چت

سقف کاذب با میلگرد و رابیتس

سقف کاذب با میلگرد و رابیتس یکی از محبوب ترین سقف های کاذب به شمار می‌آید. این نوع سقف در طرح های مختلفی قابل اجرا است. اما اجرای این نوع سقف ریزه کاری های زیادی دارد. بنابراین اجرای این نوع سقف کاذب کار هرکسی نیست. شما باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

سقف کاذب با میلگرد و رابیتس

معرفی سقف کاذب رابیتس و میلگرد


همانطور که گفتیم سقف کاذب انواع مختلفی دارد. یکی از معروف ترین سقف های کاذب، سقف کاذب رابیتس است. سقف کاذب رابیتس از توری گالوانیزه ساخته می‌شود. استفاده از این نوع سقف کاذب بیشتر درمعماری‌های کلاسیک بکار می‌رود. سقف کاذب با میلگرد و رابیتس علاوه بر زیبایی استحکام بالایی دارد. 

قیمت روز میلگرد

کاربرد سقف کاذب رابیتس و میلگرد


منظور از رابیتس همان تورفلزی بکاربرده شده روی سقف های کاذب درحال ساخت می‌باشد. ازکاربرد های مختلف رابیتس می‌توان به سقف کاذب و پوشاندن تاسیسات اتاق خواب، سقف پذیرایی، سقف آشپزخانه، پارکینگ، پوشش بتن سیمانی، گچ کاری و گچ بری ها و مجسمه سازی اشاره کرد. 

انواع سقف کاذب 


•    سقف کاذب ساده
•    سقف کاذب با میلگرد و رابیتس
•    سقف کشسان
•    سقف کاذب کناف
•    سقف کاذب دامپا
•    سقف کاذب آکوستیک
•    سقف کاذب رابیتس و اندود
•    سقف کاذب آلومینیوم
•    سقف کاذب ترکیبی
•    سقف کاذب گریلیوم
•    سقف کاذب تصویر دار یا آسمان نما
•    سقف کاذب ضد آب
•    سقف کاذب ضد حرارت
•    سقف کاذب شیشه ای 
•    سقف کاذب صنعتی 
•    سقف کاذب پی‌وی‌سی

سقف کاذب با رابیتس

مزایای نصب سقف کاذب با میلگرد و رابیتس 


1. افزایش عمر تاسیسات

مزایای رابیتس و سقف کاذب زمانی نمود می‌کند که عبور تاسیسات از کف معایبی را به همراه داشته باشد و از جمله اینکه تاسیسات نه تنها تحت فشار مصالح بکار برده می‌باشند، بلکه تماس با مصالحی چون پوکه و سیمان باعث خوردگی و پوسیدگی آنها نیز می‌شود که این امر کاهی عمر تاسیسات را به دنبال دارد. با عبور تاسیسات از سقف کاذب، این مشکلات برطرف و عمر آنها افزایش می‌یابد.

2. دسترسی آسان به تاسیسات 

در صورت خرابی و ترکیدگی لوله های آب امکان دسترسی به محل آسیب دیده مستلزم تخریبات زیاد است. در واقع باید سرامیک یا فرش کف در محل های مختلف از بین برود تا محل مورد نظر را پیدا کرد. ولی در سقف کاذب پیدا کردن محل آسیب دیده و اصلاح آن به راحتی امکان پذیر است.

3. امکان تغییرات بعدی

همچنین از مزایای رابیتس وسقف کاذب، امکان تغییرات بعد از تکمیل ساختمان وجود دارد. از جمله این تغییرات می‌توان به جا‌به‌جایی درسیستم روشنایی ایجاد شبکه اطفا حریق، فیبر نوری، شبکه کامپیوتری، نورپردازی و...فراهم می‌شود

4. ایمنی بالا در زمان آتش سوزی 

در سقف تیرچه با یونولیت، گچ کاری معمولا مستقیم روی یونولیت انجام می‌گیرد. در هنگام آتش سوزی احتمالی ساختمان، یونولیت در اثر حرارت حجم خود را از دست داده و ذوب می‌شود و به صورت قطره های شعله ور به همراه گچ سقف بر سر ساکنین فرو می‌ریزد و در صورتیکه از یونولیت نوع کند سوز استفاده نشده باشد یونولیت به شعله ور شدن آتش نیز کمک می‌کند ولی از آنجایی که در سقف کرومیت کامپوزیت هیچ نیازی به یونولیت نیست این نگرانی به کلی برطرف می‌گردد. در زمان آتش سوزی گچ درگیر شده با رابیتس سقف کاذب از آن جدا نمی‌گردد. 

5. عدم ایجاد ترک در گچ سقف

معمولا گچ سقف در محل تیرهای فرعی و محل اتصال یونولیت با تیرچه ها ترک می‌خورد. این ترک ها به دلایل مختلف از جمله تفاوت ضریب انبساط سطح بوده و همچنین بر اثر مرور زمان در تیرچه ها و تیرآهن ها به علت جذب ذرات معلق در هوا به صورت خط تیره ای نمایان می‌شود که با اجرای سقف کاذب و کشیدن گچ بر روی رابیتس ها کلیه این مشکلات از بین می‌رود. نکته قابل توجه این است که بعد از گذر زمان طولانی هیچ گونه رد و ترکی باقی نمی‌ماند.

رابیتس

معایب نصب سقف کاذب با میلگرد و رابیتس

نصب سقف کاذب رابیتس در مقابل مزایایی که دارد، دارای معایبی هم است. در مطلب زیر با معایب سقف کاذب رابیتس آشنا می‌شویم...

1. وزن نسبتا زیادتر از سقف کاذب کناف 
2. دستمزد بالای گچ کار
3. مصرف زیاد گچ برای نازک کاری 
4. محدودیت شرایط آب و هوای و دما موقع اجرای لایه گچی
5. احتمال بالای ترک خوردگی لایه گچی 
6. جاذب صدا نبودن سقف کاذب 

 

صرفا جهت اطلاع از: قیمت رابیتس  کلیک کنید

مراحل ساخت سقف کاذب با میلگرد و رابیتس


مراحل ساخت سقف کاذب با میلگرد و رابیتس نیازمند دقت، تجربه و مهارت بالا است. قبل از هرکاری باید میلگرد های آویز بر روی سقف اصلی نصب شود. با خط تراز مقادیر اضافه ی میلگرد های آویز باید برش داده شوند. سپس جوش زدن نبشی های باربر به میلگرد های آویز و شکل دهی طرح سقف کاذب با اتصال میلگرد های فرعی به نبشی های باربر به دقت بالا و توسط فرد متخصص انجام می‌گیرد. پس از انجام این مرحله باید با استفاده از سیم های گالوانیزه توری رابیتس را به میلگرد های فرعی متصل کرد. تراز بودن سقف باید کنترل شود. در نهایت باید حفره های توری رابیتس اندود کاری شده و پس از اجرای نور مخفی گچ کاری سقف و طرح نهایی گچ کاری انجام شود.

چرا از سقف کاذب استفاده می‌کنیم


دلایل اجرای سقف کاذب با میلگرد و رابیتس شامل زیباسازی سقف، پایین آوردن سقف، کاهش مصرف انرژی، عبور دادن مجاری و لوله ها ار زیر سقف است. اجرای این نوع سقف کاذب زیبایی خاصی به فضای شما می‌بخشد. به همین دلیل نصب انواع مختلف سقف کاذب مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. 

جهت مشاهده و استعلام قیمت میلگرد و نیز تامین کنندگان میلگرد می‌توانید به وب سایت فولاد 24 مراجعه نمایید.

دیدگاه ها
×