چت

جدول وزن میلگرد ظفر بناب

یکی از مهم ترین عواملی که در استحکام و یکپارچگی سازه نقش بسیار مهمی دارد میلگرد می‌باشد. به همین دلیل وزن میلگرد در محاسبات مهندسی ساختمانی و برآورد هزینه پروژه های ساختمانی، بسیار اهمیت دارد. میلگرد ظفر بناب یک برند بسیار محبوب است که به دلیل کیفیت بالا و عملکرد قابل اعتمادی که دارد میان خریداران بسیار رایج است. در این مقاله به جدول وزنی میلگرد ظفر بناب می‌پردازیم...

جدول وزن میلگرد ظفر بناب

میلگرد مقطعی است که وزن آن با توجه به اندازه، سایز و طول میلگرد مشخص می‌شود. میلگرد های ظفر بناب در مقایسه با سایر میلگرد ها در ایران از قیمت و وزن مناسبی برخوردار هستند. وزن این میلگرد ها متغیر بوده است که بسته به قطر میلگرد از 0.5 کیلوگرم بر متر تا 20 کیلوگرم بر متر است. رایج ترین قطرها که در ساخت میلگرد استفاده می‌شوند عبارت اند از: 12 میلی‌متر، 14 میلی‌متر، 16 و 20 میلی‌متر است. قطرهای مختلف میلگرد، وزن مربوط به خود را دارد که با توجه به میزان و کیفیت فولاد استفاده شده در تولید آن تعیین می‌گردد.

قیمت روز میلگرد 
در جدول زیر وزن میلگرد برای هر شاخه 12 متری مشخص شده است...

سایز میلگرد 8 12 10 14 16 18 20 22 25

وزن میلگرد

4.2 10.2 6.2 13.6 17.3 22.1 28 35.5 45.9

 

وزن انواع میلگرد ظفر بناب 

یکی از راه حل هایی که برای محاسبه وزن میلگرد ظفر بناب استفاده می‌شود این است که از قطر آن استفاده کنیم. 
محاسبه وزن میلگرد به صورت زیر می‌باشد: 

وزن میلگرد= قطر* قطر / 162 

لازم به ذکر است که این فرمول در استاندارد ملی برای محاسبه وزن میلگرد ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد و محاسبه وزن میلگرد آجدار با تغییر همراه خواهد بود. 


  وزن میلگرد 12 ظفر بناب 

این میلگرد دارای استحکام بالایی است، به همین دلیل از آن در صنایع متنوعی استفاده می‌شود. این فرآورده را می‌توان به دو صورت میلگرد ساده و میلگرد آجدار تولید کرد. وزن هر شاخه 12 متری میلگرد سایز 12 ظفر بناب در حدود 10 کیلوگرم است. 


  وزن میلگرد 14 ظفر بناب

پر کاربرد ترین سایز میلگرد که در بازار آهن و فولاد موجود است سایز 14 می‌باشد. کاربردهای این میلگرد شامل: اجرای تیر بتنی در یک سازه بتن آرمه و اجرای ستون و استفاده به عنوان آرماتور طولی در اجرای فونداسیون اشاره کرد. وزن هر شاخه 12 متری میلگرد 14 ظفر بناب 13.6 کیلوگرم است.

 
  وزن میلگرد 16 ظفر بناب 

میلگردی که نسبت به سایر میلگرد ها استحکام و وزن بیشتری را دارد میلگرد 16 می‌باشد. کاربرد این نوع میلگرد شامل: ساخت دکل های نفتی، سازه های چندین طبقه و مرتفع و ساخت ستون های بزرگ بتنی است. به طور کلی می توان گفت که  وزن هر شاخه 12 متری میلگرد 16 ظفر بناب 17.3 کیلوگرم است. 

  وزن میلگرد 16 ظفر بناب 
جمع بندی 

در این مقاله همانطور که گفته شد وزن میلگرد ظفر بناب به دلیل استحکام، دوام و مقاومت در برابر خوردگی در صنعت ساختمان بسیار پرکاربرد و رایج است. این میلگرد ها نسبت به سایر میلگرد های دیگر مقرون به صرفه بوده است و با مطابقت با استاندارد های بین المللی را ارائه می‌دهد. 


فولاد 24

همچنین شما می‌توانید اگر تامین کننده‌ میلگرد  یا محصولات دیگر هستید قیمت محصولات خود را روزانه در سایت فولاد 24 به خریداران معرفی کنید و یا اگر خریدار محصولات فولادی هستید درخواست خرید خود را به صورت کاملا رایگان در سایت ما بگذارید. 
 

دیدگاه ها
×