چت

ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای فعالان کسب و کارهای صنعتی

<p class="”wi-lead”"><strong>تکنولوژی دیجیتال و اینترنت یکی از مهمترین ترندهای امروز است که روزبه‌روز بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. هماهنگی با نیاز کاربران در بازار امروز امری بسیار حیاتی است. </strong></p> <p>&nbsp;</p>

ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای فعالان کسب و کارهای صنعتی

پروسه‌ی خرید و فروش مدام در حال تغییر است و شکل آن در طول همین یک دهه‌ی اخیر به کلی تغییر کرده است. نوع ارتباط صنایع با مشتری‌ها کلاً دچار تغییر شده است. صنایعی که خود را با این تغییرات همسو و هماهنگ نکنند، قطعاً از رقبا عقب خواهند ماند. مخصوصاً تولیدکننده‌ها باید خود را با ترندهای جهانی هماهنگ کنند.

ترندها چگونه عمل می‌کنند

ترند در واقع نوعی نیاز است که باعث ایجاد یک دغدغه در تولیدکنندگان می‌شود. مثلاً یکی از ترندهای امروز اینترنت است. مردم تا قبل از به وجود آمدن اینترنت احساس نیاز به خرید اینترنتی نداشتند اما امروزه اکثریت مردم به خرید اینترنتی روی آورده‌اند. تولیدکنندگان باید با این ترندها هماهنگ باشند. از سوی دیگر بازاریابی یا همان مارکتینگ دیجیتال می‌تواند یکی از تأثیرگذارترین رفتارها در بازار امروز باشد.
دیجیتال مارکتینگ ابزارهای بسیار دارد از جمله تولید محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی.

تحقیقاتی در بازاریابی دیجیتال

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که اغلب مشتری‌ها دوست دارند که برندهای مورد علاقه‌‌ی خود را حداقل در سه و یا چهار شبکه‌ی اجتماعی دنبال کنند. مردم دوست دارند با برند مورد علاقه‌ی خود بیشتر در ارتباط باشند و به آن دسترسی راحت تری داشته باشند. البته در ظاهر امر هدایت یک شبکه‌ی اجتماعی کار لذت بخشی است اما برای جذب این مخاطب‌ها باید از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید.به عنوان مثال اگر وب سایت شما به روز نباشد، مشتری‌ها به سرعت آن را ترک می‌کنند و شما حتی فرصت این را نخواهید داشت که به مشتری‌های بالقوه‌ی خود بگویید که شما بهترین تولید کننده در صنعت خود هستید.

دیجیتال مارکتینگ امری حیاتی است

شما به عنوان یک برند باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا مشتری‌های خود را نگه دارید، مشتری‌های جدید پیدا کنید و آنها را وفادار کنید و در نهایت خود را به عنوان بهترین برند در ذهن مخاطب ثبت نمایید. هیچ تولیدکننده‌ای توان ریسک از دست دادن دیجیتال مارکتینگ را در این دوره و زمانه نخواهد داشت زیرا به سرعت به وسیله‌ی برندهای رقیب جایگزین خواهد شد. در ادامه به ضرورت‌های بیشتری برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ اشاره خواهیم کرد.

سئو بسیار مهم است

هدف اصلی سئو یا سازمان دهی موتور جست و جو، آن است که نام شرکت و برند شما در جست و جوی گوگل در بالا قرار بگیرد و زودتر دیده شود. در سال 2019 دیگر سئو باید برای همه کار ساده و آشنایی باشد. مخصوصاً برندهای تازه کار که می‌خواهند بیشتر در اینترنت دیده شوند باید از سئو به بهترین شکل بهره ببرند. همین سئو است که باعث می‌شود شما زودتر دیده شوید یا رقیبتان.
مارکتینگ مدرن با گذشته بسیار فرق دارد.

