چت

احیای ذوب‌آهن قروه تا شهریورماه امسال

رئیس سازمان صمت استان کردستان گفت: فاز نخست ذوب‌آهن قروه با سرمایه‌گذاری چهارهزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی تا شهریور امسال با تولید فرومنگنز احیا می‌شود.

احیای ذوب‌آهن قروه تا شهریورماه امسال

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه 50 درصد واحدهای تولیدی کردستان زیر 10 نفر و خرد هستند‌، اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت‌گرفته با سرمایه‌گذاران مختلف خوشبختانه بسترهای لازم برای توسعه و شکوفایی استان فراهم شده است.

وی تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات‌محور، پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران در دست اجرا، جذب سرمایه‌گذار خارجی، تعریف طرح‌های صنعتی اشتغالزا و اولویت‌دار، فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال را از محورهای توسعه بخش صنعت در کردستان برشمرد و گفت: از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از احیای واحدهای راکد خبر داد و افزود: فاز نخست ذوب‌آهن قروه با سرمایه‌گذاری 4 هزار و 200 میلیارد تومانی تا شهریور امسال با تولید فرومنگنز احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه کردستان در زمینه تولید طلا رتبه اول و در ذخیره طلا رتبه دوم را دارد، خاطر‌نشان کرد: 25 درصد لاستیک خودرو و 70 درصد لامپ کم‌مصرف کشور در این استان تولید می‌شود و قابلیت توسعه هرچه بیشتر و فعال کردن سایر ظرفیت‌ها را نیز دارد.

خلیقی ادامه داد: همچنین 680 واحد صنعتی کردستان از جمله 4 واحد لبنی، 19 واحد لوله و پلی‌اتیلن، 11 واحد تولید روغن، سیمان کردستان، کاشی و سرامیک، قطعات بتنی و تراکتور، محصولات سلولزی، انواع سنگ تزئینی، فرش دستباف و لوازم خانگی پتانسیل صادرات را دارند.

رئیس سازمان صمت استان کردستان با اعلام اینکه "کردستان اکنون در رتبه 19 صنعت قرار دارد"، تصریح کرد: انتظار می‌رود با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در آینده نزدیک شاهد ارتقای صنعت استان باشیم. سال گذشته 9800 نفر تعهد اشتغال صمت در کردستان بود که 10 هزار و 200 نفر محقق شد و امسال نیز شش هزار و 83 نفر هدف‌گذاری شده است./ تسنیم 

دیدگاه ها
×