چت

انواع لوله داربست و ویژگی های آن

با بررسی انواع لوله داربست، متوجه خواهیم شد که این لوله‌ها اغلب در ضخامت و وزن با یکدیگر تفاوت دارند؛ به همین علت، قیمت آن‌ها می‌تواند بسیار متغیر باشد. مهم‌ترین عاملی که در قیمت این لوله موثر است، معمولا وزن است. البته فاکتورهای مهم دیگری همچون ضخامت و طول لوله‌ها نیز در قیمت نهایی لوله داربست تأثیرگذارند.

انواع لوله داربست و ویژگی های آن

سازه‌ای که امکان دستیابی به نقاط دشوار ساختمان‌ها را برای کارگران فراهم می‌کند، داربست است. این سازه از تعداد مشخصی لوله تشکیل‌شده که به لوله داربست معروف هستند و انواع مختلفی دارند. لوله داربست با بست‌های ویژه‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند و با‌توجه‌به اینکه می‌توانند در اندازه‌ها و با آلیاژهای مختلفی هم باشند، قیمت لوله داربست بسیار متغیر است. به‌عنوان‌مثال، برخی از این لوله‌ها درزدار هستند و برخی دیگر بدون درز؛ لوله داربست‌هایی که درز ندارند، به‌دلیل مقاومت و استحکام بیشتر، قیمت بالاتری نیز دارند. اگر به‌ دنبال لوله داربست با قیمتی مناسب هستید، بهترین قیمت‌های لوله داربستی، قیمت قالب بتن و جک سقفی را در سایت مدرن سازان با متریالی باکیفیت پیدا خواهید کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع لوله داربستی

انواع لوله داربست

لوله داربست، لوله‌های سیاه‌ رنگی هستند که به‌صورت درزدار و بدون درز ساخته می‌شوند و امکان دسترسی به سازه‌های مرتفع را برای کارگران و افرادی که روی این ساختمان‌ها کار می‌کنند، فراهم می‌کند. طول این لوله‌ها بین 3 تا 6 متر می‌تواند باشد و قطر خارجی آن‌ها 48.3 میلی‌متر است. آنچه قیمت لوله داربست را همچون قیمت جک سقفی بیشتر از سایر عوامل تحت تأثیر قرار می‌دهد، سبک یا سنگین بودن این لوله‌هاست. به همین خاطر است که بسته به نیاز خود می‌توانید لوله داربست 14 کیلویی، 17 کیلویی یا 21 کیلویی را از مدرن سازان سفارش دهید که طبیعتا، قیمت‌های متفاوتی هم دارند. ازاین‌جهت، برای خرید لوله‌های مناسب سازه خود، مشخصات و قیمت انواع لوله‌ها را حتما موردبررسی قرار دهید که عبارت‌اند از:

لوله داربست 21 کیلویی

در بازار، لوله داربستی با وزن ۲۱ کیلوگرم و ضخامت ۳ میلی‌متر به‌عنوان یک لوله سنگین موجود است. این نوع لوله داربست، با وزن و ضخامت بیشتر، به‌عنوان یک لوله سنگین در پروژه‌هایی که نیاز به استحکام بالا دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازآنجاکه این نوع لوله دارای وزن و ضخامت بیشتری نسبت به لوله‌های ۱۴ و ۱۷ کیلوگرمی است، در پروژه‌های سنگین می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. قیمت لوله داربست ۲۱ کیلویی به‌دلیل وزن و ضخامت بیشتر آن، بیشتر از سایر لوله‌ها است. همچنین، مشخصات وزنی لوله به‌طور مستقیم بر روی قیمت آن تأثیرگذارند.

لوله داربست 17 کیلویی

لوله داربست با وزن ۱۷ کیلوگرم و ضخامت ۲.۵ میلی‌متر، از جنس فولاد نوردشده تولید می‌شود. این لوله داربست در ابعاد استاندارد و پرمصرف ۶ متری قابل تهیه است و به‌دلیل ضخامت مناسب خود، در بسیاری از سازه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. قیمت لوله داربست ۱۷ کیلویی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد، اما وزن آن یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. این نوع لوله داربست به‌دلیل وزن و ضخامت مناسب، در مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شود.

