چت

تقاضای ضعیف برای تیرآهن و میلگرد بورسی

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا با حذف نیمی از این مقدار، در نهایت ۱۱۶ هزار و ۱۱ تن محصول معامله شد، برای این مقدار معامله شده نیز مقدار تقاضا کمتر از عرضه بوده و حجم آن ۱۰۰ هزار و ۲۱۲ تن ثبت شد.

تقاضای ضعیف برای تیرآهن و میلگرد بورسی

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۲۲۴ هزار ۱۶۷ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناوردانی، نبشی، ورق گرم، ورق سرد B، ورق گالوانیزه G و ورق رنگی در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود که در انتهای معاملات با حذف نیمی از این مقدار، درنهایت ۱۱۶ هزار و ۱۱ تن محصول معامله شد. برای این مقدار معامله شده نیز مقدار تقاضا کمتر از عرضه بوده و حجم آن ۱۰۰ هزار و ۲۱۲ تن ثبت شد.

از تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با حذف ۱۰/۸ درصد حجمی به مقدار ۱۸ هزار و ۴۵۲ تن مورد معامله قرار گرفت و نرخ پایه آن نیز با ۰/۳ درصد افزایش به مبلغ ۲۴ هزار و ۵۱۵ تومان ثبت شد. برای این مقدار معامله شده ۲۵ هزار و ۱۲۷ تن نیز تقاضا وجود داشت.

همچنین میلگرد با ریزش ۵۴/۴ درصد مقدار عرضه شده به حجم ۸۳ هزار و ۴۵۷ تن و نرخ پایه آن نیز با حدود ۰/۴ درصد افزایش به مبلغ ۲۳ هزار و ۸۳۸ تومان به ازای هر کیلو معامله شده و با استقبال کمتر از میزان معامله شده به مقدار ۶۸ هزار و ۵۶۲ تن مواجه شد.

در میان عرضه‌های امروز محصولات ناودانی، نبشی، ورق سرد B و ورق گالوانیزه G مطابق با حجم و نرخ پایه موجود در اطلاعیه عرضه به طور کامل معامله شدند.

بدین ترتیب که ناودانی با ۸۷۵ تن به مبلغ ۲۵ هزار و ۷۶۲ تومان؛ نبشی با ۹۲۷ تن به قیمت ۲۴ هزار و ۱۲۲ تومان و ۱۵۰۰ تن ورق سرد B و ورق گالوانیزه G نیز بدون تغییرنرخ پایه به طور کامل مچ شدند.

ورق گرم موجود در لیست عرضه امروز به مقدار ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن بود که با ریزش ۳۷/۵ درصد از آن ۹ هزار و ۳۰۰ تن و با نرخ پایه ۲۵ هزار و ۸۸۱ تومان در تابلوی معاملات معامله شد. استقبال موجود برای این محصول نیز چندان بالا نبوده و فقط هزار و ۵۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

در میان عرضه‌های امروز هزار و ۵۰۰ ورق رنگی به دلیل نبود تقاضا و عدم پذیرش قیمت از سمت خریدار به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد./ آهن نیوز

دیدگاه ها
×