چت

زخم کمبود انرژی بر تن فولادی‌ها

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بدون برنامه ریزی برای کنترل، مجوز تولید ۱۲۵ میلیون تنی تولید فولاد را وزارتخانه صادر کرده است.

زخم کمبود انرژی بر تن فولادی‌ها

نادر سلیمان با اشاره به اینکه دولت باید در برنامه هفتم توسعه اولویت‌هایی را برای تامین انرژی پایدار برای تولید در نظر می‌گرفت، اظهار داشت: در حال حاضر تسهیل گری در صادرات و تامین انرژی جزئی از نیازهای زنجیره فولاد در کشور است.

وی گفت: در برنامه و چشم انداز ۱۴۰۴، تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد برنامه‌ریزی شده است که این امر باید محقق شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تاکید بر تجدیدنظر در این برنامه، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت ۴۵ میلیون تنی تولید فولاد داریم ولی در عمل ۳۰ میلیون تن تولید می‌شود، چرا که در زمستان کمبود گاز و در تابستان با چالش جدی برق مواجه هستیم.

به گفته این فعال فولادی، علی‌رغم تلاش خود فولادی ها در راستای توسعه میعانات گازی، هنوز نتیجه مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

سلیمانی در ادامه با اشاره به صدور مجوز برای ۱۲۵ میلیون تنی فولاد توسط وزارت صمت، اظهارداشت: صدور مجوزی که فقط بر روی کاغذ باشد، بدون برنامه ریزی برای کنترل، بی فایده است و یک ایراد اساسی به دولت وارد می‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با ارائه پیشنهاداتی به منظور تسهیل صادرات فولاد، گفت: در حال حاضر از ۳۰ میلیون تن تولید ۱۲ میلیون تن صادرات داریم که در سال ۱۴۰۴ این ظرفیت به ۱۸ میلیون تن خواهد رسید که دولت باید برای کمک به معدن و فولاد، ساز و کار صادرات را راحت‌تر کند تا تولید کننده برای صادر کردن محصولات خود مشکل نداشته باشد./ فولادبان

دیدگاه ها
×