چت

تابلوی برق سبز با نام «فولاژ» در بورس انرژی روشن شد

طی مراسمی با حضور وزیر نیرو، از تابلوی برق سبز در بورس انرژی با انجام اولین معامله از سوی شرکت فولاد آلیاژی ایران رونمایی شد.

تابلوی برق سبز با نام «فولاژ» در بورس انرژی روشن شد

روز دوشنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۲، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در آیین رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی ایران که در ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، بیان کرد: امروز در صنعت انرژی کشور، روز بسیار مهمی محسوب می‌شود و امید است نقطه عطفی در صنعت تجدیدپذیر کشور باشد.
وی اظهار داشت: ایران به عنوان نخستین کشور در منطقه و همچنین به عنوان کشوری پیشرو در غرب آسیا، اقدام به راه‌اندازی تابلوی سبز در بورس انرژی کرده است.

معاملات برق سبز در قالب معاملات سلف ماهانه


وی یادآور شد: معاملات برق سبز به شکل معاملات سلف ماهانه است؛ همچنین سال گذشته ابزار جدیدی به نام گواهی انرژی تجدیدپذیر (رک) طراحی کردیم که مورد تایید کمیته فقهی بورس هم قرار گرفت.
در بخش دیگری از این مراسم، محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) نیز بیان کرد: در ابتدا فقط یک مدل خرید تضمینی مبتنی بر ماده ۶۱ اصلاح الگوی مصرف طراحی شده بود که در آن، مشکل قیمت‌گذاری و همچنین مطالبات سرمایه‌گذاران وجود داشت اما خوشبختانه ما در دولت سیزدهم با انجام روش‌های مختلف، به دنبال حل نگرانی‌های سرمایه‌گذاران و ایجاد انگیزه برای این افراد بوده‌ایم که یکی از این راه‌ها، عرضه انرژی‌های تجدیدپذیر در بورس است.

بر اساس این گزارش، شرکت فولاد آلیاژی ایران که این افتخار را داشته است به عنوان اولین شرکت فولادی در ایران، استاندارد IS05001 را استقرار بخشد و بیش از ۶ بار نیز به عنوان برگزیده صنعت سبز کشوری انتخاب شود، این بار نیز با هدف نشان دادن استراتژی و اهتمام خود در راستای حفظ و پاسداشت محیط زیست و آغاز  حرکت در مسیر تولید فولاد سبز ، پیش قدم اولین معامله در تابلوی برق سبز در بورس انرژی  شد و چراغ بورس را با اولین معامله انرژی‌های تجدیدپذیر روشن کرد.

شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های تولید فولاد آلیاژی در سطح جهان به شمار می‌آید که کارخانه‌های فولادسازی، نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک، عملیات حرارتی و تکمیل‌کاری این شرکت، مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و برخوردار از بالاترین سطح دانش فنی روز دنیاست./ معدن 24

×