چت

پدر ضایعات آهن ایران از تجربه‌هایش می‌گوید 

انبار ضایعات آهن عظیمی در عزم و اراده بیش از چهل ساله «سمیران عظیمی» ریشه دارد و اکنون بزرگترین تامین‌کننده ضایعات روغنی کشور به شمار می‌رود تا جایی که ماهانه بیش از 15 هزار تن ضایعات آهن از این انبار به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود. 

پدر ضایعات آهن ایران از تجربه‌هایش می‌گوید 

«سمیران عظیمی» که حدود 40 سال قبل کار جمع‌آوری ضایعات را با یک نیسان آبی آغاز کرد، قدیمی‌ترین چهره فعال در بازار ضایعات آهن کشور به شمار می‌رود و اصلی‌ترین تجربه‌اش برای موفقیت در این بازار را صداقت و کیفیت‌گرایی می‌داند. 

او که پسرش «عباس» را با همین معیارها به عنوان مدیرعامل شرکت «آراز فولاد رونیکا» و مدیر انبار بزرگش در آزادگان انتخاب کرده، همچنان مواظب است تا صداقت و کیفیت‌گرایی ویژگی بارز کارشان باشد. 

«سمیران» می‌گوید: کار با نیسان آبی چندان طول نکشید و انبار عظیمی اعلام موجودیت کرد؛ انباری که از ابتدا نگشت‌نما بود و کیفیت‌گرایی نه فقط در مرحله سخن، بلکه در عمل به مشتریان این انبار اثبات شد.  

وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات بزرگ کشور در اقصی نقاط کشور کم‌کم به دلیل همین کیفیت‌گرایی به لیست مشتریان ما اضافه شدند، افزود: «عباس» هم همین رویکرد را ادامه می‌دهد تا اعتبار 40 ساله انبارمان همچنان حفظ شود.  

وی با اشاره به اینکه رویکرد کیفیت‌گرایی و صداقت منطقی‌ترین کار برای فعالیت در بازار ضایعات آهن است، اضافه کرد: حتی فرآیند خرید و فروش و بازاریابی هم در این انبار به خلاقیت و نوآوری خودمان تکیه داشته است.  

وی با بیان اینکه زمانی فقط  نوبار در انبار عظیمی خرید و فروش می‌شد، اضافه کرد: این انبار قدیمی‌ترین انبار پایتخت به شمار می‌رود و بسیاری دیگر از انبارها پس از انبار عظیمی راه‌اندازی شد.  
«سمیران عظیمی» با  اشاره به اینکه انبارشان حدود یک هکتار وسعت دارد، اضافه کرد: این انبار همواره با صف خرید مواجه است و دلیل آن هم صداقت در معامله و کیفیت‌گرایی در خرید، فرآوری و فروش ضایعات است. 

به گفته وی در انبار عظیمی هر ضایعاتی خریداری نمی‌شود و دقت در خرید شرط لازم و کافی است؛ برای نمونه اگزوز، قطعات ماشین، چدن، فیلتر و ضایعات فاقد کیفیت به هیچ عنوان در این انبار تخلیه نمی‌شود تا شعار «ما کیفیت را ضایع نمی‌کنیم» به معنای واقعی کلمه تجلی یابد. 

وی اضافه کرد: در سال‌های اولیه فعالیت انبار حتی درب و پنجره سنگین‌بار هم نمی‌خریدیم و صرفا به دنبال نوبار بودیم اما بعدها که تعداد کارخانجات ذوب و نیاز بازار افزایش یافت، برخی دیگر از ضایعات آهن باکیفیت را به لیست خرید خودمان اضافه کردیم.  

«عظیمی»‌ها در بازار ضایعات آهن بیشتر شدند 

پدر ضایعات آهن ایران می‌گوید: بعدها به دلیل اعتباری که انبار ما در بازار پیدا کرده بود، انبارهای دیگری با نام «عظیمی» وارد بازار ضایعات آهن شدند که ارتباطی با ما نداشتند.  

«سمیران عظیمی» افزود: پس از آن مجبور شدیم نام «سمیران» را در کنار عظیمی برجسته‌تر کنیم تا عده‌ای با تکیه بر اعتبار ما در بازار وارد معامله نشوند.  

پدر ضایعات آهن ایران

پدر ضایعات آهن ایران در حوزه مالی چه توصیه‌ای دارد؟ 

«سمیران عظیمی» با 40 سال سابقه و اعتبار مثال‌زدنی در بازار ضایعات آهن کشور می‌گوید: از ابتدا خرید نقدی را در دستور کار داشتیم تا جایی که هرکس به دنبال فروش نقدی ضایعات آهن خودش بود، به سراغ ما می‌آمد؛ حتی در روزهای پنج‌شنبه هر هفته کلی پول نقد برای خرید تهیه می‌کردیم.

وی اضافه کرد: سیاست مالی انبار عظیمی از ابتدا به گونه‌ای بود که همواره نقد بخریم و خوش‌حساب باشیم؛ هرچند که بازگشت پول در این بازار نقدی نیست. 

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین چالش بازار ضایعات آهن در حوزه مالی وصول مطالبه‌هاست، ادامه داد: وصل مطالبه‌ها هم ریزه‌کاری‌هایی دارد که در سایه تجریه به دست می‌آید.

به گزارش فولاد 24، «انبار ضایعات آهن عظیمی» در عزم و اراده بیش از چهل ساله «سمیران عظیمی» ریشه دارد و اکنون بزرگترین تامین‌کننده ضایعات روغنی کشور به شمار می‌رود تا جایی که ماهانه بیش از 15 هزار تن ضایعات آهن از این انبار به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود. 

انبار ضایعات آهن عظیمی در اتوبان آزادگان غرب به شرق، بعد از علی‌آباد قاجار، ١٠٠ متر بعد از پمپ بنزين يادمان و در خیابان كاج یا تالار گل سرخ قرار دارد. 

مشتریان می‌توانند از طریق سایت این شرکت به آدرس «www.zatehran.com»، کانال تلگرام با آدرس «https://t.me/quwyg» و صفحه اینستاگرامی به آدرس «instagram.com/Azimi_Warehouse» به صورت روزانه به قیمت خرید ضایعات آهن دسترسی داشته باشند.

دیدگاه ها
×