چت

تحلیل بازار فولاد 19 تیر 1403

به گزارش فولاد 24؛ امروز سه شنبه 19 تیر 1403؛ به تحلیل و تغییرات قیمت ارز و طلا و قیمت مقاطع فولادی مانند: میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه در بازار ایران می پردازیم.

تحلیل بازار فولاد 19 تیر 1403

نوسانات بازار ارز و طلا: دلار و یورو ثابت، کاهش در قیمت سکه و طلا

در بازار آزاد امروز، دلار با قیمتی حدود ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان مبادله می‌شود. یورو نیز با قیمتی تقریبی ۶۴ هزار و ۱۹۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین، نرخ دلار در صرافی ملی ۴۱ هزار و ۳۹۵ تومان اعلام شد.

بازار سکه و طلا نیز شاهد تغییرات بود. قیمت سکه امامی با کاهش ۵۲۱ هزار تومانی به رقم ۳۹ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۶ هزار تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان معامله شد. همچنین، هر اونس طلا در بازار جهانی با قیمت ۲ هزار و ۳۶۰ دلار مبادله شد.

بازار سرمایه در روزی پر عرضه: شاخص کل بورس قرمزپوش شد

امروز بازار سرمایه با جوی متعادل آغاز شد، اما بازگشایی منفی نماد خودرو و رفتار اهرمی در جهت کاهش حباب، باعث افزایش عرضه‌ها شد. این روند در نیمه دوم معاملات نیز ادامه یافت و در نهایت، بازار با رنگ قرمز به کار خود پایان داد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۴ هزار و ۲۷۸ واحد افت کرد و به ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۲۰ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۳۲۶ واحدی، در ارتفاع ۷۰۹ هزار و ۷۰۶ واحد قرار گرفت. علاوه بر این، شاخص فلزات اساسی با افت ۷ هزار و ۵۲۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۸۷۶ هزار و ۴۶ واحد رسید.

بازار آهن ثابت؛ خریداران در انتظار کاهش بیشتر نرخ دلار

امروز قیمت‌ها در بازار آهن بیشتر ثابت بود و خریداران به امید کاهش بیشتر نرخ دلار از خریدهای سنگین خودداری کردند.

میلگرد: میلگرد احرامیان تا کیلویی ۴۴۰ تومان کاهش یافت.

قوطی و پروفیل: قوطی ستونی تا کیلویی ۲۰۰ تومان و پروفیل درب و پنجره تا کیلویی ۳۰۰ تومان کاهش داشت.

لوله: لوله داربستی تا کیلویی ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

ورق: ورق عرشه فولادی خودرو شهرکرد تا کیلویی ۵۵۰ تومان کاهش داشت.

از سوی دیگر، میلگرد پارسیان تا کیلویی ۴۰۰ تومان، شمش فولادی تا کیلویی ۲۵۰ تومان و تیرآهن فایکو تا کیلویی ۲۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.

دیدگاه ها
×