم و در ساخت و سازها و صنعت بسیار با آن برخورد کرده‌ایم. میلگرد پایه و اساس یک ساختمان می‌باشد اما سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که علت تفاوت قیمت میلگرد چیست ؟ در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم با ما همراه باشید با عناوین ذیل:

  • رابطه میلگرد و شمش
  • تفاوت قیمت میلگرد به چه عواملی بستگی دارد؟
  • تفاوت قیمت میان میلگردهای A2 و A3

قیمت روز میلگرد

رابطه میلگرد و شمش

همانطور که در مقالات قبل به مبحث میلگرد آجدار اشاره نمودیم، واحدهای نورد تولید مقاطع طولی فولادی از شمش استفاده می‌نمایند و نوسانات قیمت شمش تعیین کننده نرخ نهایی محصولات طویل فولادی مانند میلگرد و ... است. از طرفی قیمت شمش در بازارهای جهانی بر پایه قیمت‌های وارداتی و یا صادراتی آن محصول است. 

هر کشور معیار مشخصی جهت قیمت گذاری در بازار داخلی را دارد، اما در ایران به دلیل برخی تحریم‌ها این قیمت گذاری کمی متفاوت از سایر کشورها و بر مبنای حوزه سی آی اس(CIS) می‌باشد. از طرفی قیمت پایه میلگرد در بورس کالا تعیین کننده نرخ میلگرد در بازار است که با توجه به کیفیت و حجم عرضه این قیمت‌ها در نوسان می‌باشد.


تفاوت قیمت میلگرد به چه عواملی بستگی دارد؟


قیمت روزانه میلگرد در بازار متأثر از عواملی نظیر  تغییرات نرخ ارز، قیمت شمش، قیمت جهانی فولاد، میزان تقاضای بازار بوده که هر یک بر تغییر قیمت آن دخیل می‌باشد.
و در نهایت  کارخانه سازنده میلگرد، وزن، طول میلگرد و ساده و آجدار بودن میلگرد و حتی نوع بسته بندی می تواند بر قیمت انواع میلگرد تأثیر بگذارد.

تفاوت قیمت میلگرد به چه عواملی بستگی دارد؟

تفاوت قیمت میان میلگرد A2 و A3


قیمت میلگردها بستگی به میزان انعطاف، آج و مقاومت کششی آن‌ها دارد و در کل قیمت میلگردهای A2و A3 بسیار به یکدیگر نزدیک است. اما ابعاد، برند سازنده و مقدار آن موجب تفاوت  قیمت میلگرد می‌شود.
جالب است بدانید پس از خرید میلگرد مورد نیاز می‌توانید نام حک شده کارخانه سازنده را بر روی آن مشاهده و همچنین بر اساس طول و قطر میلگرد وزن آن را محاسبه نمایید.

 

جهت مشاهده لیست تامین کنندگان این صنعت می‌توانید به وب سایت فولاد 24 مراجعه فرمایید.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×