چت

پنج استراتژی کاربردی برای داشتن یک دیجیتال مارکتینگ موفق

<p class="”wi=lead”"><strong>در دنیای امروز برای هر کسب و کاری لازم است که خود را با تکنولوژی های روز هماهنگ کند. بازاریابی دیجیتال یکی از مهمترین راه های جذب مشتری در بازار امروز است و انجام ندادن آن می‌تواند فاصله رقبا با شما را بسیار زیاد کند. </strong></p> <p>&nbsp;</p>

پنج استراتژی کاربردی برای داشتن یک دیجیتال مارکتینگ موفق

یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر تولیدکنندگان امروز در دنیا، مواد خام تولید است. تقاضا برای مواد خام روز به روز در حال افزایش است. البته این تنها یکی از ترندهای امروز در صنایع تولیدی است. اگر کمی با دقت بیشتری نگاه کنیم خواهیم دید که ترندهای دیگری هم تأثیر بسیار بر تولید داشته اند. در سال 2017 چیزی در حدود 7/9 درصد از فروش تولیدکنندگان به صورت اینترنتی انجام شد. همین رقم در سال 2018 به 11/5 و امسال به 13/1 درصد رسیده است. این سرعت افزایش خیره کننده است. از سوی دیگر بودجه‌های بازاریابی در حال کاهش است و تولیدکنندگان دیگر به دنبال خرج پول های کلان برای تبلیغات نیستند.
برندسازی یکی از اهداف اساسی در دیجیتال مارکتینگ است.
استفاده از دیجیتال مارکتینگ نقاط قوت بسیاری برای تولیدکنندگان صنعتی دارد:

1- پایگاه مشتری خود را متنوع و گسترده کنید

تولیدکنندگانی که به روش‌های سنتی تبلیغات وابسته هستند، مثل تبلیغات تلویزیونی و کاغذی و...، می‌توانند با تغییر روش خود به تبلیغات هدفمند به جامعه‌ی آماری بهتری برسند. جامعه‌ای که واقعاً به دنبال تولید آنهاست و صرفاً در سر راه تبلیغات آنها قرار نگرفته است.

2- کاهش مخارج کلی

معمولاً تولیدکنندگان صنعتی چندان برای تبلیغات هزینه نمی‌کنند اما حالا می‌توانند با هزینه‌ای کمتر از همان مقدار هم به جامعه‌ی آماری بهتری دست پیدا کنند. دیجیتال مارکتینگ یک سرمایه‌گذاری پر سود است.

3- شناخت برند و افزایش اعتبار

89 درصد از مشتری‌های شما برای کسب اطلاعات به اینترنت مراجعه می‌کنند. فعالیت به اندازه و مناسب و حضور در فضای مجازی می‌تواند شما را به خوبی به مشتری ها بشناساند و همین شناخت موجب افزایش اعتبار شما هم خواهد شد. تصویر شما در ذهن مشتری‌های احتمالی باقی خواهد ماند.

چگونه از این نقاط قوت استفاده کنیم؟

برای بهره بردن از این نقاط قوت، تولیدکنندگان باید وارد کارهایی شوند که پیش از آن در آنجاها نبوده اند. تکنیک های مفیدی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها به یک دیجیتال مارکتینگ خوب برسید. استفاده از این استراتژی ها می‌تواند کمک بسیاری به کسب و کار شما نماید. در ادامه به معرفی پنج استراتژی اساسی در دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت.
وبسایت اینترنتی کلید اصلی دیجیتال مارکتینگ است.

1- در توسعه‌ی وب سایت سرمایه گذاری کنید

در بازار امروز وب سایت شما درست مثل ویترین شماست. همه چیز در سایت اینترنتی شما رخ می‌دهد؛ آشنایی، اعتماد، خرید و وفاداری مشتری همه و همه به وب سایت شما وابسته است. حتی یک وب سایت عادی بدون امکان خرید و... هم مثل یک بیزینس کارت برای شما عمل می‌کند. پس یادتان باشد که وب سایت چه قدر اهمیت دارد. به وب سایت رقبای خود سر بزنید و ببینید که آنها چه قدر از شما جلوتر هستند. نقاط قوت و ضعف آنها را بشناسید و نقاط ضعف آنها را به نقاط قوت خود تبدیل کنید.

1-1- طراحی وب

امروزه برای طراحی یک سایت متخصصینی وجود دارند که می‌توانید با خرج کمی پول از کمک های آنها بهره ببرید. شکل ظاهری و امکاناتی که سایت شما به مشتری ارائه می‌دهد بسیار مهم است و بهتر است که برای گرفتن بهترین نتیجه به متخصص آن مراجعه کنید. مردم دوست دارند که با دیدن سایت شما خود شما را هم بشناسند. جالب است بدانید که اغلب طراحان وب سایت‌ها هم چندین سوال شخصی از شما خواهند پرسید که در واقع هدف آنها طراحی ظاهر سایت با توجه به علائق و شخصیت شماست.

