چت

چگونه برای کسب و کار صادراتی خود تبلیغ کنیم؟ (قسمت دوم)

<p>بسیاری از کسب و کارهای کوچک فعال در صنایع آهن فولاد به فکر صادرات محصولات خود به خارج از کشور افتاده‌اند. تبلیغات تأثیر بسیار زیادی بر رونق این کار دارد اما چگونگی این تبلیغات بسیار مهم است.</p>

چگونه برای کسب و کار صادراتی خود تبلیغ کنیم؟ (قسمت دوم)

در مقاله‌ی چگونه برای کسب و کار صادراتی خود تبلیغ کنیم؟ (قسمت اول) با ضرورت استفاده از تبلیغات مؤثر برای گسترش کسب و کار در زمینه‌ی صادرات آشنا شده و شش کار بسیار مهم برای رسیدن به این هدف را معرفی کردیم. در ادامه به شرح چند نکته‌ی مهم دیگر در همین رابطه خواهیم پرداخت.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی در تجارت امروز نقشی بسیار پر رنگ دارند و می‌توانند معجزه کنند. فیسبوک به تنهایی یک غول تجارت جهانی است و تمامی کسب و کار ها در آن فعال هستند. البته فقط کسب و کار های موفق!

کار را با ایجاد حساب‌های کاربری با نام کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنید. صفحات تجاری فیسبوک برای ارتباطات بین‌المللی بسیار مهم هستند زیرا بیشتر کاربران دنیا در فیسبوک فعالند. فارغ از اینکه باید به طور مداوم در این حساب ها فعال باشید، حتماً باید حواستان به محتوایی هم که در صفحات خود می‌گذارید باشد.
شبکه‌های اجتماعی بهترین مکان برای تبلیغات هستند.

فواید شبکه‌های اجتماعی

این حساب ها بهترین وسیله برای تبلیغ وب سایت شما و خدمات و محصولاتتان هستند. این شبکه‌ها می‌توانند شما را به همکاران احتمالی‌تان وصل کنند. شما می‌توانید از طریق این شبکه ها با راه‌های جدیدی صادرات محصول آشنا شوید.

چه پست‌هایی بگذارم؟

حواستان باشد که فقط پست‌های تبلیغاتی نگذارید چون نتایج آن چندان خوب نیست. به جای این کار بهتر است پست‌هایی قرار دهید که فکر می‌کنید مردم به آنها نیاز دارند. پست‌هایی با اطلاعات مفید. کمی پست‌های شخصی هم خوب است تا مردم با شما احساس راحتی کنند. این باعث خواهد شد که به شما اعتماد بیشتری پیدا کنند. سعی کنید در هفته فقط یک پست تبلیغاتی داشته باشید. با این وصف مردم وارد پیج شما می‌شوند و پس از مطالعه و دریافت اطلاعات مناسب می‌توانند به پیشنهادات شما هم فکر کنند.

چگونه یک کسب و کار صادراتی را تبلیغ کنیم؟

اگر کسب و کار  شما فقط به دنبال صادرات است، باید تبلیغات خود را با این برنامه هماهنگ کنید. البته تجربه نشان می‌دهد که اغلب صادرکننده‌ها کم‌کم به واردات هم علاقه نشان می‌دهند پس چقدر بهتر است که از همین ابتدا راه را برای آینده هم هموار کنید. البته تبلیغات این دو نسبت به هم تفاوت‌هایی دارد که به مرور زمان می‌توانید به آنها شکل درستی بدهید. در این مقاله تمرکز بر روی تبلیغات مفید برای صادرات بوده است که در ادامه به بررسی نکات لازم در این مورد پرداخته خواهد شد.

1- محصولات خود را خاص و ویژه کنید

به عنوان یک صادر کننده شما باید قادر باشید که مثل یک فروشنده فکر کنید. با این تفاوت که شما می‌خواهید محصولاتتان را به افراد خاصی بفروشید که به صورت آنلاین با آنها آشنا شده‌اید. بسیار خوب است که محصولاتتان را کمی شخصی معرفی کنید. یعنی هرچه مشتری بیشتر در مورد محصول بداند در واقع به شناخت بهتری هم از شما برسد . فقط مثل یک فروشنده‌ی معمولی سرد و خشک رفتار نکنید.
بسته بندی محصولات شما باید ویژه ی خود شما باشد.

می‌توانید یه بسته بندی خاص و ویژه برای محصولات خود طراحی کنید. حتی اسم خاص برای محصولاتتان بگذارید. خریدار می‌داند که دارد چه چیزی می‌خرد پس لازم نیست همان را به او یادآوری کنید در عوض محصول خود را با اسم‌های خاص و جذاب نام‌گذاری کنید. شما باید همیشه از همکارنتان متفاوت باشید تا در خاطر مشتری باقی بمانید.

