چت

نحوه خرید میلگرد از کارخانه به صورت مستقیم

اگر قصد دارید واحد مسکونی خود را بسازید و یا مهندس هستید و جهت اجرای پروژه تان نیاز به خرید میلگرد دارید، در این نوشتار چگونگی خرید میلگرد از کارخانه به صورت مستقیم را برای شما شرح خواهیم داد.

نحوه خرید میلگرد از کارخانه به صورت مستقیم

 

در هنگام خرید میلگرد در ابتدا سوالی که به ذهن هر مصرف کننده می‌آید این است که میلگرد مورد نیاز خود را از کجا خریداری کنم؟ یا با توجه به اهمیت کیفیت، خرید خود را از چه مرکز و یا کارخانه‌ای انجام دهد. در‌ادامه به این سوالات که از چه کارخانه‌ای خرید نماییم و... و‌یا از‌چه راهکارهایی جهت خرید میلگرد استفاده کنیم، خواهیم پرداخت. میلگرد را می‌توان در بورس کالا نیز خریداری کرد. اگر می‌خواهید بدانید نحوه خرید میلگرد در بورس چگونه است حتما مقاله آن را مطالعه نمایید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • مقدمه‌ای بر خرید میلگرد
  • چگونگی خرید میلگرد از کارخانه
  • مراحل خرید میلگرد از کارخانه
  •  نکات مهم در هنگام خرید میلگرد از کارخانه به صورت مستقیم
  • برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران
  • چگونگی خرید از بنگاه
  • چگونگی خرید از شرکت‌های بازرگانی

قیمت روز میلگرد

مقدمه‌ای بر خرید میلگرد


نکته مهمی که در هنگام خرید میلگرد باید به آن توجه داشته باشیم این است که قیمت میلگرد در کارخانجات مختلف ثابت نبوده و‌هر‌یک بر اساس کیفیت و یا موارد دیگر دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و این موجب گشته تا همواره رقابت زیادی میان کارخانه‌های تولیدی وجود داشته باشد. همه می‌دانیم که خرید از‌کارخانه‌های تولیدی می‌تواند به صرفه تر و‌مناسب تر باشد. زیرا خرید بار مستقیم از کارخانه می‌باشد و‌کیفیت آن تضمین شده است. اما باید این مورد را هم در نظر بگیریم که خرید از کارخانه برای بارهای بیشتر‌از‌24 تن انجام می‌شود. به طور کلی خرید میلگرد در‌ایران به سه روش انجام می‌شود: خرید از کارخانه تولیدکننده، خرید از بنگاه، خرید از شرکت‌های بازرگانی.


چگونگی خرید از کارخانه


پیش از خرید میلگرد از کارخانه ابتدا لازم است در مورد محصول، مشخصات، سایز،کیفیت و‌حتی قیمت آن تحقیق نماییم.‌مشتریانی که قصد خرید بیش از یک ظرفیت یعنی 24 تن را‌دارند، می‌توانند مستقیم از‌کارخانه خرید نمایند. همانطور که می‌دانیم خرید از‌کارخانه به صرفه تر و مناسب تر است، اما در برخی موارد به دلیل عدم عرضه روزانه و مسافت زیاد کارخانه و انبارها و یا محل پروژه و‌سفارش و... می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد که در هنگام خرید حتماً به این موارد توجه نمایید.

امروزه اطلاع رسانی قیمت و‌محصولات کارخانه‌های تولیدی اغلب از‌طریق سایت‌های‌ اینترنتی و‌یا شبکه‌های اجتماعی که رایج ترین آن‌ها شبکه اجتماعی تلگرام می‌باشد، صورت می‌گیرد. اما به روز‌بودن قیمت و اعتبار‌هر سایت دارای اهمیت است که به آن باید توجه نمود. حال در‌صورتی که امکان استفاده از وب سایت را ندارید و یا اینترنت ندارید و نیاز‌به قیمت میلگرد دارید می‌توانید بصورت تلفنی از‌کارخانه‌های تولیدی استفاده نمایید.‌در‌این خصوص فولاد 24 قیمت روزانه بیش از 100 کارخانه تولیدی میلگرد را در سایت قرار داده و به راحتی می توانید از آخرین قیمت‌ها مطلع شوید و یا آگهی خرید خود را در این سامانه ثبت نمایید و با فروشندگان زیادی ارتباط برقرار و خرید خود را انجام دهید.

