چت

«گزارش ملاقات رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با رئیس فدراسیون اقتصاد صنعتی چین»

رئیس اتاق ایران و چین در حاشیه سفر به پکن با منگ شیونگ، رئیس فدراسیون اقتصاد صنعتی چین با هدف بحث و تبادل نظر برای تعمیق همکاریهای ایران و چین ملاقات کرد . توسعه فعالیتهای دو کشور در زمینه پارک های صنعتی ایران، ساخت و ساز و بررسی راهکارهای توسعه روابط و همکاریهای عمیقتر در قالب طرح کمربند و جاده و برنامه ۲۵ ساله همکاریهای ایران و چین اهم موضاعاتی بود که در این نشست به بحث و تبادل نظر رسید.

«گزارش ملاقات رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با رئیس فدراسیون اقتصاد صنعتی چین»

منگ شیونگ ضمن ابراز علاقمندی برای افزایش همکاریها با ایران گفت شرکتهای چینی بسیاری علاقمند به گسترش همکاری صنعتی با ایران هستند و ما آمادگی کامل داریم در زمینه پارک های صنعتی و هم افزایی در زمینه صنعت، برنامه های بلند مدت همکاری داشته باشیم.

مجیدرضا حریری رئیس اتاق ایران و چین ضمن اشاره به سابقه همکاری طولانی مدت اتاق ایران و چین با سازمانها و موسسات مختلف تجاری و اقتصادی چین  از بازگشایی رسمی دفتر نمایندگی این اتاق در شانگهای خبر داد و گفت  ایران  همواره به ادامه روابط با چین نگاه ویژه ای دارد و در جهت تداوم  و تقویت روابط اقتصادی با چین این اتاق تلاش خواهد نمود با آغاز فعالیت دفتر نمایندگی گامی در جهت این اقدامات و تسهیل روابط تجاری برای فعالین اقتصادی دو کشور بردارد و شرکتهای چینی میتوانند  با عضویت در دفتر نمایندگی در شانگهای از خدمات متنوع  ارائه شده بهره مند گردند.

رئیس اتاق ایران و چین در ادامه  از طرف چینی برای بازدید از ایران دعوت نمود و بر آمادگی ایران برای میزبانی دوره بعدی بریکا (اجلاس کشورهای عضو پیمان صنعتی تجاری کمربند و جاده) با حضور کشورهای عضو این سازمان تاکید نمود.

فدراسیون اقتصاد صنعتی چین (CFIE ) در سال ۱۹۸۸ با تصویب شورای دولتی چین و زیر نظر وزارت امور شهری جمهوری خلق  چین ثبت شده است. این فدراسیون به عنوان بزرگترین فدراسیون  انجمن های صنعتی چین دارای ۲۲۲ انجمن عضو و ۲۶ شعبه در استانهای مختلف چین می باشد.

وظیفه اصلی فدراسیون اقتصاد صنعتی چین پیشبرد فعالانه نوسازی صنعتی چین است. اساساً، تعهدات این فدراسیون هدایت و ترویج اصلاحات سیستم حاکمیت صنعتی و نوآوری های فناورانه در شرکت های صنعتی است. ارائه پیشنهادات برای تصمیم گیری دولت بر اساس نظرسنجی و تحقیق؛ انجام فعالانه وظایف مربوط به ارزیابی جایزه بزرگ صنعتی چین، استراتژی برند، تجدید ساختار انجمن های صنعتی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها و انجمن های صنعتی و غیره؛ تقویت مبادله و همکاری با سازمان های صنعتی و تجاری کشورها و مناطق مختلف در سراسر جهان از اقدامات این فدراسیون می باشد./ معدن 24

دیدگاه ها
×