2- پیشنهادات ویژه بدهید

به عنوان یک فروشنده باید همیشه پیشنهادات وسوسه انگیز در چنته داشته باشید. به پیشنهادات بقیه‌ی همکاران خود نگاه کنید و سعی کنید از آنها بهتر باشید. شاید کمی پایین آوردن قیمت برای مشتری خیلی جذاب باشد. شاید بتوانید امکان ترابری محصول خود را فراهم کنید. بهتر است پیشنهادات ویژه‌ی خود را تنها به محصولاتی اختصاص دهید که می‌خواهید آنها را زود بفروشید. وقتی با قیمت بازار آشنا باشید به راحتی می‌توانید پیشنهادات خوب طراحی کنید. هیچ وقت دست از تحقیق برندارید و همیشه از پیشنهادات همکاران خود باخبر باشد تا در این رقابت پیروز شوید.

3- روی بازار تمرکز کنید

یک صادرکننده باید بتواند خود را با بازارهای مختلف هماهنگ کند و به آنها وارد شود. بازار عراق، افغانستان و شاید هم اروپا. باید بازار هدف خود را بشناسید. نیازهای افغانستان با عراق فرق دارد. کیفیت محصولاتی که اروپایی‌ها انتظار دارند با عراق و افغانستان فرق دارد. تمامی اینها یعنی شناخت بازار هدف. با تمرکز روی بازار هدف خود، می‌توانید محصولات خود را با آن بازار هماهنگ کنید. این کار نه تنها شما را به فروش بیشتر می‌رساند، بلکه نام شما را هم سر زبان‌ها می‌اندازد. واردکننده‌ها دوست دارند از صادرکننده‌ای خرید کنند که آنها را درک می‌کند. شما می‌توانید محصولات خود را با توجه به بازار هدف جدا کرده و خود را در چند بازار مختلف ثبت کنید. شاید اگر قبل از صادر کردن به کشوری خاص، سفری به آنجا داشته باشید چیزهای زیادی یاد بگیرید.

4- ریسک کسب و کار  خود را بپذیرید

بعضی وقت‌ها ممکن است اشتیاق برای تبلیغ آنقدر زیاد شود که چشم شما را به ریسک‌ها ببندد. بزرگترین ریسکی که در معرض آن قرار دارید آن است که سروکارتان با یک کلاه بردار باشد. خیلی از صادرکننده‌ها بارهای بزرگی را فرستانده‌اند و چشمشان رنگ پول را ندید. حتی مورد دیگر آن است که نمونه‌های محصولات خود را بفرستید به امید آنکه فرد مورد نظر از شما خرید کند. این هم یک کلاه برداری است. البته این حق واردکننده‌ است که نمونه‌ی محصولات شما را ببینند اما بعض از آنها، نمونه‌های شما را می‌فروشند بدون آنکه پولش را به شما بدهند. افراد تازه کار خیلی در معرض این خطر هستند.

4-1- راهکارهایی برای کم کردن ریسک

درست است که فرستادن نمونه محصول کار منطقی و عقلانه‌ای به نظر می‌آید اما باید از ارسال تعداد زیاد نمونه جداً خودداری کنید. حتماً یک وکیل خوب برای شرکت خود داشته باشید. چنانچه درگیر مسائل حقوقی شوید وجود یک وکیل بسیار ضروری است. کمی پول خرج کردن برای داشتن امنیت خیلی بهتر از حسرت خوردن است.
ریسک کسب و کار

5- منعطف باشید

یک صادرکننده برای پیشرفت کسب و کار خود باید در طول سال‌ها فعالیتش را مدام با شرایط مختلف هماهنگ کند و الا شمست خواهد خورد. به هر حال صادرات به شما شهرت خواهد داد. اما برای رسیدن به این شهرت و موفقیت لازم است که منعطف باشید. سعی کنید انواع محصولات صادراتی خود را افزایش دهید و پیشنهادات خود را با بازار هدف هماهنگ کنید. قرار نیست استراتژی‌های خود را تغییر دهید اما اگر به بازاری بر خورد کردید که به یک محصول خاص نیاز داشت، سعی کنید آن محصول را تهیه و صادر کنید. این خیلی بهتر از آن است که به محصولی فعلی بسنده کنید. باید با نیاز بازار هدف؛ از خود انعطاف نشان دهید.

با رعایت نکات بالا به سود بالایی خواهید رسید و خود را به عنوان یک صادرکننده معرفی خواهید کرد.

به نقل از economy.com

دیدگاه ها
×