چت

تحلیل بازار فولاد 18 تیر 1403

به گزارش فولاد 24؛ امروز دوشنبه 18 تیر 1403؛ به تحلیل و تغییرات قیمت ارز و طلا و قیمت مقاطع فولادی مانند: میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه در بازار ایران می پردازیم.

تحلیل بازار فولاد 18 تیر 1403

فروش 52 درصد از محصولات در بورس کالا

از مجموع 172 هزار و 325 تن محصول فولادی عرضه‌شده در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، 91 هزار و 250 تن معادل 52 درصد از محصولات به فروش رسیدند. در این میان، از 99 هزار و 325 تن شمش بلوم عرضه‌شده، 85 درصد یعنی 84 هزار و 700 تن به مشتریان فروخته شد. قیمت میانگین موزون ثبت‌شده برای شمش بلوم 226 هزار و 965 ریال بود.

ادامه روند کاهشی دلار و طلا

در بازار آزاد، دلار حدود ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان و یورو حدود ۶۴ هزار و ۸۷۰ تومان معامله می‌شود. همچنین، قیمت دلار در صرافی ملی ۴۱ هزار و ۳۹۵ تومان اعلام شده است.

از بازار سکه و طلا نیز خبر می‌رسد که سکه امامی با کاهش ۴۰۱ هزار تومانی به قیمت ۴۰ میلیون و ۶۰۳ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۵ هزار تومان کاهش، به قیمت ۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان فروخته می‌شود. هر اونس طلا در بازار جهانی نیز به ۲ هزار و ۳۷۵ دلار معامله شد.

ثبات در بازار آهن پس از نوسانات دو روز گذشته

بازار آهن امروز از حالت نوسانی خارج شده و شاهد ثبات بیشتری بودیم. برخلاف دو روز گذشته، نوسانات کمتری در قیمت مقاطع فولادی مشاهده شد.

میلگرد: میلگرد کویر کاشان با کاهش ۹۰۰ تومانی در هر کیلو عرضه شد.

نبشی و ناودانی: نبشی ناب تبریز با کاهش ۱۰۰۰ تومانی و ناودانی نصر آذربایجان با کاهش ۳۰۰ تومانی در هر کیلو قیمت‌گذاری شدند.

قوطی و پروفیل: قوطی مبلی با کاهش ۱۰۰۰ تومانی و پروفیل درب و پنجره با کاهش ۱۰۰ تومانی در هر کیلو معامله شدند.

لوله: لوله مانیسمان شاخه‌ای با ۴۰ هزار تومان کاهش قیمت عرضه شد.

افزایش‌ها: میلگرد ظفر بناب با ۵۰۰ تومان افزایش و تیرآهن ظفر بناب با ۲۵۰ تومان افزایش در هر کیلو، بیشترین میزان افزایش قیمت را به خود اختصاص دادند.

دیدگاه ها
×