چت

به جای ارز دولتی، ارز نیما به صنعت ریلی تعلق گرفت

.با وجود تخصیص ارز نیما به حمل‌ونقل ریلی، در صورتی‌که این بخش جزو کالاهای رسمی محسوب نشود و این روند ادامه یابد، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به مرور زمان حذف خواهند شد.

 به جای ارز دولتی، ارز نیما به صنعت ریلی تعلق گرفت

پس از درخواست‌های مکرر برای تخصیص ارز دولتی به حمل‌ونقل ریلی و بعد از نامه‌نگاری‌های بسیار از سوی معاون اول رییس‌جمهور و بانک مرکزی، ارز نیما به این بخش اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، دبیر انجمن شرکت‌های ریلی ضمن بیان این نکته که افزایش قیمت ارز هزینه‌های بخش ریلی را افزایش داده است، گفت: متاسفانه علی‌رغم تقاضای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و ارسال نامه از سوی وزیر راه‌وشهرسازی برای ارائه ارز رسمی بانک مرکزی با درخواست ما موافقت نشد.

مجید بابایی ادامه داد: همانطور که پیش از این نیز مطرح شده است افزایش نرخ ارز، باعث رشد دو برابری هزینه‌ شرکت‌های ریلی می‌شود و این در حالی است که در چند ماه گذشته فقط با افزایش 10درصدی قیمت بلیت‌ قطارهای مسافری موافقت شده است.

بابایی تصریح کرد: در صورتی‌که بخش حمل‌ونقل ریلی جزو کالاهای رسمی محسوب نشود و این روند ادامه یابد، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به مرور زمان حذف می‌شوند.

این کارشناس ریلی با بیان این نکته که انجمن ریلی هیچ درخواستی برای افزایش قیمت بلیت نداشته، اضافه کرد: متاسفانه میزان سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل ریلی مسافری و قطارهای فوق‌العاده با این وضعیت درآمدها کاهش یافته است.

بابایی توضیح داد: در این شرایط و در میان‌مدت بخش ریلی مسافری و هم‌چنین قطارهای فوق‌العاده که هم‌اکنون ظرفیت جابه‌جایی ۲۴‌میلیون مسافر را دارند از بین خواهد رفت.

او تصریح کرد: تخصیص ارز سامانه نیما به حوزه ریلی هیچ کمکی به افزایش توان بخش ریلی نمی‌کند و باید بخش حمل‌ونقل ریلی به‌ویژه جابه‌جایی مسافر و بار از طریق قطارها جزو کالاهای اساسی محسوب شود.

بابایی افزود: بنابراین اگر به این بخش ارز ۴هزار و ۲۰۰تومانی تعلق گیرد، شاید آینده خوبی برای این بخش مترسم باشد.

منبع:تین نیوز
دیدگاه ها
×