چت

تحلیل بازار فولاد 10 تیر 1403

به گزارش فولاد 24؛ امروز یک شنبه 10 تیر 1403؛ به تحلیل و تغییرات قیمت ارز و طلا و قیمت مقاطع فولادی مانند: میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه در بازار ایران می پردازیم.

تحلیل بازار فولاد 10 تیر 1403

نوسانات قیمت ارز، سکه و طلا در بازار امروز

امروز، دلار در بازار آزاد با قیمتی حدود ۶۲ هزار و ۲۵۰ تومان مبادله شد. یورو نیز با حدود قیمت ۶۶ هزار و ۷۳۰ تومان عرضه گردید. همچنین، قیمت دلار صرافی ملی ۴۱ هزار و ۳۹۵ تومان اعلام شد.

در بازار سکه و طلا، قیمت سکه امامی با کاهش ۵۴ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۸۳۵ هزار تومان رسید. در همین حال، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین، هر اونس طلا در بازار جهانی با قیمت ۲ هزار و ۳۲۶ دلار معامله شد.

پایان معاملات بورس کالا با کمبود تقاضا برای محصولات فولادی

به گزارش فولاد24، امروز یکشنبه 10 تیر، 64,500 تن محصول فولادی قرار بود در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود. اما تنها 44500 تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و 29 درصد محصولات از روی تابلو حذف شدند.

افت شاخص کل بورس و خروج ۹۰۶ میلیارد تومان از بازار

شاخص کل بورس با افت 23,110 واحدی به 2,072,913 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 10,409 واحدی در ارتفاع 668,251 واحد قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی نیز 20,088 واحد افت کرد و به 1,745,961 واحد رسید. با افزایش تعداد نمادهای منفی، 208 نماد با صف فروش مواجه شدند. در این روز معاملاتی تلخ، حقیقی‌ها 906 میلیارد تومان از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به 3.4 همت رسید.

افزایش نرخ ارز و صعود قیمت در بازار آهن

بازار ارز که همیشه پیشتاز صعود و نزول قیمت در دیگر بازارها است، امروز با افزایش روبرو بود. عواملی همچون کشیده شدن انتخابات به دور دوم نیز بر این افزایش بی‌تاثیر نبودند. در نتیجه، بازار آهن نیز در این مسیر حرکت کرد.

قیمت تیرآهن و میلگرد امروز از درب کارخانه برخلاف روز گذشته که پایدار و ثابت گزارش می‌شد، تغییر جهت داده و روند صعودی به خود گرفته‌اند.

میلگرد: میلگرد آجدار درپاد تبریز با افزایش ۱۰۰۰ تومانی به ازای هر کیلو روبرو شد.
تیرآهن: تیرآهن جهان فولاد غرب با افزایش ۵۰۰ تومانی به ازای هر کیلو معامله شد.
نبشی و ناودانی: نبشی آریان فولاد با افزایش ۷۰۰ تومانی و ناودانی در بازار اصفهان با افزایش ۳۰۰ تومانی به ازای هر کیلو مواجه شدند.
قوطی و پروفیل: قوطی تولید شده با ورق فولاد اهواز و گیلان با افزایش ۳۰۰ تومانی و پروفیل C با افزایش ۲۰۰ تومانی به ازای هر کیلو به فروش رسیدند.
ورق: ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان با افزایش ۱۰۰۰ تومانی به ازای هر کیلو معامله شد.
شمش: قیمت شمش فولادی با افزایش ۵۰ تومانی مواجه شد.
بیشترین کاهش: ورق عرشه فولادی تاراز چهارمحال با کاهش ۸۸۰ تومانی به ازای هر کیلو بیشترین مقدار کاهش را به خود اختصاص داد.

 

 

دیدگاه ها
×