1-2- سایت شما باید چه امکاناتی داشته باشد؟

به غیر از طراحی خوب سایت شما باید از امکانات مدرن اینترنتی هم بهره ببرید از جمله تبلیغات اینترنتی، سیستم اطلاع رسانی به مخاطب و البته CTA ها. CTAها در واقع نقاطی هستند که از مخاطب می‌خواهند کاری انجام دهد. مثلاً یک کلید جذاب در صفحه است که شما در آنجا به مخاطب توضیح داده‌اید که برای انجام مثلاً ثبت نام روی آن کلیک کند. یا شاید هم یک پیشنهاد ویژه‌ی خرید باشد. به هرحال چیزی از مخاطب خود می‌خواهید.

2- از تبلیغات دیجیتال بهره ببرید

تبلیغات سنتی دیگر رو به خاموشی رفته اند. البته هنوز هم فعالند اما به درد کسب و کارها تخصصی نمی‌خورند. اگر محصول شما به درد همه‌ی مردم می‌خورد مشخص است که تلویزیون جای مناسبی برای انجام تبلیغ است اما وقتی مشتری‌های شما عده‌ای خاص هستند دلیلی ندارد که بخواهید با صرف هزینه‌های زیاد خود را به همه‌ی کشور نشان دهید. مهم این است که مخاطب هدف خود را مشخص کنید و خود را مستقیماً به ایشان معرفی کنید. به این می‌گویند تبلیغ هدفمند.

2-1- فرم‌های مختلف تبلیغات هدفمند

PPcها تبلیغات بسیار جالبی هستند. مثلاً شما به یک سایت پول می‌دهید که برای شما تبلیغ کند. و می‌دانید که مخاطبان این سایت مشتری‌های احتمالی شما خواهند بود. در این نوع تبلیغ به شما به ازای هر کلیکی که بر روی لینک معرفی شما بشود پول می‌پردازید. بدین ترتیب شما دقیقاً به اندازه پولی که پرداخت می‌کنید مخاطب خواهید داشت.
دیجیتال مارکتینگ فرمت های بسیار زیادی دارد
از دیگر انواع تبلیغ دیجیتال می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:
  •  تبلیغ در صفحات سایت به صورت ظاهری
  •  تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی
  •  تبلیغات ویدیویی

3- تولید ویدیو

ویدیو در دنیای امروز یکی از محبوب ترین انواع رسانه است. تولید ویدیو یعنی تهیه و در اختیار مخاطب قرار دادن آن. شما باید ویدیو تبلیغاتی خود را در سایت های پربیننده قرار دهید تا به نتایج مطلوب خود برسید. یکی از خوبی های کسب و کارهای فعال در صنایع، میزان پتانسیل آنها برای تولید ویدیو است. تا دلتان بخواهد موضوع برای تهیه‌ی ویدیو در صنعت وجود دارد. ویدیو محل بسیار خوبی است برای آنکه نشان دهید که چه پتانسیل‌های دارید. مردم با تماشای ویدیوهای شما به شکل بهتری با شما آشنا خواهند شد. اغلب مردم وقت خواندن متن های طولانی را ندارند اما یک ویدیو را بسیار راحت تماشا می‌کنند تنها کافی است کمی جذاب باشد.

4- هدایت تفکر

ایده‌های تازه باعث ایجاد بحث می‌شود همین بحث ها باعث می‌شود که شما سر زبان ها بی‌افتید. این ایده‌ی اساسی در هدایت تفکر است. شما می‌توانید با ایجاد یک موضوع در فضای مجازی ذهن مخاطب را به سمت خاصی هدایت کنید تا در نهایت به خود شما برسد. این هدایت تفکر می‌تواند از طریق تولید محتوای هدفمند انجام شود. می‌توانید با یک ایده در مخاطب خود ایجاد نیاز کنید از این نیاز در جهت فروش محصول خود بهره ببرید. با ایجاد یک ایده‌ی فکری جدید و به وجود آوردن بحث در میان مخاطبان، به راحتی می‌توانید خود را در ذهن و حافظه‌ی آنها هک کنید. ایمیل و راه‌های تماس مخاطب را از او بگیرید و برای او پیام‌های هدفمند ارسال کنید.

5- رابطه با مدیران

همان طور که قبلاً گفته شد، یکی از بهترین از بهترین راه‌ها برای دیجیتال مارکتینگ به دست آوردن ایمیل مخاطب است. به این ترتیب شما می‌توانید با مشتری‌های خوب خود مدام در ارتباط باشید. مشتری‌های اصلی شما مدیران ارشد هستند. یکی از بهترین راهها برای پرورش ارتباط با مدیران در دیجیتال مارکتینگ ایمیل و پیامک است. مطمئن باشید که نظر مدیران به سمت شما جلب خواهد شد تنها کافی است که حرف دل آنها را به ایشان بگویید تا در ذهنشان جا خوش کنید.
روش های دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است

نتیجه گیری

در واقعیت روش‌های بسیار زیادی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد اما می‌شود آنها را در همین پنج مورد خلاصه کرد. یادتان باشد که دنیای دیجیتال مدام در حال تغییر است. پس در نظر داشته باشید که اشکال دیجیتال مارکتینگ هم تغییر خواهد کرد. حتماً خود را به روز نگه دارید تا در این مسیر موفق باشید.

منبع: گروه تولید محتوای فولاد24

دیدگاه ها
×