چت

رونمایی از قرارداد آتی سهام / چه کسانی می توانند از ابزار جدید بورس استفاده کنند؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از قرارداد آتی تک سهم گفت: این ابزار از امروز به صورت عملیاتی روی سه نماد آغاز و تا پایان سال روی نمادهای دیگر عملیاتی خواهد شد.

رونمایی از قرارداد آتی سهام / چه کسانی می توانند از ابزار جدید بورس استفاده کنند؟

مجید عشقی در حاشیه دومین روز نمایشگاه صنعت مالی در مراسم رونمایی از قرارداد آتی تک سهم، با بیان اینکه یکی از ابزارهایی که برای دو طرفه شدن بازار نیاز بود قراردادهای آتی اوراق بهادار بود، گفت: این ابزار از امروز به صورت عملیاتی روی سه نماد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه قرارداد آتی ابزار پر ریسک محسوب می‌شود، اظهار کرد: وجود این ابزار در کنار سایر ابزارها برای معامله‌گران حرفه‌ای و صندوق‌های سرمایه‌گذاری لازم بود، این ابزار برای عموم سرمایه‌گذاران قابل استفاده نیست. این قرارداد در کنار قراردادهای اختیار معلامله می‌تواند استراتژی معاملات جذاب را فراهم کند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری اکثر صندوق‌ها در بازار فعال هستند به غیر از صندوق پوشش ریسک که امیدواریم تا پایان سال فعال شود.

عشقی همچنین از پذیره‌نویسی حق تقدم الکترونیک در غرفه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات)، مرکز افکارسنجی و رونمایی سامانه جمع سپاری (مرکز آزمون) و صکوک پلاس رونمایی کرد.

در این مراسم، محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران از رونمایی سایت جدید این شرکت خبر داد و افزود: هدف این سایت تعاملی بودن است، این سایت جزئیات متفاوت از اطلاعات نماد را نمایش می‌دهد، البته پایلوت بوده و بعد از اخذ واکنش فعالان نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به رونمایی از ابزار آتی تک سهم، گفت: بتوانیم با لانچ کردن صندوق پوشش ریسک که تکمیل کننده ابزارهای مشتقه هستند ابزار بهتری معرفی کنیم و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بتوانند از ان بهره‌مند شوند.

همچنین مهدی زمانی سبزی - معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران -  با تاکید بر اینکه زمین بازی فعالان حرفه‌ای بازار درحال تغییر است، اظهار کرد: فعالان از بازار سهام به سمت ابزارهای نوین درحال حرکت هستند. پیش از این در  بازار اتی سبد سهام را داشتیم اما به دلیل پیچیدگی انتظارات را برآورده نکرد و شرکت بورس سعی کرد از قرارداد آتی تک سهم رونمایی کند./ ایسنا 

×