چت

معرفی کارخانه ذوب آهن اردبیل

کارخانه ذوب آهن اردبیل یکی از واحدهای بزرگ صنعتی این استان است که در زمینه تولید آهن و فولاد فعالیت دارد. یکی از محصولات شاخص و مهم ذوب آهن اردبیل، تولید میلگرد فولادی ساده و آجدار می‌باشد.

معرفی کارخانه ذوب آهن اردبیل

ذوب آهن اردبیل از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی استان است که در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار تاسیس شد. این مجموعه در حوزه فولاد و آهن آلات فعالیت دارد و با بیش از یک دهه تلاش، زمینه ساز اشتغال بیش از ۳۰۰ نیروی فنی به صورت سه شیفت شده است. این مجموعه تولیدی در شهرستان نمین واقع در استان اردبیل قرار دارد. ذوب آهن اردبیل یک مجموعه تولیدی و صنعتی با هدف تولید میلگردهای ساده و آج دار با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن و نبشی و تسمه با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن است که در سال ۱۳۸۴ به مدیریت تقی بهرامی نوشهر تاسیس شد.

قیمت روز مقاطع فولادی

در ادامه به این مبحث بیشتر خواهیم پرداخت:

  • تاریخچه ذوب آهن اردبیل

  • محصولات مجتمع ذوب اردبیل

  • زنجیره فولاد تیم ذوب آهن اردبیل

  • قیمت میلگرد اردبیل

  • مجتمع ذوب آهن اردبیل

  • معرفی واحد کنترل کیفیت کارخانه ذوب آهن اردبیل

بازار آنلاین خرید و فروش محصولات فولادی

قیمت میلگرد

قیمت تیرآهن

قیمت نبشی

قیمت ناودانی

تاریخچه ذوب آهن اردبیل

شرکت ذوب آهن اردبیل یک دهه قبل با هدف تامین زنجیره فولادی کلنگ زنی شد و بعد از آماده سازی‌های لازم، نصب و راه اندازی ماشین آلات و تکمیل خطوط تولید با حضور اسحاق جهانگیری وزیر صنایع و معادن، به صورت رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید. با وجود این مجموعه و شرکت‌های فولادی خصوصی چیزی بالغ بر ۴ میلیون تن به میزان تولیدات سالیانه کشور افزوده خواهد شد. بر اساس پیش بینی‌های انجام شده با حمایت بخش‌های خصوصی و مسئولین ذی ربط میزان ظرفیت تولیدی این مجموعه قابلیت ارتقاء خواهد داشت.
 

کارخانه ذوب آهن اردبیل


فاز اول کارخانه ذوب آهن اردبیل موجب تولید ۴۰۰ هزار تن میلگرد ساده و آج دار، تسمه، ریل و نبشی شد. این مجموعه شامل ۵ فاز تکمیلی می‌باشد که با بهره برداری آن‌ها ظرفیت‌های تولیدی هر بخش ارتقاء خواهد یافت. برآورد می‌شود در پایان فاز پنجم، مجموعه قادر به تولید نبشی، شمش، انواع ورق‌های فولادی و میلگرد باشد و احتمال می‌رود با فراهم سازی بسترها و سرمایه گذاری‌های لازم، سبد تولیدات ذوب فولاد اردبیل نیز افزایش یابد. تاکنون برای راه اندازی کارخانه و تجهیزات آن بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

محصولات مجتمع ذوب اردبیل

محصولات تولیدی آن شامل انواع میلگرد آجدار، نبشی، ناودانی، شمش فولادی و تیرآهن است که خصوصیات هر کدام از محصولات این کارخانه را معرفی خواهیم نمود.

میلگرد اردبیل

میلگرد اردبیل تحت استاندارد GOST 380(2005) ST 5SP و DIN 4881:2009 تولید می‌گردد. میلگرد آجدار این کارخانه با کیفیت A2 و A3 در سایزهای ۸ تا ۱۰ میلیمتر به بازار عرضه می‌گردد.

تیرآهن اردبیل

تیرآهن مجتمع فولاد  تحت استاندارد ملی INSO1791 و DIN EN 100 25 و در سایزهای ۱۴۰ تا ۲۰۰ تولید می‌گردد. تیرآهن IPE دارای بال‌هایی با ضخامت یکنواخت بوده و به عنوان تیرآهن معمولی در ایران شناخته می‌شود.

نبشی بال مساوی

انواع نبشی بال مساوی تولیدی تحت استانداردهای ISIRI 13968-1، DIN17100، DIN EN 10025 به بازار عرضه می‌گردند. نبشی‌های بال مساوی این کارخانه نیز در سایزهای ۴*۴۰*۴۰، ۵*۵۰*۵۰ و ۶*۶۰*۶۰ می‌باشند.

شمش در بازار آهن فروشان اردبیل

شمش تولیدی کارخانه ذوب آهن اردبیل در سایز ۱۵۰*۱۵۰ تولید می‌شود. این محصول تحت استاندارد DIN 17100 می‌باشد. ترکیبات شیمیایی بیلت این کارخانه شامل ۲۲/۰ – ۱۴/۰ کربن، ۳/۰-۱۵/۰ سیلیسیم، ۶۵/۰- ۴/۰ منگنز، بیش از ۰۴/۰ فسفر و بیش از ۰۵/۰ گوگرد، بیش از ۳/۰ کروم، مس و نیکل است. 

