چت

توافق بین شرکت‌های بزرگ صنعتی ایران

شرکت فولاد مبارکه پیشنهادی به ارزش 80 هزار میلیارد تومان به بانک پارسیان ارائه داده است به منظور خرید شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان که شامل اپال و فولاد سبزوار و سایر زیرمجموعه‌های آن می‌شود.

توافق بین شرکت‌های بزرگ صنعتی ایران

به گزارش فولاد 24، به توافقی بین شرکت‌های بزرگ صنعتی در ایران دست یافته است که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. براساس این توافق، شرکت فولاد مبارکه پیشنهادی به ارزش 80 هزار میلیارد تومان به بانک پارسیان ارائه داده است به منظور خرید شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان که شامل اپال و فولاد سبزوار و سایر زیرمجموعه‌های آن می‌شود. در این راستا، بانک پارسیان این پیشنهاد را جدی می‌گیرد، اما حتی با مبلغ 80 هزار میلیارد تومان، مورد توجه این بانک است.

با توجه به این توافق، گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان مالک 33% بانک پارسیان، می‌تواند از این معامله بهره‌مند شود. این معامله منجر به کسب سود بالغ بر 26 هزار و 400  میلیارد تومان در صورت‌های مالی تلفیقی گروه صنعتی ایران‌خودرو خواهد شد.

همچنین، شرکت #خگستر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این معامله بهره‌مند خواهد شد. مبلغ تقریبی سود کسب شده توسط #خگستر از این معامله حدود 8000 میلیارد تومان خواهد بود. این میزان سود برابر با تقریباً 195 تومان برای هر سهم شرکت #خگستر خواهد بود.

 

  •  اپال مالک 85 درصد فولاد سبزوار
  •  شرکت سرمایه گذاری پارسیان مالک 91 درصد اپال
  •  گروه صنعتی #ایرانخودرو مالک 33 درصد بانک پارسیان
  •  بانک پارسیان مالک 100 درصد شرکت سرمایه گذاری پارسیان

رقم بالاتری مدنظرش هست ولی ما همین 80 هزار میلیارد را حساب می کنیم:

80,000 BT × 0.33
=26.4 Bt

 عایدی #خگستر از این معامله به صورت مستقیم و غیرمستقیم :  حدود 8000 میلیارد تومان سود

8000 BT ÷ 39.6 B= 195 Toman 
سود به ازای هر سهم #خگستر.

دیدگاه ها
×