 


مراحل خرید میلگرد از کارخانه


در‌کل مراحل خرید میلگرد از کارخانه های مختلف توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی تقریباً طبق لیست زیر می‌باشد:

  1. درخواست خرید در سربرگ شرکت و یا فرم فروشنده
  2. ارسال گواهی ارزش افزوده و یا تصویر کارت ملی شخص
  3. ارسال مدارک از طریق راه‌های ارتباطی 
  4. صدور‌پیش فاکتور
  5. واریز مبلغ به حساب شرکت
  6. ارسال فیش واریزی
  7. ارسال آدرس و کدپستی معتبر روی سربرگ شرکت در سامانه جامع انبارها

نحوه خرید میلگرد

 نکات مهم‌در‌هنگام خرید میلگرد ازکارخانه به صورت مستقیم


برای خرید میلگرد از‌کارخانه باید در‌مورد شرایط کارخانه و میلگرد مورد نیاز خود اطلاعاتی داشته باشید. برخی از این اطلاعات شامل موارد زیر است که شما می‌توانید با بررسی آن‌ها از محدودیت‌ها و شرایط فروش هر کارخانه‌ای مطلع شوید:

 

انتخاب نوع و ابعاد میلگرد

قبل از‌خرید باید به طور دقیق شماره میلگرد (قطر) را بدانید. به علاوه از تعداد شاخه‌های میلگرد مورد استفاده و نوع گرید میلگرد مصرفی (A1, A2, A3) باید اطلاع داشته باشید. برای خرید میلگرد از درب کارخانه باید شرایط دقیق سفارش را سوال کنید. چرا که اکثر کارخانه‌ها سفارشات با تعداد اشتباه را پس نمی‌گیرند و تعویض هم ندارند.

 

محاسبه وزن میلگرد

در هنگام خرید باید لیست دقیق خرید میلگرد بر اساس وزن مصرفی را از مهندسین پروژه دریافت کنید تا هزینه‌های میلگرد محاسبه شود. با اطلاع از وزن میلگردهای مورد نیاز می‌توانید ماشین حمل و نقل مناسبی برای آن‌ها در نظر بگیرید. معمولا خرید میلگرد از کارخانه برای افرادی است که حجم خرید بیش از یک تریلی (بیش از 24 تن) دارند.


زمان تحویل محموله

باید در‌نظر‌بگیرید‌ که سفارش میلگرد از‌کارخانه به طور روزانه عرضه نمی‌شود. بنابراین در‌هنگام خرید و سفارش دهی باید به زمان دقیق عرضه و خدمات مورد نظر توجه کنید. بعد از ثبت سفارش خود باید با کد پیگیری دریافت شده در زمان سفارش دهی، سفارشات خود را پیگیری کنید.

قوانین فروش میلگرد کارخانه

برخی کارخانجات تولید کننده، محصولات خود را‌مستقیم به مصرف کننده نهایی ارائه نمی‌دهند. بنگاه آهن آلات و فروشندگان مجاز فقط می‌توانند از کارخانه مورد نظر‌سفارش میلگرد بدهند.

خرید میلگرد

 

برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران


از برترین تولیدکنندگان این محصول می‌توان به کارخانه‌های‌ زیر‌اشاره نمود:

  • شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه فولاد کویر کاشان
  • مجتمع فولاد خراسان
  • کارخانه فولاد میانه
  • فولاد آناهیتا گیلان
  • مجتمع فولاد روهینا جنوب
  • شرکت فولاد کوثر اهواز
  • فولاد بافق یزد
  • مجتمع فولاد شاهین بناب
  • فولاد ابرکوه یزد

نکات مهم پس از خرید میلگرد


-تطابق میلگرد خریداری شده با فاکتور
-مشاهده نام اختصاری میلگرد
-سایز میلگرد و در نهایت حفظ و نگهداری مناسب میلگرد

 

چگونگی خرید از بنگاه


  اگرقصد خرید میلگرد با حجم کم را دارید، می‌توانید بنگاه‌های فروش آهن آلات را انتخاب نمایید و خرید کنید. اگر یک شاخه میلگرد نیاز داشته باشید از‌نزدیکترین بنگاه می‌توانید خریداری نموده و حتی هزینه کمی جهت ارسال آن پرداخت کنید. اما مشکلاتی که در این نوع خرید دارد این است که حجم زیاد را نمی‌توانید از بنگاه‌ها تهیه نمایید و تفاوت قیمت آن نسبت به کارخانه بیشتر است.


چگونگی خرید از شرکت‌های بازرگانی


خرید میلگرد را می‌توانید از‌طریق شرکت‌های بازرگانی نیز انجام دهید، که در‌این زمینه فولاد 24 بیش از 12000 تامین کننده آهن و فولادی در سامانه در نظر گرفته است. به این صورت که می‌توانید فروشنده خود را از میان تأمین کنندگان، بازرگانان و حتی تولید کنندگان انتخاب و با آن‌ها ارتباط برقرار نموده و خرید خود را انجام دهید. قابل ذکر است در این خصوص تسویه نهایی را پس از تحویل بار‌ انجام دهید و دقت نمایید که پیش از تحویل بار و رویت کامل بار خریداری شده مبلغ را به طور کامل واریز نکنید.‌ همچنین پس از دریافت بار‌ از صحیح بودن وزن آن اطمینان حاصل نمایید. پس از‌دریافت میلگرد آن را به طور کامل بررسی کرده و در صورت هر گونه مشکل و یا زنگ زدگی بار را مرجوع نمایید.

خرید میلگرد از کارخانه در فولاد24

 

جهت مشاهده لیست تامین کنندگان محصولات فولادی به وب سایت فولاد 24 مراجعه نمایید.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد 24
 

 

×