چت

نور مخفی سقف با میلگرد

یکی از راهکارهای هوشمندانه در دکوراسیون ساختمان، استفاده از نور مخفی سقف با میلگرد است اما سوالی که برای ما پیش می‌آید این است که چگونه با استفاده از میلگرد می‌توان نورپردازی مخفی داشت...

نور مخفی سقف با میلگرد

 

امروزه با پیشرفت صنعت نورپردازی، هر روز شاهد سبک ها و محصولات جدید در دکوراسیون هستیم اما روشی که به تازگی نظر کارشناسان دکوراسیون را به خود جلب نموده، استفاده از نورمخفی سقف با میلگرد است، در مقالات قبل به معرفی سقف کاذب پرداختیم اما در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.
نورپردازی مخفی سقف یک تکنیک است که از این طریق نوری که منعکس می‌شود به گونه ای است که از دید ناظر پنهان می‌باشد که محصولات متنوعی مانند شلنگ های لوله ای ، SMD ، چراغ های LED و ... جهت نورپردازی وجود دارد. 

نور مخفی سقف با میلگرد

نورمخفی سقف با میلگرد

برای نورپردازی سقف از طرح های مختلف سقف کاذب مانند کناف و خرپا استفاده می‌گردد که طرفدارهای خود را دارد و طبق نظر کارفرما قابل اجرا است، نورپردازی در سقف قسمت های مختلف ساختمان مانند سالن پذیرایی، اتاق خواب ها و آشپزخانه و حتی در سقف بالکن ها انجام می‌گردد البته نکته ای که در این جا باید به آن اشاره نماییم این است که جهت تأمین نور نباید فقط به نورپردازی مخفی سقف بسنده نمود، و می‌بایستی از وسایل روشنایی دیگری هم در ساختمان جهت تأمین نور کافی استفاده کرد.

نورپردازی در طراحی داخلی و فضای هر ساختمانی بسیار تأثیرگذار است که طراح متناسب با فضا و ساختمان از تکنیک های مختلفی جهت نورپردازی استفاده می‌کند اما امروزه به نورپردازی توکار نیز توجه ویژه ای می‌شود، استفاده از نور مخفی سقف با میلگرد محیط ما را شیک و مجلل تر می‌کند به عنوان مثال استفاده از کناف علاوه بر اینکه نور مورد نیاز شما را تأمین می‌کند سقف را جذاب تر می‌ماید، اگر در وسط آن هم از لوستر و آویزهایی استفاده کنیم زیبایی سقف را چندین برابر کردیم و محیط برای ما دلنشین تر می‌شود. در واقع با استفاده از طراح و دکوراتو با تجربه و صرف هزینه مناسب می‌توانید تغییر بزرگی در محیط خود ( که می‌تواند دفتر کار شما باشد یا منزل) ایجاد کنید.

 

قوانین نورپردازی مخفی در سقف

همان طور که می‌دانید استفاده از منابع نور رنگی و وسیع در نقاط مختلف سقف باعث می‌شود فضا بزرگ تر و در عین حال دلپذیر نیز شود و از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است، استفاده از طرح های مختلف سقف های کاذب مانند رابیتس و کناف یکی از روش های رایج اجرای نور مخفی می‌باشد که اجرای آن می‌تواند به صورت مجزا و یا ترکیبی می‌باشد اما در حال حاضر بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران به نورپردازی به صورت نور مخفی روی آورده اند، نکته مهم این که در هنگام نورپردازی مخفی باید به استانداردهای روشنایی متناسب با مبحث 13 مقررات ملی ساختمان نیز باید توجه نمود.

قوانین نورپردازی مخفی در سقف

نکاتی جهت اجرای نور مخفی سقف با میلگرد

  • میلگردهای آویزان فونداسیون سقف می‌بایستی از فولاد نرم استفاده گردد، همچنین دارای قابلیت جوشکاری بالایی داشته باشد.
  • جهت اینکه زیرساختی تمیز و دقیق در حین اجرای نور مخفی سقف با میلگرد داشته باشیم باید از سیم آهنی گالوانیزه برای محکم کردن رابیتس های فلزی و بستن آنها استفاده نماییم.
  • راویزهای فلزی باید با در نظر گرفتن اندازه سقف بریده شوند و هر چه فاصله مابین میله های آویز بیشتر باشد، فاصله بین میلگردهای بیشتر می‌شود. در کل بخاطر این که مراحل اجرا در پایان به خوبی به چشم بخورد، باید از میلگردها و راویزهای بیشتر استفاده نماییم.
  • سقف کاذب با رابیتس ها و نور مخفی سقف به دلیل اینکه سبک می‌باشد امکان خراب یا کج شدن در آن وجود دارد به همین علت باید در حین حمل و یا جابجایی و نگهداری، وضعیت ایمنی آن را در نظر داشته باشید که آسیبی نبیند و در شرایطی که برف و باران می‌بارد نگهداری نشود.

قیمت نور مخفی سقف با میلگرد

اگر می‌خواهید هزینه خود را جهت اجرای باکس نور مخفی با میلگرد را بدانید فولاد 24 با قرار دادن اطلاعاتی از قبیل لیست تأمین کنندگان میلگرد و قیمت میلگرد  روز همکاران به شما در این زمینه کمک نماید، فقط می‌بایستی فضا مورد نیاز را جهت اجرا سقف اندازه گیری نمایید.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد 24
 

دیدگاه ها
×