چت

مجتمع فولاد البرز غرب

مجتمع فولاد البرز غرب سالانه ۳۵۰ هزار تن شمش فولادی تولید و روانه بازار می کند.با تلاش و پشتکار عوامل اجرایی فاز دوم این مجتمع تولیدی که شامل خطوط تولید میلگرد است، احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت

مجتمع فولاد البرز غرب

مجتمع فولاد البرز غرب تولید کننده نبشی,ناودانی و میلگرد ظفر در ایران می باشد.

مجتمع فولاد البرز غرب در سال ۱۳۸۴ در زنجان شهر ابهر تاسیس گردید و در سال ۱۳۸۷ مورد بهره برداری قرار گرفت.این کارخانه سالانه ۳۵۰ هزار تن شمش فولادی تولید و روانه بازار می کند.با تلاش و پشتکار عوامل اجرایی فاز دوم این مجتمع تولیدی که شامل خطوط تولید میلگرد است، احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.این واحد تولیدی نیز سالانه ۶۰۰ هزار تن میلگرد برای مصارف صنعتی و ساختمانی تولید می نماید.البرز غرب توانسته زمینه اشتغالزایی را برای بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی این شهر بطور مستقیم فراهم نماید.در عین حال بیش از ۲۰۰۰ نفر نیرو نیز به طور غیر مستقیم در خدمت این واحد تولیدی میباشند.از اهداف توسعه طلبانه شرکت فولاد البرز غرب احداث یک فاز ذوب آهن برای تولید شمش فولادی و میلگرد با ظرفیت تولید سالانه ۷ میلیون تن در سال می باشد.

مجتمع فولاد البرز غرب


در ادامه به این مبحث بیشتر خواهیم پرداخت : 

 

  • استانداردها و گواهینامه های دریافتی مجتمع فولاد البرز غرب
  • معرفی خطوط تولیدی گروه البرز غرب
  • معرفی محصولات شرکت ذوب آهن البرز غرب
  • نبشی سایز 12×120×120 البرز غرب (6 متری)
  • ناودانی 8 سبک البرز غرب (6 متری)

 

استانداردها و گواهینامه های دریافتی مجتمع فولاد البرز غرب

این گروه تولیدی فولاد ساز در راستای ارتقای کیفیت محصولات و ایجاد رضایت در مشتریان اقدام به استقرار سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه (MIS) کرده است.

با بهره گیری از این سیستم موفق به دستیابی استانداردهای

  • ۲۰۰۴-۱۴۰۰۱ ISO
  • ۲۰۰۷-۱۸۰۰۱ OHSAS در زمینه مدیریت محیط زیست
  • استاندارد ISO 9001: 2008 در زمینه مدیریت کیفیت شده است .

 

معرفی خطوط تولیدی گروه البرز غرب

مجتمع فولاد البرز غرب در راستای تولید محصولات خود دارای خطوط تولیدی مجهز به تجهیزات مدرن می باشد.از آن جمله می توان به واحد فرآوری، تفکیک و تامین مواد اولیه و واحد فولاد سازی اشاره کرد.در بخش فولاد سازی، ذوب آهن اسفنجی و مواد اولیه فولادی در کوره های القایی صورت می پذیرد.در واحد کوره تصفیه پاتیلی مواد مذاب در عملیات قبلی تصفیه می گردند و ناخالصی هایی مانند گوگرد از آنها زدوده می شود.سپس در بخش ریخته گری شمش با انواع ابعاد تولید و پس از عملیات اسید شویی و فیشینگ به انواع محصولات فولادی تبدیل می گردند.

 

معرفی محصولات شرکت ذوب آهن البرز غرب

دراین گروه تولیدی انواع شمش در ابعاد ۱۰۰*۱۰۰ تا ۲۰۰*۲۰۰ میلیمتر مربع و در متراژهای ۳ الی ۱۲ متر، براساس سفارش مشتری تولید می گردد.ضخامت این شمش ها ۳ میلیمتر بوده وتلرانس زاویه برش شمش ها ۵% است.انواع مقاطع نورد گرم این گروه تولیدی شامل انواع نبشی بال مساوی در ابعاد ۶۰*۶۰*۴ تا ۱۲۰*۱۲۰*۹ است.ناودانی های تولیدی این شرکت در ابعاد UPN80 تا UPN140 است و طول آنها ۶ تا ۱۲ متر است.ابعاد انواع تیرآهن از IPN140 تا IPN180 است و در طول ۶ تا ۱۲ متر تولید می شود.