لوله داربست 14 کیلویی

لوله داربست ۱۴ کیلویی، معمولا با نام‌هایی مانند لوله داربست سبک، نمره ۵ یا ۱۱٫۲ اینچ شناخته می‌شود. این اندازه از لوله داربست، یکی از ابعاد مطلوب و پراستفاده در بازار است و دارای ضخامتی حدود ۲ میلی‌متر است. این ضخامت بین کمترین وزن و ضخامت موجود در داربست‌های پرکاربرد قرار دارد که باعث مقاومت و درعین‌حال سبکی آن می‌شود. طول لوله‌های داربست ۱۴ کیلویی معمولا ۶ متر است و قطر خارجی آن‌ها حدود ۴۸.۳ میلی‌متر است. مشخصات وزنی و ابعاد این لوله‌ها نقش مهمی در تعیین قیمت نهایی آن‌ها ایفا می‌کند. این نوع لوله داربست به‌دلیل سبکی و همچنین مقاومت خود، در مصارف مختلف صنعتی و ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاع از قیمت روز و دقیق‌تر لوله‌های داربست و قیمت قالب بتن، می‌توانید به وب‌سایت مدرن سازان مراجعه کرده و محصول موردنظر خود را جستجو کرده یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

انواع لوله داربستی

قیمت لوله داربست چگونه است؟

مهم‌ترین عاملی که در قیمت این لوله موثر است، معمولا وزن است. البته فاکتورهای مهم دیگری همچون ضخامت و طول لوله‌ها نیز در قیمت نهایی لوله داربست تأثیرگذارند. ضخامت بالای برخی از لوله‌ها باعث افزایش چشمگیر وزن آن‌ها می‌شود و به‌دنبال آن، هزینه‌های بیشتری هم به‌همراه خواهد داشت. به‌علاوه، از تأثیر نوع ورق لوله داربست که می‌تواند از جنس فولاد مبارکه باشد یا فولاد اهواز، نمی‌توان غافل شد. قیمت لوله داربست فولاد مبارکه یا فولاد اهواز می‌توانند با یکدیگر تفاوت داشته باشند. در نتیجه، با‌توجه‌به نوع ورقی که بیشترین استفاده را در لوله‌ها داشته است، قیمت نهایی تعیین خواهد شد.

اما تفاوت قیمت این دو ورق به چه دلیل است؟ لوله داربست‌هایی که از ورق فولاد مبارکه ساخته‌شده‌اند، کیفیت بسیار بالایی دارند و ازآنجاکه مقاومت آن‌ها بالاست، قیمت بیشتری هم دارند. ازنظر ضخامت و استاندارد نیز، با لوله داربست‌هایی از ورق اهواز تفاوت ندارند، اما ازآنجاکه کیفیت مطلوب‌تری دارند، قیمت لوله داربست فولاد مبارکه گران‌تر است.

وزن لوله داربست و نحوه محاسبه آن

عموما این لوله‌ها در سه نوع ضخامت 2، 2.5 و 3 میلی‌متر و در دو نوع ورق، فولاد مبارکه و ورق اهواز تولید می‌شوند. هر یک از آن‌ها براساس ضخامت‌های مختلف، طول و قطر خارجی، وزن متفاوتی دارند. به‌طور مثال، در ضخامت 2 میلی‌متر، وزن داربست 14 کیلوگرم است، درحالی‌که در ضخامت 2.5 میلی‌متر به 17 کیلوگرم می‌رسد. اگر که ضخامت 3 میلی‌متر باشد، وزن آن به 21 کیلوگرم می‌رسد که به‌عنوان لوله سنگین در بازار شناخته می‌شود. برای محاسبه قیمت لوله داربست، بررسی وزن آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این محاسبات به ما در تعیین قیمت نهایی کمک می‌کنند. برای محاسبه سریع‌تر وزن لوله‌ها، می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

(قطر خارجی لوله به میلی‌متر) × 147 × (ضخامت لوله به میلی‌متر) ÷ 1000 = وزن شاخه 6 متری.

انواع لوله داربستی

کلام آخر

با بررسی انواع لوله داربست، متوجه خواهیم شد که این لوله‌ها اغلب در ضخامت و وزن با یکدیگر تفاوت دارند؛ به همین علت، قیمت آن‌ها می‌تواند بسیار متغیر باشد. اگر به‌دنبال خرید لوله داربست با بهترین قیمت‌ها، کیفیتی مطلوب و مقاومت بالا هستید، می‌توانید به وب‌سایت مدرن سازان به نشانی modernsazan.com مراجعه فرمایید. مدرن سازان به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان تجهیزات قالب‌بندی بتن و سیستم‌های داربست‌بندی، همراه شماست تا خرید خود را با بهترین قیمت جک سقفی یا قیمت لوله داربست و... انجام دهید.

دیدگاه ها
×