چت

فولاد و مس؛ پیشران صنایع معدنی

 سرپرست جدید ایمیدرو گفت: در مسیر دستیابی به اهداف کلان توسعه معدن و صنایع معدنی باید برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها به‌گونه‌‌‌ای باشد که ثروت کنونی معادن و منابع طبیعی خدادادی را به عاملی برای ثروت‌آفرینی و ثروت‌‌‌زایی، به‌ویژه برای نسل‌‌‌های آتی، تبدیل کنیم.

فولاد و مس؛ پیشران صنایع معدنی

 محمدرضا موثقی‌‌‌نیا در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل این سازمان برگزار شد، ضمن ارائه چشم‌‌‌اندازی از برنامه‌‌‌های مدنظر پیش‌روی این سازمان، تاکید کرد: در مسیر دستیابی به اهداف کلان توسعه معدن و صنایع معدنی باید برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها به گونه‌‌‌ای باشد که ثروت کنونی معادن و منابع طبیعی خدادادی را به عاملی برای ثروت‌آفرینی و ثروت‌‌‌زایی، به‌ویژه برای نسل‌‌‌های آتی، تبدیل کنیم. ضمن اینکه باید از صرف این منابع در بخش هزینه‌‌‌های جاری پرهیز شود. او دو حوزه زنجیره فولاد و مس را به‌عنوان پیشران توسعه بخش معدن و صنایع معدنی دانست و گفت: بخش‌‌‌های روی، آلومینیوم، طلا، تیتانیوم و عناصر نادر، از دیگر حوزه‌‌‌های توسعه‌‌‌ای هستند، اما فولاد و مس به‌عنوان پیشران عمل می‌کنند.

سرپرست هیات‌عامل ایمیدرو در ادامه در مورد الزامات توسعه معدن و صنایع معدنی، اظهار کرد: در این برنامه، زیربناهایی همچون آب، برق، گاز، جاده و خطوط ریلی و دریایی در کنار بهره‌‌‌گیری از دانش روز و نسل چهارم تکنولوژی از اهمیت ویژه‌‌‌ای برخوردار هستند و به عنوان الزامات توسعه باید مدنظر قرار گیرند. رصد و بهره‌‌‌گیری از تحولات ‌روز معدن و صنایع معدنی در جهان از مهم‌ترین الزامات پیش‌‌‌رو هستند و از مهم‌ترین نمادهای آن هوشمندسازی فرآیندهاست. براساس اعلام ایمیدرو، وی تاکید کرد: در فرآیند واگذاری‌‌‌ها باید بتوان ضمن تحقق اهداف خصوصی‌‌‌سازی، منافع ملی حال و آینده را نیز تضمین کرد. موثقی‌‌‌نیا بر همدلی و یکپارچگی سازمانی تاکید کرد و آن را سبب‌ساز ایجاد تحرک بیشتر و توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی دانست. در ادامه این مراسم، امیر خرمی‌‌‌شاد، رئیس سابق هیات عامل ایمیدرو، ضمن اشاره به اینکه طی کمتر از دوماه گذشته، در مجموع ۵۰برنامه تدوین شد، اظهار کرد: این امر شامل ۱۲برنامه کلی است که نگاه تحولی به این حوزه دارد. ایمیدرو تلاش خود را به کار گرفته تا از حوزه اجرا خارج شود و بر تسهیل‌‌‌گری و راهبری تمرکز داشته باشد.

او تاکید کرد: بررسی طرح‌‌‌های نیمه‌تمام معدن و صنایع معدنی و تعیین حدود ۳۰۰پروژه اولویت‌دار، جزو عملکرد این دوره است. برآوردها نشان می‌دهد این تعداد طرح، با ۲میلیارد دلار سرمایه، پتانسیل ایجاد ۳۰‌هزار شغل را دارند./ ایسنا 

دیدگاه ها
×