چت

نشست اضطراری فولادكاران و بررسی بحران محدوديت های برگشت ارز صادراتی

به گزارش فولاد 24؛ به بررسی چالش‌های صنعت نورد فولاد کشور در نشستی خبری ویژه پرداختیم.

نشست اضطراری فولادكاران و بررسی بحران محدوديت های برگشت ارز صادراتی

به گزارش روابط عمومی فولاد24، در نشست هم اندیشی امروز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۲ در  اتاق بازرگانی ایران، به بررسی مشکلات ارزی، تامین مواد اولیه، عدم توانایی صادرات و ... پرداخته شد. 

در ادامه روند این جلسه که با مشارکت تمامی مالکین، مدیران و نمایندگان شرکت‌های نورد محصولات فولادی بود؛ قرار بر این شد که به جای اعتراض و تحصن، مشکلات خود را در قالب یک نامه موثق و با امضاء مدیران به نمایندگان مجلس و وزارت صمت ارجاع کنند.

تلاش سران فولاد برای جلوگیری از فاجعه بیکاری ۸۰,۰۰۰ نفر

همچنین پس از بیان نگرانی جهت بهبود پیدا نکردن این روند و بیکار شدن بیش از 80000 کارگر در بخش نوردکاری، و بقیه مشکلات مانند: کمبود برق در تابستان و زمستان، کمبود گاز در زمستان، کمبود مواد اولیه به علت مدیریت عرضه شمش در بورس و ... تصمیم بر آن شد که با امضای دادنامه‌ای به مقامات ارشد کشور اعلام کنند که اجرای مصوبه بازگشت ارز حاصل از صادرات صرفاً در سامانه نیما، به دلیل بالاتر بودن قیمت مواد اولیه در بورس کالای ایران نسبت به قیمت صادراتی محصولات نوردی، امکان صادرات را از بین برده است. این وضعیت باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی و به دلیل مازاد تولید نسبت به مصرف داخلی، منجر به توقف تولید و اشتغال شده است.

شست فوق‌العاده فولادکاران برای جلوگیری از بیکاری گسترده

دیدگاه ها
×