چت

استقبال ضعیف از محصولات فولادی در بورس کالا ادامه دارد

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی با حذف ۷۰/۳ درصد از کالاها، حجمی به مقدار ۶۵۸ هزار و ۴۱۶ تن مورد معامله قرار گرفت که با استقبال پایین به مقدار ۴۸۹ هزار و ۷۶۳ تن مواجه شد.

استقبال ضعیف از محصولات فولادی در بورس کالا ادامه دارد

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۹۶ تن محصول شامل محصولات نورد فولادی، سنگ آهن و آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود، اما در انتهای معاملات با حذف ۷۰/۳ درصد از کالاها، حجمی به مقدار ۶۵۸ هزار و ۴۱۶ تن مورد معامله قرار گرفت که با تقاضای پایین به مقدار ۴۸۹ هزار و ۷۶۳ تن برای آن وجود داشت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و ورق گالوانیزه خودرو است.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با حجم ۳ هزار و ۹۱۰ تن و نرخ پایه ۲۳ هزار و ۴۵۰ تومان به ازای هر کیلو که نرخ پایه آن ۱۸/۵ درصد کاهش نسبت به هفته قبل داشت، امروز در طی معاملات با ۶ هزار و ۵۳۲ تن تقاضایی که برای آن وجود داشت به طور کامل مورد معامله قرار گرفت. پایین ترین فیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار تومان و بالاترین نرخ پایه معامله شده هم ۳۰ هزار تومان به ازای هر کیلو برای تیرآهن بال پهن ۲۰ بود. گفتنی است تمام محصول تیرآهن عرضه شده امروز توسط ذوب آهن اصفهان عرضه شده و نوع تسویه آن به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۱۴ هزار و ۱۶۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی بود که در مشابه دو ماه گذشته از تابلوی معاملات حذف شد، همچنین دو هزار ۵۰۶ تن میلگرد آلیاژی و کلاف معامله شد که نرخ پایه آن با ۳/۲ درصد کاهش به مبلغ میانگین ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت. برای انی مقدار معامله شده این محصول نیز ۴ هزار و ۱۰۶ تن تقاضا در بازار موجود بود.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز به مقدار ۴۷ هزار و ۳۰۰ تن عرضه شده بود که در انتهای معاملات با حذف ۵۷/۷ درصد از آن حجمی معادل ۲۰ هزار تن مورد معامله قرار گرفت که میانگین نرخ پایه آنبا کاهش ۴ درصدی ۲۲ هزار و ۹۶۷ تومان بود. گفتنی است استقبال از این محصول کماکان در بازار ضعیف بوده  برای این مقدار معامله شده ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن تقاضا وجود داشت.

محصولات سنگ آهن امروز نیز شامل سنگ آهن دانه بندی، گندله سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن بود که با حذف کامل سنگ آهن دانه‌بندی از تابلوی معاملات ۲۷۰ هزار تن گندله و ۲۳۰ هزار تن کنسانتره مورد معامله قرار گرفت.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۸۶۲ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل ۰/۵ درصد افزایش قیمت داشت به مقدار 125 هزار تن مورد معامله قرار گرفت که برای آن تقاضای نسبتا بالا به مقدار 181 هزار و 300 تن موجود بود. اما معامله محصولات عرضه شده برخی شرکت‌ها از جمله غدیر نیریز و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بین 3/38 درصد تا 7/79 درصد افزایش قیمت نسبت به نرخ پایه داشتند و به ترتیب به قیمت 13 هزار و 295 و 13 هزار و 826 تومان معامله شدند./ آهن نیوز

×