چت

چگونه برای کسب و کار صادراتی خود تبلیغ کنیم؟ (قسمت اول)

<p>بسیاری از کسب و کارهای کوچک فعال در صنایع آهن فولاد به فکر صادرات محصولات خود به خارج از کشور هستند. تبلیغات تأثیر بسیار زیادی بر رونق این کار دارد اما چگونگی این تبلیغات بسیار مهم است.</p>

چگونه برای کسب و کار صادراتی خود تبلیغ کنیم؟ (قسمت اول)

تبلیغات برای یک کسب و کار صادراتی  بسیار مهم است. اصلاً مهم نیست که شما چه قدر محصولات خوب و با کیفیتی دارید. یک چیز همیشه ثابت است. بدون معرفی کردن صحیح خود به دیگران هیچ کاری درست پیش نخواهد رفت. برای پیشرفت کسب و کار خود باید یک استراتژی خوب داشته باشید. خوشبختانه ما در عصری زندگی می‌کنیم که راه‌های تبلیغات بسیار زیاد است و هزینه‌هایی که برای انجام آنها لازم است بسیار اندک است. توجه داشته باشید که تبلیغات باید به طور مداوم ادامه داشته باشند پس حتماً این برنامه را وارد روتین امور عادی روزانه‌ی خود کنید. در ادامه بهترین راه‌های برای انجام یک تبلیغ مؤثر شرح داده خواهد شد.

1- یک وبسایت برای کسب و کار صادراتی خود ایجاد کنید

بهترین برگ برنده‌ی شما در هر حالتی وبسایت شماست. حواستان باشد برای انجام امور صادرات به خارج از کشور، اغلب کارهای شما باید به صورت آنلاین انجام شود. با داشتن وبسایت هم شما می‌توانید مشتری‌های خود را راحت تر پیدا کنید و هم آنها. یک بیزینس صادراتی درست و حسابی حتماً به یک چهره‌ی خوب در فضای مجازی نیاز دارد. شما یا خودتان می‌توانید امور سایت را به عهده بگیرید و یا آنها را به یک متخصص بسپارید. مهم این است که تمام این کارها ارزشش را دارد و نتایج بی نظیری خواهد داشت.
وبسایت کسب و کار صادراتی

1-1- وبسایت باید چه بخش‌هایی داشته باشد؟

یادتان باشد که هر وبسایتی نیاز به یک سری بخش های اصلی دارد. مهم‌ترین‌های آنها بخش «درباره‌ی ما» و بخش «تماس با ما» است. مشتری می‌تواند به وسیله اولی با شما و محصولاتتان آشنا شده و پس از تصمیم گیری از طریق بخش دوم با ما تماس بگیرد. این صفحات علاوه بر کارایی‌های اقتصادی، می‌توانند مشتری ها را به شما نزدیک کرده و آنها را وفادار کنند. ایجاد یک وبسایت کاری بسیار کم هزینه و راحت است. پس حتماً آن را در برنامه‌ی خود داشته باشید.

2- یک لوگوی جذاب طراحی کنید

بعد از وبسایت حالا نوبت به طراحی یک لوگو می‌رسد. این لوگو هم باید هویت کسب و کار شما را نشان دهد و هم باید جذاب باشد. باید کاری کند که مخاطب بخواهد در مورد آن بیشتر بداند زیرا این اولین چیزی است که در لحظه‌ی ورود به سایت مشاهده خواهد کرد. این لوگو باید اورجینال هم باشد پس پیشنهاد می‌شود که طراحی آن را به دست یک گرافیست بسپارید. لوگوی شما در تمامی تبلیغات شما وجود خواهد داشت. به مرور زمان و با گسترش کسب و کارتان می‌توانید به فکر آیتم‌های دیگری هم باشید مثل خودکار، سررسید، ماگ و امثال اینها که لوگوی شما روی آنها باشد. هر چه بیشتر لوگوی خود را نشان دهید موفقیت شما هم بیشتر خواهد بود. یک نکته بسیار مهم! وقتی مشتری‌های خارجی شما از این آیتم‌ها استفاده می‌کنند این خودش یک تبلیغ بسیار مؤثر و کاملاً رایگان است. کافی است که دیگر همکاران خارجی آنها نگاهی به سررسید انگلیسی زبانی با لوگوی شما بی اندازند.

