چت

پیشنهاد اصلاح ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور برای حمایت از صنعت خودروسازی

نامه ایران #خودرو به سران قوا برای لزوم اجازه افزایش سرمایه از تجدید// شرکت ایران خودرو، در راستای مواجهه با مشکلاتی نظیر اعمال تحریم‌ها، رشد ناروا در نرخ تورم، و افزایش نوسانات نرخ ارز و قیمت‌های دستوری فروش محصولات، اقداماتی را به کار گرفته است.

پیشنهاد اصلاح ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور برای حمایت از صنعت خودروسازی

توصیه برای اصلاح ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور

به گزارش فولاد 24 به نقل از ایران خودرو، شرکت ایران خودرو، در راستای مواجهه با مشکلاتی نظیر اعمال تحریم‌ها، رشد ناروا در نرخ تورم، و افزایش نوسانات نرخ ارز و قیمت‌های دستوری فروش محصولات، اقداماتی را به کار گرفته است.

 این شرکت برای حل مشکلات خود، اقداماتی چون افزایش قیمت فروش ۸ محصول جدید در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی برای تولید محصول جدید "ری را" و واردات خودروهای برقی در سال ۱۴۰۳ را انجام داده است. همچنین، با به‌روزآوری منصفانه قیمت فروش سایر محصولات، این شرکت قصد دارد به نقدینگی مورد نیاز برای تحقق برنامه افزایش تولید در سال ۱۴۰۳ دست یابد.

به منظور حمایت از صنعت خودروسازی و توسعه تولید، پیشنهاد اصلاح ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، به منظور تهاتر مبلغ مازاد تجدید ارزیابی دارایی با مبلغ زیان انباشته و اعطای معافیت مالیاتی برای هزینه‌های استهلاک ناشی از آن، ارائه شده است.

این توصیه با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق بهبود ساختار مالی شرکتها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها تهیه شده است.

به عقیده کارشناسان، این اقدامات قادر به رونق بخش خودروسازی و تحقق منافع مختلف اقتصادی کشور می‌باشد. از شورای عالی محترم اقتصادی سران قوا درخواست می‌شود تا این پیشنهادات را مورد بررسی و تأیید قرار دهند.

دیدگاه ها
×