چت

چگونه با استفاده از نرم افزار DUO جلسات کاری خود را در دوران قرنطینه کرونایی همچنان برقرار کنیم؟

<p>در هفته های گذشته، ویروس کرونا، این مهمان ناخوانده ارتباطات حضوری افراد را بسیار محدود کرده&nbsp;و به دنبال آن خیلی از قرارهای ملاقات کاری کنسل شده &nbsp;و ارتباطات مدیران و کارمندان شرکت ها با یکدیگر نیز با مشکل رو به رو کرده است.</p>

چگونه با استفاده از نرم افزار DUO جلسات کاری خود را در دوران قرنطینه کرونایی همچنان برقرار کنیم؟

یکی از روش های مرسوم برای ارتباط تصویری، استفاده از تماس ویدیویی واتس اپ است. اما این روش یک مشکل دارد و آن هم این است که امکان حضور تعداد افراد در این تماس ویدیویی محدود است و سازمان ها و شرکت هایی که می خواهند همزمان با تعداد افراد بیشتری به صورت مجازی جلسه برقرار کنند نمی توانند از این ابزار استفاده کنند.

از این رو ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی یکی از نرم افزارهای محبوب تماس ویدیویی یعنی نرم افزار DUO که قابلیت حضور همزمان تعداد بالاتری از افراد را در مقایسه با واتس اپ و بسیاری از نرم افزارها فراهم کرده است بپردازیم.

در این مقاله به مطالب زیر می پردازیم:

  • DUO چیست؟
  • چگونه DUO را دانلود کنیم؟
  • راهنمای تصویری استفاده از اپ DUO
  • آشنایی با قابلیت دسترسی های سریع تماس با هر مخاطب
  • قابلیت knock knock نرم افزار DUO چیست؟
  • حذف کردن اکانت DUO

DUO چیست؟

DUO یک اپ کاربردی اما آسان است که توسط شرکت گوگل جهت برقراری تماس تصویری طراحی و ایجاد شده است. DUO این امکان را می دهد تا قرارهای ملاقات کاری و دوستانه بدون نیاز به حضور فیزیکی برگزار کنید.

شرکت گوگل این برنامه را به این صورت معرفی کرده است:

می توانید از Google Duo برای برقراری تماس ویدیویی با خانواده، دوستان و سایر افراد استفاده کنید. تماس هایتان رمزگذاری می شود، به این معنی که تماس ها خصوصی فقط برای شما و فردی که با او تماس گرفته اید، است.

DUO

چگونه DUO را دانلود کنیم؟

به طور معمول این برنامه به صورت پیش فرض بر روی سیستم عامل های ios و اندروید فعال می باشد، اما اگر بر روی گوشی شما نصب نشده است شما می توانید آن را از گوگل پلی دریافت کنید یا بر اینجا کلیک کنید.

اصلا نگران نباشید، استفاده از این اپ بسیار راحت است و شما می توانید فقط با یک شماره تلفن با همکاران و دوستانتان از خانه ارتباط برقرار کنید.

راهنمای تصویری استفاده از اپ DUO

1- پس از دانلود، برنامه duo را باز کنید.
DUO

2- شما می توایند آدرس جی میل خود را وارد کنید و وارد برنامه شوید ولی اگر تمایلی به این کار ندارید، می توانید از پایین سمت چپ گزینه skip را انتخاب کنید.

DUO

3- حالا فقط در صفحه بعدی، شماره تماس خود را وارد کنید و گزینه agree را انتخاب کنید. ثبت نام شما تمام شده است و می توانید از کار کردن با این اپ لذت ببرید.

DUO

4- برای شروع چت گروهی با همکاران یا دوستان خود، گزینه create group را انتخاب کنید که شما را وارد لیست مخاطبین خود می کند تا بتوانید کسانی که تمایل به چت تصویری با آن ها دارید را دعوت کنید. شما در این برنامه قادر خواهید بود 7 نفر را انتخاب کنید، به عبارتی با احتساب خود شما در مجموع 8 نفر به طور همزمان می توانند به صورت آنلاین تماس تصویری داشته باشند که این تعداد تقریبا دو برابر ظرفیت چت گروهی واتساپ می باشد.

DUO

آشنایی با قابلیت دسترسی های سریع تماس با هر مخاطب

پس از هر تماسی که از طریق DUO بگیرید، این نرم افزار یک shortcut برای دسترسی آسان برای برقراری مجدد تماس با فردی که با او اخیرا تماس گرفته اید، ایجاد می کند. با لمس گزینه shortcut و نگه داشتن آن یک منو با امکاناتی نظیر حذف کردن از لیست، بلاک کردن شماره، اضافه کردن به مخاطبین و شروع تماس تصویری به شما نمایش داده می شود. علاوه بر این DUO این امکان را به شما می دهد که در حین تماس، تصویر خود را نیز در صفحه مشاهده کنید.

قابلیت knock knock نرم افزار DUO چیست؟

یکی از ویژگی های نرم افزار DUO که گوگل هم در هنگام معرفی بسیار بر آن تاکید کرد، قابلیت knock knock است. .زمانی که با فردی تماس میگیرید فورا تصویر شما برای آغاز تماس تصویری نمایش داده می شود. این قابلیت به فردی که با آن تماس گرفته اید اجازه می دهد پیش از تایید و برقراری تماس تصویر ویدئویی شما و حالتی که در آن قرار گرفته اید را مشاهده کند. اما یک نکته مهم وجود دارد قابلیت knock knock زمانی کار میکند که شماره مخاطب را در گوشی خود ذخیره کرده باشید. بنابراین اگر کسی با شما تماس بگیرد که آن را نمیشناسید یا یکی از دوستانتان با شماره ای جدید با شما تماس بگیرد این قابلیت کار نمیکند. همچنین اگر شما با کسی تماس بگیرید و شماره شما درلیست مخاطبان ذخیره نشده باشد این قابلیت به طور پیش فرض غیر فعال می شود. البته ممکن است شما نخواهید که پیش از پاسخ دادن مخاطب به تماس ، تصویر شما مشاهده شود که خوشبختانه گوگل امکان غیر فعال سازی قابلیت knock knock را به کاربران داده است.

برای غیر فعال سازی ایکن منو را در بالا سمت راست انتخاب کرده و در مسیر Settings >call Settings> Knock Knock را غیر فعال کنید.

حذف کردن اکانت DUO

برای حذف اکانت DUO خود کافی است سه نقطه بالای برنامه در سمت راست و سپس این مسیر را طی کنید
Settings> Account> Delete Duo Account

تهیه شده توسط گروه تامین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×