ناودانی کارخانه فولاد اردبیل

ناودانی‌های تولیدی این کارخانه در استاندارهای INSO4477-1، DIN17100 و DIN EN 10025 تولید می‌شود. این ناودانی‌ها U شکل بوده ودر سایزهای ۱۲،۱۴ و ۱۶ تهیه می‌گردد. این نوع از ناودانی‌ها دارای بال موازی بوده و در طبقه ناودانی‌های UPE قرار می‌گیرند.

زنجیره فولاد تیم ذوب آهن اردبیل

بخشی از سبد تولیدی ذوب فولاد اردبیل برای رفع نیازهای بازار داخلی و مابقی آن‌ها به کشورهایی چون عراق صادر می‌گردد. کارخانه ذوب آهن اردبیل از بخش‌های تولیدی-صنعتی استان اردبیل است که موجب اشتغال برخی صنعتگران و افراد بومی منطقه گشته با توجه به ماهیت و ظرفیت تولیدی، در آینده زمینه ساز فعالیت ۲۵۰۰ نفر نیرو به صورت مستقیم و ۵۷ هزار نفر به صورت غیر مستقیم خواهد شد. تلاش در جهت بقای مجموعه، از برنامه‌های تکمیل و توسعه استان قرار داردبخشی از سبد تولیدی ذوب فولاد اردبیل برای رفع نیازهای بازار داخلی و مابقی آن‌ها به کشورهایی چون عراق صادر می‌گردد. کارخانه ذوب آهن اردبیل از بخش‌های تولیدی-صنعتی استان اردبیل است که موجب اشتغال برخی صنعتگران و افراد بومی منطقه گشته است. با توجه به ماهیت و ظرفیت تولیدی، در آینده زمینه ساز فعالیت ۲۵۰۰ نفر نیرو به صورت مستقیم و ۵۷ هزار نفر به صورت غیر مستقیم خواهد شد. تلاش در جهت بقای مجموعه از برنامه های تکمیل و توسعه استان قرار دارد.

زنجیره فولاد تیم ذوب آهن اردبیل

قیمت میلگرد اردبیل

کارخانه فولاد اردبیل با تلاش بسیار و تحقیقات گسترده، سرانجام در سال 1384 در شهر اردبیل واقع در شمال غرب ایران در شهرک صنعتی نوده تاسیس شده است. این کارخانه همزمان با تاسیس خود برای 275 نفر اشتغال ایجاد کرد که دارای ظرفیت تولید کارخانه 300000 تن در سال می‌باشد. عمده تولیدات ذوب آهن اردبیل بر پایه تولید انواع میلگرد ساده و آجدار می‌باشد که در دو گرید A2 و A3 قرار دارد. مهمترین طرح توسعه طلبانه این مجموعه راه اندازی خط ریخته گری با ظرفیت 500 هزار تن در سال است. این واحد تولیدی که بخش مهمی از صنعت اردبیل به حساب می‌آید، سر انجام با گفته‌های استاندار اردبیل در سال 1396 بیش از 2000 تن شمش آهن برای تولید میلگرد خریداری و به کارخانه منتقل کرد. با توجه به ظرفیت تولید این کارخانه، توانایی تولید 500 تن میلگرد در روز را داشت که جمع این عدد در طول سال رقم قابل توجهی می‌باشد و می‌تواند چرخ اقتصاد تعداد زیادی از هموطنان عزیز را به حرکت در بیاورد.

 

مجتمع ذوب آهن اردبیل

ذوب آهن اردبیل از شمش فولادی SP5 در ابعاد 120x120 تا 150x150 برای عملیات نورد با توجه به سایز شمش‌ها استفاده می‌کند. خط تولید میله تک شاخه در کارخانه میلگرد اردبیل، بین سایزهای 18 تا 32 می‌باشد و در خط تولید، میله دو شاخه سایزهای 12، 14 و 16 تولید  و در آخر برای تولید میله چهار شاخه سایزهای 8 و 10 تولید می‌شود. یکی از مزایای کارخانه فولاد اردبیل واحد کنترل کیفیت آن است که این واحد زیر نظر افرادی مجرب و کارآمد و تحصیل کرده می‌باشد. با تمرکز بر کیفیت تولید میلگرد در آزمایشگاه‌های پیشرفته به طور مداوم محصولات تولیدی تست می‌شوند، که شامل مراحل: مواد اولیه، تست ابعاد، تست کشش و تست مقاومت هستند. این مراحل در در واحد کنترل و کیفیت مورد بررسی قرار می‌گیرند. برای جلب رضایت مشتریان تمامی کالاهایی که در این شرکت تولید می‌شود، تحت استاندارد جهانی بوده که می‌توان به استاندارد DIN و ISIRI اشاره کرد.

معرفی واحد کنترل کیفیت کارخانه ذوب آهن اردبیل

برای اطمینان از سطح کیفی محصولات تولیدی این کارخانه، افراد مجرب و تحصیلکرده با استفاده از آزمایشگاه‌های مدرن و پیشرفته به طور مداوم در حال تست و آزمایش محصولات در واحدهای متنوع تولیدی هستند.
از جمله واحدهای تست ذوب آهن اردبیل می‌توان به واحد تست ابعاد، مواد اولیه، واحد بازرسی خطوط تولید لوله، تست هیدرو استاتیک، تست کشش، تست کوانتومتری، تست ادی گارنت وکنترل نهایی محصول قبل از تحویل به مشتری اشاره نمود. تمامی محصولات این کارخانه تحت استانداردهای بین المللی مانند ISIRI 3360، ISIRI 3765، ISIRI 7597 و DIN 2394 تهیه و تولید می‌شوند.

معرفی کارخانه ذوب آهن اردبیل

منبع تولید محتوا فولاد24

دیدگاه ها
×