تمامی این مقاطع فولادی تحت

  •          استاندارد ترکیب شیمیایی DIN EN 17100
  •          استاندارد محصول EN10056-2
  •          استاندارد محصول  DIN 1028 تهیه و به بازار مصرفی عرضه می گردند

نبشی سایز 12×120×120 البرز غرب (6 متری)

کارخانه شرکت مجتمع فولاد البرز غرب تولیدکننده انواع نبشی های سبک از سایز 8×80×80 تا 12×120×120 با بال مساوی می باشد. نبشی مجتمع فولاد البرز غرب با کمترین خطا ساخته می شود و تمامی استانداردهای ملی و بین المللی مانند استاندارد ملی شماره ISIRI 13968-1 و استاندارد اروپایی DIN EN 10056-2 و استاندارد روسیGOST 8510 را دارد. نام صنعتی این نوع نبشی Hot Equal Angle Steel و نام بازاری آن نبشی های گرم نورد دیده بال مساوی می باشد. نبشی 12 البرز غرب در ساخت ستون و خرپا ، ساخت سازه های آسانسور ، سازه های فلزی و فضایی ، ساخت فونداسیون ساختمانی و صنعتی و اتصال پل ها و ستون ها کاربرد دارد .

نبشی سایز 12×120×120 البرز غرب (6 متری)

ناودانی 8 سبک البرز غرب (6 متری)

کارخانه فولاد البرز غرب از تولید کنندگان انواع پروفیل و ناودانی در کشور محسوب میشود . نام صنعتی این محصول Channel Steel Bar یا Channel Steel Bar و در بازار تحت عنوان ناودانی های گرم نورد دیده سبک و سنگین شناخته می شود که کاربری متنوع ای در سازه دارد که از جمله در ساخت سوله ، فونداسیون انواع ساختمان ، ستون و خرپا و ... میتوان اشاره کرد .

ناودانی 8 سبک البرز غرب (6 متری)

ناودانی 8  بال شیب دار کارخانه فولاد البرز غرب در ابعاد متنوع و با کمترین خطا ممکن تولید میگردد . تایید کننده این کیفیت استاندارد های ملی و بین المللی مختلفی است که این محصول بدست آورده است که با توجه به حساسیت های کاربری ناودانی در ساختمان الزامی به نظر میرسد .

ناودانی 8 کارخانه فولاد البرز غرب استاندارد ملی شماره 1-4477 را از سازمان ملی استاندارد کشور اخذ نموده است . همچنین استاندارد اروپایی DIN EN 1026-1:2009 برای ناودانی های سنگین و استاندارد روسی GOST 8240: 1997  برای ناودانی های سبک از جمله استاندارد های بین المملی است که ناودانی ذوبی را به گزینه مناسبی برای صادرات بدل کرده است .

ناودانی 8  فولاد البرز غرب از سایز 80 تا 160 تولید می شود که وزن این ناودانی مطابق جدول های استاندارد و بر اساس مشخصات ارتفاع ناودانی ، ضخامت های بال و جان ناودانی ، عرض آن و شعاع گوشه ناودانی بدست می آید .  به طور کلی ناودانی‌ها به سه صورت اروپایی، هم وزن اروپایی و ساختمانی وجود دارند.

طول ناودانی

  • دو طول 6 و 12 متری.

  • طول ناودانی همچنین می‌تواند بین 6 و 12 متر یا از 6 متر کمتر باشد، که به آن ناودانی نرمال می‌گویند.

کاربردهای ناودانی

ناودانی به دلیلی شکل هندسی خاصی که دارد به طور گسترده در ایجاد قاب و پایه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای پروژه‌های ساختمانی، ساختار ایده‌آلی را فراهم می‌کند. به دلیل کاربرد گسترده‌ این پروفیل در اجرای خرپاها و بادبندها، انتخاب پروفیل مناسب اهمیت بالایی در طراحی سازه‌ها دارد.

دیدگاه ها
×