چت

هر کلاف میلگرد چند متر است و چه مقدار وزن دارد؟

کلاف میلگرد نوعی دیگر از محصولات فولادی است که دسته بندی آن بصورت کلاف می‌باشد و همان طور که از نامش پیداست همانند کلاف به هم پیچیده است اما سوالی که اینجا به ذهنمان می‌آید این است هر کلاف چند متر است یا هر کلاف چه وزنی دارد؟ که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

هر کلاف میلگرد چند متر است و چه مقدار وزن دارد؟

 

هر کلاف میلگرد چند متر است؟ در مقاله قبل به طور کامل به معرفی میلگرد کلاف و کاربرد آن پرداختیم حال در این نوشتار قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

  • میلگرد کلاف
  • مشخصات ابعادی و وزن مفتول های کلاف
  • ترکیبان شیمیایی مفتول کلاف و میلگردهای صنعتی
  • چگونگی بسته بندی میلگردها
  • هر کلاف میلگرد چند متر است؟

قیمت روز میلگرد

میلگرد کلاف

میلگرد کلاف در صنعت به دو صورت ساده و آجدار  تولید می‌گردد که سایز آنها از 5.5 تا 16 میلی‌متر می‌باشد، سایزهای 5.5 تا 8 را مفتول یا وایر گویند نکته این که، این محصول در کارخانه های تولیدی تا سایز 12 تولید می‌گردند و سایزهای بالاتر طبق سفارش مشتری تولید می‌گردند، اما بطور کلی به 4 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

 

  •  میلگرد 5.5 کلاف ساده RST34
  • میلگرد 6.5  کلاف ساده RST34
  • میلگرد 8  کلاف ساده RST34
  • میلگرد 10 کلاف ساده RST34

-    کلاف آجدار نیز خود به دو دسته A2 و A3 نیز تقسیم بندی می‌گردد.

 

مشخصات ابعادی و وزن مفتول های کلاف

کلاف میلگرد

 

ترکیبات شیمیایی مفتول کلاف و میلگردهای صنعتی

هر کلاف میلگرد چند متر است؟

چگونگی بسته بندی میلگردها

همان طور که می‌دانید میلگردها را به دو صورت شاخه و کلاف بوسیله بندیل بسته بندی می‌کنند، حتماً کلمه بندیل را بارها و بارها شنیده اید از بندیل جهت بسته بندی محصولات فولادی استفاده می‌گردد و آن را دور محصول مورد نظر می‌پیچند، این روش به دلیل داشتن صرفه اقتصادی و اینکه نسبت به روش های دیگر کم هزینه تر است استفاده می‌گردد. اما بندیل جهت همه محصولات فولادی استفاده نمی‌گردد. برای اینکه چه روش بسته بندی را برای میلگردها استفاده کنیم، بستگی به نوع فولادی دارد که برای ساخت میلگرد استفاده شده باشد.
بعنوان مثال میلگردهایی که از فولاد سخت یا نیمه سختی که قطر آنها کمتر از 12 میلی متر باشد از بسته بندی کلاف استفاده می‌کنیم اما اگر قطری بیش از 12 میلی متر داشته باشد از بندیل استفاده می‌کنیم به این دلیل که در بسته بندی به صورت کلاف، میلگردهای می‌بایستی تا 90درجه خم شوند که اگر میلگرد از فولاد سخت باشد و یا قطر بالایی داشته باشد این امر امکان پذیر نیست و ممکن است موجب آسیب به محصول گردد. در بسته بندی شاخه های میلگرد، بندیل بهترین و ایمن ترین روش می‌باشد.


هر کلاف میلگرد چند متر است؟

طی تحقیقات انجام شده از تولیدکنندگان کلاف میلگرد به این نتیجه رسیدیم که وزن هر کلاف میلگرد 1.5 تا 2 تن به صورت متغیرمی‌باشد که به همین نسبت طول هر کلاف نیز متغیر می‌باشد اما بستگی به سایز میلگرد هم دارد و در کل کارخانه با کارخانه میزان تناژ و طول آن متفاوت می‌باشد نکته جالب اینکه هر چقدر میزان وزن کلاف سنگین تر باشد مصرف کننده راحت تر آن را استفاده می‌کند.
 طی برآورد تقریبی وزن هر متر کلاف 260 گرم می‌باشد که اگر کلاف 1.5 تن باشد تقسیم بر 260 گرم جواب 5769 متر می‌شود.

جهت مشاهده تامین کنندگان میلگرد کلاف و ثبت اعلام موجودی و یا درخواست خرید محصولات فولادی خود، در وب سایت فولاد 24 کلیک نمایید.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد 24


 

دیدگاه ها
×