چت

آیا ضعف دلار باز هم به طلا قوت می‌دهد؟

اقتصاد نیوز : قیمت اونس طلا امروز از ساعت ۶ صبح به وقت تهران با ترس و احتیاط در حال افزایش است.

آیا ضعف دلار باز هم به طلا قوت می‌دهد؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت اونس برای دومین روز متوالی، 25 دلار افزایش یافت و در کانال1990 دلار قرار گرفت. قیمت اونس امروز چندین بار تلاش به افزایش و تسخیر کانالی با‌لاتر نموده و باوجود عقب نشینی های مکرر، در حال نزدیک شدن به سقف 2000 دلار است. توصیه‌های فنی ساعتی و روزانه قویاً توصیه به خرید دارند.

چرا پایگاه اونس درحال پیشروی است؟

امروز شاخص دلار به 91.90 رسید، یعنی پایین ‌ترین حد خود از 30 اوریل 2018 (2.5 سال پیش). در روز گذشته و پنج روز گذشته شاخص دلار به ترتیب 0.4 و 1.5 درصد کاهش داشته است. این ضعف و روند نزولی دلار باعث افزایش جذابیت طلا از روز جمعه شده است، که از آن روز اونس طلا بیش تر از 50 دلار افزایش داشته است.

دیگر اخبار بازار‌های جهان

اغلب بازارهای سهام جهانی، در طول شب در اوج بودند. شاخص‌های سهام ایالات متحده در اواسط روز متفاوت بودند و Nasdaq و S&P دوباره به بالاترین رکورد‌های خود رسیدند. در شرف پاییز روحیه معامله‌گران و سرمایه گذاران همچنان رو به بهبود است؛ با این حال، با تغییر تقویم به سپتامبر، تاریخ نشان میدهد که ماه های سپتامبر و اکتبر می تواند نسبت به گاوهای بورس بسیار نامهربان باشد. شیوع کرونا اکنون به طور جدی مناطقی از ایالات متحده و جهان را درگیر کرده است اما امیدها برای رسیدن واکسن معتبر بیشتر و نزدیک‌تر می‌شود. همچنین ، بیشتر آنها معتقدند که حتی اگر موج دوم ویروس در اواخر پاییز آغاز شود، دولت های بزرگ اقتصاد خود را در قرنطینه کامل قرار نخواهند داد.

×