چت

سوئیس آماده راه‌اندازی کانال ویژه مالی با ایران شد

سوئیس آماده راه‌اندازی کانال پرداختی برای تسهیل گسترده‌تر تجارت با ایران و با هدف تأمین کالاهای انسانی در هفته‌های آینده است.

سوئیس آماده راه‌اندازی کانال ویژه مالی با ایران شد

به گزارش فولاد24 و به نقل از بورس پرس، سوئیس در آستانه راه‌اندازی فرایندی است که هدف آن مجاز کردن فروش غذا، دارو و کالاهای پزشکی توسط شرکت‌های این کشور با استفاده از یک کانال مستقل پرداختی است.

این طرح برای تأمین کالاهای انسانی با ایران بوده و کشورهای اتحادیه اروپا اعلام کردند قصد راه اندازی کانال ویژه‌ای برای تسهیل گسترده‌تر تجارت با ایران در هفته‌های آینده را دارند.

در ابین رابطه یک نماینده وزارت دارایی گفت: سوئیس آماده ایجاد این کانال ویژه پرداخت در اسرع وقت است اما نمی‌تواند درباره زمان راه‌اندازی آن موعدی اعلام کند. رایزنی‌ها با مقام‌های آمریکایی، ایرانی و شرکت‌های سوئیسی هنوز در جریان هستند. شرکت داروسازی هوفمان لاروش هم اعلام کرد: رایزنی‌ها برای راه‌اندازی کانال مالی و با هدف مبادله کالاهای انسانی با ایران است.

وزارت خارجه آمریکا هم تلویحا" اعلام کرده مشکلی با راه‌اندازی چنین کانالی ندارد و اهمیت چنین فعالیتی را از آنجا که به مردم ایران کمک می‌کند درک می‌کند و سیاست آمریکا هیچ‌گاه هدف قرار دادن چنین مبادلاتی نبوده و حالا هم نیست.

منبع:بورس پرس

دیدگاه ها
×