چت

رتبه صنعتی ایران در دنیا به 12 ارتقاء خواهد یافت

رضا رحمانی روز سه شنبه در آیین افتتاح واحد صنعتی نوین چوب خوزستان در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز بیان کرد: ارتقای این رتبه تنها با کمک صنعتگران و سرمایه گذاران حوزه تولید امکان پذیر است.

رتبه صنعتی ایران در دنیا به 12 ارتقاء خواهد یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه در آیین افتتاح واحد صنعتی نوین چوب خوزستان در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز، با اشاره به حمایت دولت از صنعتگران صنعت ام دی اف سازی و کار با چوب گفت: هیات وزیران به منظور حمایت از فعالان این صنعت مصوب کرده است که تسهیلات با شرایط آسان تر در اختیار این افراد قرار گیرد، تنها مشکل این صنعت کمبود چوب است که باید برای آن نیز چاره ای اندیشیده شود.

رحمانی در ادامه افزود: در حال حاضر 880 واحد صنعتی در خوزستان در دست ساخت است که 320 واحد از این تعداد پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند . او با اشاره به اینکه پارسال 6 هزار واحد صنعتی در کشور افتتاح شدند ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم باید واحدهای صنعتی با پیشرفت 60 درصد به بهره برداری برسند.

وزیر صنعت بیان کرد: امسال مقرر شده است با کمک گرفتن از طرح رونق تولید و تسهیلات مصوب در این طرح ، واحدهای صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت را تکمیل کنیم.وی ادامه داد: بنا داریم امسال با کمک گرفتن از طرح رونق تولید (طرحی که برای کمک به فعالان حوزه تولید مصوب شده است) فعالیت های صنعتی و تولید را در کشور به بهترین حالت ممکن برسانیم.

رحمانی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی بهترین همکاری را برای رونق تولید در کشور داشته است افزود: از بانک ها انتظار می رود امسال بیش از سال گذشته به حوزه تولید و صنعت کمک کنند. او با اشاره به وضعیت تولید فولاد در کشور به عنوان یکی از صنایع مهم و اقتصادی بیان کرد: در حال حاضربا همت صنعتگران تولید فولاد در کشور به یکصد میلیون تن افزایش یافته است و پارسال 4.5 میلیون تن صادرات فولاد از کشور انجام گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز رضایت مندی از فعالیت فولاد خوزستان افزود: در هفت ماهه امسال یک میلیارد و 600 میلیون دلار فولاد از کشور صادر شده است. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برای افتتاح چند طرح صنعتی و عمرانی روز دوشنبه وارد خوزستان شد. وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به همراه وی به استان سفر کردند.

منبع:ایرنا

دیدگاه ها
×