برای سئوی خوب چه کارهایی باید انجام دهیم؟

این سوال بسیار خوبی است. اولاً می‌توانید در گوگل سرچ کنید و به مطالعه‌ی اصول سئو بپردازید اما اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، برای یک سئوی خوب به چند عامل نیاز داریم. انتخاب لغات مناسب. همین لغات هستند که باعث بیشتر دیده شدن شما خواهند شد. باید کاری کنید که وقتی مردم لغات مورد نظر را در گوگل سرچ می‌کنند، سایت شما ظاهر شود. برای این کار استراتژی‌های ویژه ای وجود دارد. لغات کلیدی اصلی ترین بخش یک سئوی صحیح است. لغات را پشت سر هم ردیف نکنید. متن های شما نباید کپی باشند. گوگل این متن‌ها را چک می‌کند و آنها را از نظر اصالت چک می‌کند. حتماً از لغات کلیدی در موارد زیر استفاده کنید:

  •  تیترها
  •  لینک یو آر ال
  •  دو یا سه بار در متن
  •  متن جایگزین تصاویر
  •  و...

شما باید خودتان را نشان دهید

چه چیزی مثل یک محتوای ارزشمند میتواند یک جلوه‌ی بسیار خوب به شما بدهد آن هم با کمترین هزینه‌ی ممکن؟ شما می‌توانید در اینترنت خود را به عنوان یکی از بهترین برندهای صنعت خود معرفی کنید و همه‌ی اینها با تولید محتوای مناسب قابل انجام است. هرچه محتوای شما با نکات سئو هماهنگ تر باشد، شما در جایگاه بهتری در گوگل قرار خواهید گرفت. مردم به شما و برند شما نگاه می‌کنند، مطالب شما را می‌خواهند و به مرور زمان با شما بیشتر آشنا خواهند شد. مردم پس از خواندن محتواهای شما، اگر متوجه بشوند که راه حل مشکلات آنها در دست شماست، مطمئن باشید که به شما اعتماد خواهند کرد. پس محتوای با دقت، مفید و کاربردی برای مشتری‌ها تولید کنید.

دیدار با مشتری‌ها

همان طور که پیش از هم اشاره شد، اغلب مشتری‌های شما کاربرای اینترنت هستند . دوست دارند که اینترنتی خرید بکنند. مردم دوست دارند که شما را در اینترنت ببینند و راجع به شما بدانند. اگر فرصت دیده شدن خود را به مردم ندهید قطعاً ضرر خواهید کرد. مردم دوست دارند که شما به سوالات آنها جواب بدهید آن هم به طور مستقیم. دوست دارند که خود شما را بشناسند و این نزدیکی باعث ایجاد اعتماد می‌شود. در واقع اینترنت می‌تواند مثل محیطی برای شبیه‌سازی دیدارهای سنتی در سال‌های پیش عمل کند. در نهایت امر مردم دوست دارند کسی که از او خرید می‌کنند را بیشتر و بهتر بشناسند. اگر مشتری وب سایت شما را بدون یافتن پاسخ سوالاتش ترک کند به احتمال بسیار زیاد هرگز به آنجا باز نخواهد گشت پس حسابی باید دقت کنید. فرصت ها را با عدم فعالیت دیجیتالی صحیح از دست ندهید.
محتوای خوب در جهت دهی به فکر مخاطب بسیار تأثیر دارد.

جهت دهی فکری به مشتری

کسی به وب سایت شما وارد می‌شود، لزوماً یک مشتری نیست اما آنها می‌توانند مشتری شوند و یا باعث شوند که مشتری‌ها بالقوه به سمت سایت شما هدایت شوند. وب سایت شما باید به سیستمی مجهز باشد که اسم و شماره تلفن و یا ایمیل این مخاطبان را از ایشان بگیرد تا بتوانید در آینده با پیام‌های استاندارد در ذهن آن تأثیر بگذارید و خود برای آنها پر رنگ کنید. اگر چنین سیستمی در سایت شما نباشد آن مشتری‌ها را برای همیشه از دست خواهید داد. صفحه‌ی ورود بسیار مهم است. صفحه‌ای که مخاطب با کلیک کردن بر روی لینکی که برایش فرستاده‌اید به آن وارد می‌شود می‌توانید او را وفادار و یا فراری کند. جهت گیری فکری در شبکه‌های اجتماعی هم بسیار کاربردی و مهم است. علی الخصوص که در شبکه‌های اجتماعی ارتباطات به صورت مستقیم است و امکان گفت و گو در آن وجود دارد.

در چنین فضایی استفاده از دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم و حیاتی خواهد بود و. فرقی ندارد که شما در کدام بخش صنعت فعال هستید. دیده شدن مهمترین چالش شما در بازار امروز خواهد بود. بازاری که روز به روز پیچیده تر می‌شود.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد24

دیدگاه ها
×