چت

محدودیت در معافیت های صادراتی موضوع ماده ۱۴۱ قانون مالیات های مستقیم

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد: با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه ای تصویب شد.

محدودیت در معافیت های صادراتی موضوع ماده ۱۴۱ قانون مالیات های مستقیم

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی از تصویب ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای خبر داد و گفت: ماده ۱۴۱ قانون در لایحه اصلاح مالیات مستقیم در دست بررسی و تنظیم در سطح دولت، مورد اصلاح قرار گرفت.

وی بیان کرد: بدین ترتیب امتیازات در نظر گرفته شده جهت صادرات کالاها و خدمات و مزایای محاسبه درآمد مالیاتی با نرخ صفر در این قانون برای صادرات مواد خام محدودتر گردید.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: سهم ۲۰ درصدی صادرات مواد خام مشمول این مزیت در قانون فعلی به ۱۰ درصد کاهش یافت.

زرندی توضیح داد: در صورت تصویب این قانونی و عملیاتی شدن آن، ۹۰ درصد صادرات مواد خام مشمول هیچگونه معافیت مالیات بر درآمدی نخواهند بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین به منظور تکمیل زنجیره ارزش نیز برای اولین بار مقرر شد که صادرات برخی کالاهای واسطه ای که امکان تکمیل زنجیره در داخل را دارند ، تنها ۳۰ درصد از درآمد حاصل از صادرات آنها، مشمول مالیات با نرخ صفر گردیده و از ۷۰ درصد مابقی درآمد صادراتی، مالیات بر درآمد اخذ گردد.

دیدگاه ها
×