3- برنامه‌ریزی دقیقی برای سئو انجام دهید

سئو یعنی سازمان دهی موتور جست و جو. به عبارت دیگر هدف سئو این است که مطالب وبسایت شما هر چه بیشتر و بهتر در جست و جوی گوگل نمایش داده شود. سئوی درست باعث می‌شود که مخاطبان بیشتری وارد وبسایت شما شوند و این یعنی بازدید بیشتر یا در واقع مشتری بیشتر.

3-1- برای یک سئوی خوب چه کارهایی باید انجام داد؟

برای پاسخ به این سؤال می‌شود یک کتاب نوشت که البته این کار را هم کرده‌اند. اما اگر بخواهیم به نکات اصلی سئو اشاره کنیم می‌شود پاسخ این سؤال را به شکل زیر داد:

  •  تولید محتوای مناسب
  •  انتخاب لغات کلیدی کاربردی
برنامه ریزی دقیق برای سئو بسیار ضروری است

این دو مورد اساسی ترین نکات برای شروع یک سئوی خوب هستند. حتی می‌توانید مقاله‌ها و محتواهای خود را در کنار تبلیغات برای کاربران ارسال کنید. خلاصه این که راه های بسیار زیادی برای سئوی خوب وجود دارد اما باید حواستان باشد که این کار زمانبر است. برای دیدن نتایج سئوی خود باید به طور مستمر کار کنید و کمی حوصله داشته باشید. معمولاً چند هفته و یا حتی چند ماه طول می‌کشد تا افزایش بازدید سایت خود را به طور ملموس مشاهده کنید. اما ارزشش را دارد!

4- در فضای مجازی فعال باشید

بعد ایجاد سایت و طراحی لوگو و برنامه ریزی برای سئو نباید فکر کنید که کار شما تمام شده است. نه! کار شما تازه شروع شده است. فضای مخاطبان در فضای مجازی همیشه به دنبال چیزهای جدید هستند. برای آنکه از کورس رقابت با سایر کسب و کارهای مشابه خود عقب نمانید باید مدام و به طور مستمر در فضای مجازی فعال باشید. سعی کنید همیشه حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشید. این باعث می‌شود که بیشتر دیده شوید. یک فایده‌ی دیگر هم دارد. آن هم این است که باعث می‌شود ببینید بقیه چه کارهایی انجام داده‌اند و اطلاعات شما را زیاد می‌کند.

5- در گردهمایی‌های صادرات و واردات شرکت کنید

اغلب سفارت‌خانه‌ها به طور سالانه مراسمی با موضوع تجارت و افزایش همکاری برگزار می‌کنند. درست است که فعالیت شما در فضای مجازی بسیار مهم است اما حضور فیزیکی شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود. اغلب کسب و کارهای بزرگ ثبت شده، خود به خود دعوت خواهند شد. شما هم با گرفتن مجوزهای لازم می‌توانید خود را به این جمعیت وصل کنید و این یعنی آغاز همکاری‌های تازه. کافی است که نسبت به تجار سنتی از قابلیت‌های زبانی بهتری برخوردار باشید و حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید. حتماً می‌توانید جای خود را در این جمع باز کنید. فرصت‌های بسیار ارزشمندی در این گردهمایی‌ها وجود دارد که یکی از آنها دیدار با افرادی است که می‌توانند مشتری‌های دائمی شما باشند.
باید در گردهمایی های تجاری شرکت کنید

6- با همکاران تاجر خود در ارتباط باشید

یکی از اسرار موفقیت در تجارت، داشتن ارتباط با دیگر تجار است. این اصلاً به معنای دوستی نیست. این فقط به معنای سر زبان انداختن اسم خودتان است، و این که از کار همکاران خود هم با خبر باشد. اطلاعات بسیار ارزشمندی از این ارتباطات به دست می‌آید که می‌تواند تأثیر مستقیمی بر کسب و کار شما داشته باشد. شاید از این ارتباطات مشتری خاصی به دست نیاید اما حتماً شما را محبوب تر و شناخته شده تر می‌کند و این امر است که به مرور زمان برای شما مشتری های تازه هم پیدا خواهد کرد.

تمامی این فعالیت ها به شما کمک خواهد کرد که یک بیزینس موفق داشته باشید. در قسمت دوم از این مقاله به معرفی چند تکنیک بسیار مهم دیگر خواهیم پرداخت.
 

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد24
دیدگاه ها
×