چت

تحلیل بازار فولاد 31 تیر 1403

به گزارش فولاد 24؛ امروز یکشنبه 31 تیر 1403؛ به تحلیل و تغییرات قیمت ارز و طلا و قیمت مقاطع فولادی مانند: میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه در بازار ایران می پردازیم.

تحلیل بازار فولاد 31 تیر 1403

پایان عرضه محصولات فولادی در بورس کالا

امروز یکشنبه ۳۱ تیر، قرار بود ۵۵ هزار و ۱۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. با این حال، ۱۹۰ هزار و ۸۰ تن از این محصولات به تابلوی معاملات راه یافت.

در همین راستا، ۱۴۶ هزار و ۸۰ تن ورق گرم HR نیز عرضه شد که تقاضای ۱۶۹ هزار و ۷۳۰ تنی را به خود اختصاص داد. این محصول با قیمت میانگین ۳۲۱ هزار و ۵۴۱ ریال روی تابلوی معاملات به ثبت رسید.

نوسانات بازار ارز و طلا

دلار در بازار آزاد امروز حدود ۵۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله می‌شود، در حالی که یورو با قیمتی حدود ۶۲ هزار و ۸۰ تومان عرضه می‌گردد. قیمت دلار در صرافی ملی نیز ۴۱ هزار و ۳۹۵ تومان اعلام شده است.

از سوی دیگر، بازار سکه و طلا با کاهش قیمت‌ها مواجه شد. قیمت سکه امامی با افت ۲۰ هزار تومانی به ۴۰ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۱۴ هزار تومانی، به ۳ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان فروخته شد. قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی همچنان ۲ هزار و ۴۰۰ دلار باقی ماند.

نوسانات قیمت محصولات فولادی

  • میلگرد: میلگرد آجدار قائم رازی با کاهش قیمت ۲۰۰ تومانی به ازای هر کیلو مواجه شد.
  • تیرآهن: تیرآهن ذوب آهن نیز با کاهش ۲۰۰ تومانی به ازای هر کیلو به فروش رسید.
  • نبشی و ناودانی: نبشی سپهر ایرانیان تا ۳۰۰ تومان و ناودانی سپهر ایرانیان تا ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش قیمت داشتند.
  • ورق: ورق سیاه ST52 فولاد مبارکه اصفهان با کاهش چشمگیر ۶۲۰۰ تومانی به ازای هر کیلو مواجه شد.
  • شمش: شمش فولادی نیز با کاهش قیمت ۱۰۰ تومانی به ازای هر کیلو معامله شد.
  • افزایش قیمت: بیشترین افزایش قیمت مربوط به میلگرد آجدار حسن رود بود که با افزایش ۱۵۰ تومانی به ازای هر کیلو همراه بود.
دیدگاه ها
×