چت

پنج کار مهم صاحبان کسب و کار برای آغاز سال جدید

<p>صاحبان کسب و کار معمولاً در طول سال زمان آزاد خیلی کمی پیدا می‌کنند تا به کارهای فرعی رسیدگی کنند. در فروردین بازار نسبتاً آرام می‌گیرد و تعطیلات زمان خوبی برای رسیدگی به این امور است.</p>

پنج کار مهم صاحبان کسب و کار برای آغاز سال جدید

با رسیدن به هفته های آخر سال ، صاحبان کسب و کار در صنایع آهن و فولاد همه درگیر رسیدگی به امور آخر سال هستند. در این مقاله می‌خواهیم با مهمترین کارهایی که باید در آغاز سال جدید انجام داد آشنا شویم.

1- صاحبان کسب و کار اهداف سالانه‌ی خود را مشخص کنید

به این فکر کنید که دوست دارید در سال جدید چه دست‌آوردهایی داشته باشید؛ محصول جدید، آنلاین کردن کسب و کار، شاید هم به فکر این افتادید که کم کم فعالیت‌های خود را در فضای مجازی زیاد کنید. به هر حال، هر کاری که می‌خواهید انجام دهید را روی یک کاغذ بنویسید.
 

صنایع آهن و فولاد

1-1- اهداف باید هوشمندانه باشند یعنی:

  •  دقیق باشند.
  •  قابل دسترس و واقع‌بینانه باشند.
  •  زمان سنجی خوبی داشته باشند.

اگر اهداف شما دارای ویژگی‌های بالا باشند، این امکان را به شما می‌دهند که در طول زمان میزان دستیابی به آنها را بسنجید.

مثلاً می‌گویید من می‌خواهم در اینترنت فعال باشم. این یک هدف هوشمندانه نیست. هدف هوشمندانه این است که بگویید من می‌خواهم تا اسفند سال جدید در اینستاگرام 20000 فالوور داشته باشم. یا مثلاً اگر بگویید می‌خواهم فروشم زیاد شود به درد نخواهد خورد. باید بگویید می‌خواهم فروشم نسبت به سال گذشته 10% افزایش پیدا کند.

2- برای سال آینده برنامه‌ریزی کنید

شما حتماً خودتان بهتر می‌دانید که سال آینده قرار است چه محصولاتی را به مشتری‌های خود ارائه دهید. اما بهتر است که یک طرح دقیق برای آنها بریزید. این طرح دقیق به شما در رسیدن به اهدافتان هم کمک بزرگی خواهد کرد.

مثلاً برای شما که در صنایع آهن و فولاد فعال هستید، یک طرح خوب می‌تواند به شکل یک جدول باشد. توی این جدول باید یک قسمت را به تولیدات فعلی خود اختصاص دهید و در سمت دیگر محصولاتی را بنویسید که می‌خواهید در سال جدید آنها را ارائه دهید. ردیف‌های جدول شما هم می‌تواند ماه‌های سال یا فصول سال باشند. به طور دقیق مشخص کنید که چه محصولی در چه موقعی از سال باید ارائه شود.

3- بودجه‌ی سال جدید را آماده کنید

اهالی بازار معمولاً یک مشکل اساسی دارند آن هم یک برنامه‌ی بسیار دقیق مالی است. چند دلیل برای آن وجود دارد که اوضاع نابسامان اقتصادی تنها یکی از آنهاست. بهترین راه برای غلبه بر این مشکل داشتن برنامه‌ی بودجه‌ی سالانه است. خودتان را به کار با کامپیوتر عادت دهید. نرم‌افزارهای زیادی هست که می‌توانند به شما یاری برسانند. داشتن اطلاعات دقیق و کامل از بازار هم می‌تواند به شما در برآورد هزینه برای سال جدید  کمک کند. این آمار به طور بسیار دقیق در سایت فولاد24 برای شما فراهم شده است.
 

سال جدید را با ثبت نام در سایت فولاد24 آغاز کنید.

3-1- برآوُرد کردن بودجه

لیست هزینه‌ها و قیمت‌ها را که بدست آوردید، تورم را هم باید حساب کنید. قیمت تمام شده‌ی مواد اولیه، قیمت محصولات و هزینه‌های انرژی را دقیق یادداشت کنید. با در نظر گرفتن همه‌ی این موارد و اهداف خود، می‌توانید یک بودجه‌ی معقول و منطقی برای سال جدید تبیین کنید. حواستان باشد هدف افزایش فروش را باید همین‌جا اعمال کنید. مثلاً همان 10% را یادداشت کنید و مقدار هزینه‌ی لازم برای رسیدن به آن را داخل بودجه در نظر بگیرید. در طول سال به خوبی می‌توانید موقعیت خود را نسبت به هدفتان بسنجید.

4- یک برنامه‌ریزی دقیق برای بازاریابی دیجیتالی انجام دهید

اگر سری به فولاد24 بزنید و تعداد اعضای این سایت را ببینید، متوجه خواهید شد که بازار آهن و فولاد در آینده‌ای نه چندان دور، بخش عمده‌ای از فعالیت خود را به صورت آنلاین انجام خواهد. از این جریان عقب نمانید. امروزه دیگر هر کسب و کاری به اهمیت بازاریابی اینترنتی پی برده است.

