چت

هر تن میلگرد چند شاخه است؟

وزن میلگرد، سایز و همچنین برند تولید کننده تاثیر زیادی بر محاسبه هر بندیل میلگرد چند شاخه است دارد. چرا که برخی از کارخانه های تولید کننده میلگرد، میلگردهایی در سایز های بزرگ تولید می کنند.

هر تن میلگرد چند شاخه است؟

میلگرد مقطع فولادی پر کاربردی است که درخواست خرید بالایی دارد، قیمت این محصول به صورت کیلویی می باشد.  

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که هر تن میلگرد چند شاخه است؟ اما باید بدانید که این مقدار به عواملی از جمله: سایز، نوع و برند تولید کننده آن بستگی دارد.

  • سایز میلگرد: هر چه سایز میلگرد (قطر آن) بیشتر باشد، وزن هر شاخه بیشتر و تعداد شاخه در هر تن کمتر خواهد بود.
  • نوع میلگرد: میلگرد ها به دو صورت آجدار و ساده تولید می شوند. میلگردهای آجدار به دلیل داشتن برجستگی ها، سنگین تر از میلگردهای ساده با سایز مشابه هستند و در نتیجه تعداد شاخه کمتری در هر تن دارند.
  • کارخانه تولید کننده: وزن و تعداد شاخه میلگرد در هر بندیل ممکن است در کارخانه های مختلف، به دلیل تفاوت در فرآیند تولید و استانداردهای آنها، کمی متفاوت باشد.

برای اینکه محاسبه کنیم هر تن میلگرد چند شاخه است می توانیم از فرمول زیر استفاده کنیم:

تعداد شاخه در هر تن = (1000 کیلوگرم / وزن هر شاخه) * (1 تن / 1000 کیلوگرم)

به طور مثال: وزن میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان 15 کیلوگرم و وزن هر بندیل 4.7 تن است. 

اگر بخواهیم برای این سایز از میلگرد محاسبه کنیم که هر تن میلگرد 14 چند شاخه است، در فرمول زیر جایگذاری می کنیم:

تعداد شاخه در هر تن = (1000 کیلوگرم / 15 کیلوگرم در هر شاخه) * (1 تن / 1000 کیلوگرم) ≈ 67 شاخه

لازم به ذکر است که عدد به دست آمده تقریبی است و ممکن است که این مقدار در واقعیت کمی بیشتر یا کمتر باشد.

هر تن میلگرد

هر بندیل میلگرد چند شاخه است

همانگونه که ذکر شد تعداد میلگرد موجود در هر بندیل به وزن، سایز و برند کارخانه بستگی دارد.

وزن هر بندیل نیز به وزن و قطر شاخه و ظرفیت بسته بندی دستگاه بندیل کارخانه مد نظر بستگی دارد. یعنی به طور کلی تعداد میلگرد در هر بندیل به وزن و وزن شاخه بستگی دارد. وزن بندیل هر برندی ثابت است و با استفاده از این موضوع می توان از تعداد میلگرد های هر بسته مطلع شد. در قسمت بالا فرمولی ارائه دادیم که با استفاده از آن می توان فهمید که هر تن میلگرد چند شاخه است.

در این قسمت با استفاده از بندیل این مسئله را بررسی می کنیم به طور مثال: میلگرد ذوب آهن اصفهان وزن بندیل آن 4700 کیلوگرم است که این عدد می تواند متغیر باشد، بنابراین وزن هر شاخه از میلگرد 12 این برند، 10.5 کیلوگرم است که باید در یک بسته خود حدود 447 میلگرد را جای داده باشد.

هر بندیل میلگرد 14 چند شاخه است؟

وزن میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان، حدود 15 کیلوگرم است، در صورتی که وزن هر بندیل آن تقریبا 4.7 تن معادل با 4700 کیلوگرم باشد، 313 شاخه میلگرد در هر بندیل جای می گیرد.
هر بندیل میلگرد 16 چند شاخه است؟

وزن میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان 19 کیلو گرم است، یعنی در هر بندیل 247 شاخه میلگرد وجود دارد. 

هر بندیل میلگرد 18 چند شاخه است؟

میلگرد های 18 این برند به دلیل اینکه سایز آن بیشتر است در نتیجه وزن بالاتری دارند، وزن این میلگرد ها 24 کیلوگرم است و بنابراین در در هر بندیل تعداد شاخه کمتری جای میگیرد. هر بندیل از این میلگرد ها 195 شاخه میلگرد در خود جای می دهد.

هر بندیل میلگرد

جمع بندی

در این مقاله تلاش ما بر این بود شما را با این موضوع که هر تن میلگرد چند شاخه است، آشنا کنیم.

همانگونه که ذکر شد وزن میلگرد، سایز و همچنین برند تولید کننده تاثیر زیادی بر این امر دارد چرا که برخی از کارخانه های تولید کننده میلگرد، میلگرد هایی در سایز های بزرگ تولید می کنند و این امر موجب می شود که وزن میلگرد زیاد شده و از طرفی به دلیل سایز بزرگی که دارد تعداد شاخه کمتری در هر تن جای گیرد.

با استفاده از فرمول ارائه شده در فوق می توان محاسبه کرد که هر تن میلگرد چند شاخه است و همچنین می توان با در نظر گرفتن مواردی محاسبه کرد که هر بندیل میلگرد چند شاخه است.
فراموش نشود که قیمت میلگرد نیز یکی از مولفه های اصلی برای محاسبه قیمت هر تن و یا هر بندیل میلگرد، است. جهت اطلاع از قیمت روز این محصول می توانید به وب سایت فولاد 24 مراجعه نمایید و از اخبار قیمتی محصولات فولادی اطلاعات کسب کنید.

دیدگاه ها
×