چت

تحلیل بازار فولاد 30 تیر 1403

به گزارش فولاد 24؛ امروز شنبه 30 تیر 1403؛ به تحلیل و تغییرات قیمت ارز و طلا و قیمت مقاطع فولادی مانند: میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه در بازار ایران می پردازیم.

تحلیل بازار فولاد 30 تیر 1403

معاملات محصولات فولادی در بورس کالا

امروز، شنبه ۳۰ تیر:

بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه و معامله محصولات فولادی بود. از مجموع یک میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۸۶ تن محصول فولادی که قرار بود در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود، تنها ۸۲۷ هزار و ۵۷۳ تن روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۵۷ درصد از محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند.

در این میان، برای یک هزار و ۶۵۰ تن شمش بلوم، یک هزار تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۲۳۱ هزار و ۸۷۰ ریال روی تابلوی معاملات ثبت شد.

آخرین وضعیت بازار ارز و طلا تا ساعت ۱۶ چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳

تا ساعت ۱۶ چهارشنبه ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۳، دلار در بازار آزاد با قیمت ۵۷ هزار و ۴۸۰ تومان معامله می‌شود. همچنین، یورو در حدود ۶۲ هزار و ۵۹۰ تومان عرضه می‌شود. قیمت دلار در صرافی ملی نیز ۴۱ هزار و ۳۹۵ تومان اعلام شده است.

در بازار سکه و طلا نیز تغییرات قابل توجهی رخ داده است. قیمت سکه امامی با افزایش ۱۵ هزار تومانی به ۴۰ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۷۹ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین، هر اونس طلا در بازار جهانی با قیمت ۲ هزار و ۴۰۰ دلار معامله شد.

بازار آهن در اواخر تیر ۱۴۰۳

امروز بازار آهن با جو کلی ثابت همراه بود، هرچند در برخی مقاطع نوسانات جزئی مشاهده شد که عمدتاً کاهشی بودند.

نوسانات امروز در مقاطع مختلف:

  • میلگرد: میلگرد آجدار ساوه تا کیلویی ۷۰۰ تومان کاهش یافت.
  • تیرآهن: تیرآهن ذوب آهن تا کیلویی ۵۰۰ تومان کاهش داشت.
  • نبشی و ناودانی: نبشی ناب تبریز تا کیلویی ۴۰۰ تومان کاهش و ناودانی سپهر ایرانیان تا کیلویی ۳۰۰ تومان کاهش را تجربه کردند.
  • لوله: لوله صنعتی درب کارخانه تا کیلویی ۴۰۰ تومان کاهش داشت.
  • ورق: ورق فولاد مبارکه تا کیلویی ۲۰۰ تومان کاهش یافت.

از سوی دیگر، برخی مقاطع شاهد افزایش قیمت بودند:

  • میلگرد: میلگرد آجدار میانه تا کیلویی ۶۰۰ تومان افزایش یافت.
  • تیرآهن: تیرآهن احرامیان تا کیلویی ۴۰۰ تومان افزایش داشت.
دیدگاه ها
×