خیلی از کسب و کارها فکر می‌کنند بازاریابی اینترنتی چندان سودی برای آنها نخواهد داشت. حتی فکر می‌کنند هزینه کردن برای اینترنت که خیلی هم مقدار کمی لازم دارد داشت، پول هدر دادن است. اما بدانید که در همین لحظه، بسیاری از کسب و کارها تنها از طریق اینترنت به درآمدهای خیلی کلانی رسیده‌اند.

4-1- بازاریابی اینترنتی درآهن و فولاد

پول خرج کردن برای بازاریابی اینترنتی مثل نگه داشتن یک پول در جایی امن برای روز مباداست. مثلاً روزی که خواستید محصول جدید خود را معرفی کنید، اگر از قبل یک فعالیت خوب در فضای مجازی داشته باشید، کلی مشتری بالقوه را دور خود جمع کرده‌اید و آنها منتظرند تا شما محصول تازه را به ایشان معرفی کنید. اما اگر فعالیت اینترنتی خوبی نداشته باشید، مجبور می‌شوید با هزینه‌های خیلی بیشتر، به همان شیوه‌های سنتی تبلیغ کنید که البته امروزه به اندازه‌ی بازاریابی اینترنتی موفق نیستند.

4-2- مدیریت زمان در اینترنت

همه‌ی ما می‌دانیم که اینترنت، بزرگترین تلف‌کننده‌ی وقت است. اما مطمئن باشید اگر همین زمان را در بازاریابی اینترنتی سرمایه‌گذاری کنید، در مدت کوتاهی از نتایج آن حیرت خواهید کرد.

بازاریابی دیجیتالی وقتی بهترین نتیجه‌ی خود را می‌دهد که طبیعی باشد. یعنی اگر تنها به تبلیغ محصولات خود به صورت عادی بپردازید نتیجه‌ی خوبی نخواهید گرفت. باید نکات مهمی را رعایت کنید:

  •  قدم اول این است که برای کسب و کار خود یک شخصیت اینترنتی تعریف کنید. مردم نباید به طور مستقیم با یک بیزینس سر و کار داشته باشند. آنها دوست دارند با شما احساس نزدیکی کنند. آن موقع است که از شما خرید خواهند کرد.
  •  قدم دوم مشخص کردن اهداف است. اهداف باید مثل همان تعریف بالا هوشمندانه باشند.
  •  قدم سوم مشخص کردن منابع مادی و معنوی است. پول و زمانی که قرار است صرف بازاریابی دیجیتالی بکنید، مهمترین منابع شما هستند.
  •  قدم بعدی در نظر گرفتن شخصیت مشتری است. باید این را در نظر داشته باشید که مشتری‌های احتمالی شما چه کسانی هستند و از چه طریقی می‌توانید به آنها نزدیک شوید. از همه‌ی شبکه‌های اجتماعی و فضاها استفاده نکنید. ببینید مشتری‌های احتمالی شما بیشتر در کجا فعالند و تمرکز خود را روی همان‌ها بگذارید؛ تلگرام، اینستاگرام یا جای دیگر.
     
بازاریابی اینترنتی توسط صاحبان کسب و کار

این برنامه‌ی بازاریابی اینترنتی می‌تواند یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شما در ابتدای سال باشد. این کار نشان می‌دهد که شما آماده‌ی گسترش و شناساندن کسب و کار خود به مردم هستید.

4-3- صبر در بازاریابی اینترنتی خیلی مهم است

برای اینکه دستتان توی کار حرفه‌ای با اینترنت راه بیوفتد، کمی صبر و حوصله لازم است. ممکن است در اوایل کار خیلی کارها انجام دهید که در ادامه متوجه شوید که چندان به درد بخور نبوده‌اند. نگران نشوید. آرام آرام در این کار خبره خواهید شد.

4-4- تبلیغات سنتی

حالا که حسابی توی اینترنت فعال شده‌اید، می‌توانید چاشنی کار را با همان تبلیغات قدیمی کاغذی زیاد کنید. همه‌ی این کارها باید همراه باهم و هم‌جهت باهم انجام شود تا بهترین نتیجه را بگیرید. این کارهای شما باید مکمل هم باشد.

5- سال جدید را بدون کارهای عقب افتاده آغاز کنید

بدترین چیز برای یک صاحب کسب و کار در صنایع آهن و فولاد ، کارهای عقب افتاده از سال گذشته است. این کارها مثل یک سرعت‌گیر خیلی بد عمل می‌کنند و دست شما را برای انجام کارهایی که در بالا گفتیم می‌بندند. نباید در فروردین سال جدید مجبور شوید به حساب‌های مهر قبلی رسیدگی کنید.

اگر فکر می‌کنید کارهای عقب افتاده‌ی زیادی دارید، ۱۰ کار مهم که صاحبان کسب و کار در صنایع آهن و فولاد باید در پایان سال انجام دهند تا بدانید در پایان سال باید چه کارهایی را انجام دهید.

5-1- تشکیل یک سیستم کارتی به شما کمک بسیاری خواهد کرد

برای هر ماه یک کارت درست کنید و تمام روزهای ماه را روی هر کارت بنویسید. آخر هر هفته سری به کارت بزنید و ببینید که آیا از روند روزهای گذشته راضی بوده‌اید یا نه. این کار باعث می‌شود که هر هفته، برای هفته‌ی بعدی انگیزه‌ی بیشتری پیدا بکنید. در بین این کارها می‌توانید کارهای عقب مانده‌ی خود را هم کم کم انجام دهید و خیال خودتان را از بابت مشکلات حل نشده راحت کنید.

منبع: گروه تامین محتوای فولاد ۲۴

دیدگاه ها
×