چت

میلگرد ترانس

همانگونه که می‌دانید میلگرد یا آرماتورها انواع مختلفی دارند که ما در این مقاله به معرفی میلگرد ترانس می‌پردازیم. میلگرد ترانس بیشتر در مکان هایی که ظاهر کار اهمیت بالایی دارد مورد استفاده قرار‌می‌گیرد.

میلگرد ترانس

میله های فولادی که در طی فرآیندی سطح آن صیقل داده می‌شود را میلگرد ترانس  گفته، که علاوه بر مصارف ساختمان سازی از آن برای مصارف تزیینی مانند فرفوژه، شبکه بندی، تقویت سازه استفاده می‌کنند. میلگرد ترانس انواع مختلفی داشته که از تفاوت در نحوه ساخت این محصول ناشی می‌شود. اساس کار تولید به شیوه نورد گرم می‌باشد ولی نحوه ساخت انواع آن متفاوت می‌باشد. به طور کلی سایز این میلگرد ‌با توجه به اندازه سطح مقطع آن اندازه گیری شده که قیمت متناسب با سایز، متغیر‌است.

میلگرد ترانس

انواع میلگرد ترانس:

-تک پولیش:

میلگرد ترانس تک پولیش جزو فولادهایی است که به دلیل انجام فرایند پولیش بر آن دارای سطحی براق می‌باشد. میلگردهای ترانس تک پولیش ابتدا به صورت میله های فولادی بودند که از فرایندهای کار گرم تولید می‌شوند و دارای سطحی ناصاف و غیربراق هستند و سپس بعد از عملیات پولیش دارای سطحی صاف و براق می‌شوند. از این میله های ترانس تک پولیش می توان در کارهایی مانند ساخت قطعات پمپ های آب و نفت، سیلندرهای هیدرولیکی و قطعاتی که نیازمند سطحی براق هستند و در اثر انجام فرایندهای ماشینکاری براقیت خود را از دست ندهند، استفاده کرد.

-دو پولیش:

میلگرد ترانس دو پولیش جزو میلگردهای فولادی است که توسط پولیش کردن دارای سطحی آینه ای هستند و از میلگردهای ترانس تک پولیش براق ترند. این میلگردهای ترانس دو پولیشه که ابتدا از فرایندهای کار گرم تولید می‌شوند دارای سطحی غیربراق و ناصاف هستند، سپس توسط انجام روش های مختلف پولیش، سطحی آینه ای شکل به دست می‌آورند. از این میله ها می توان در کارهایی مانند معماری، ساخت قطعات وسایل نقلیه و مکان هایی که نیازمند یک سطح آینه ای نشکن است استفاده کرد.

قیمت روز میلگرد

-ترانس کششی یا روغنی:

در ساخت این نوع میله، از مواد خام طبق گواهینامه فولاد آلیاژی به صورت روغنی و پولیش زده به قطر ۱۰ الی ۶۰ میلیمتر و شاخه هایی به اندازه ۳ و ۶ متری استفاده می‌کنند.

سنگ خورده (سر زرد و سر قرمز) :

در فرآیند تولید از دستگاه های سنگ سنترلس LIDKOPING (دستگاهی سوئدی بسیار دقیق) استفاده می‌نمایند. این محصول با ضخامت ۳ الی ۱۰۰ میلیمتر و با تلرانس سفارش شده توسط مشتری به دو نوع سر زرد (ST) و سر قرمز (CK) تولید می‌شود.

-بلبرینگ خور:

این میله محصولی مشابه به محصول سنگ خورده با سطحی براق می‌باشد که تنها تفاوت آن قابلیت بلبرینگ خوردن آن است. قابل ذکر است که قیمت آن نسبت به نوع سنگ خورده بسیار پایین تر می‌باشد.

-تسمه:

تسمه سطح مقطعی صاف و مستطیل شکل که به سه شیوه نوردی، ماشینکاری و ترانسی تولید می‌شود. تسمه ترانسی نوعی تسمه با سطحی کاملا صاف و صیقلی و با کمترین تلرانس می‌باشد. به همین دلیل است که کمترین عملیات ماشینکاری روی آن انجام می شود.

-چهار پهلو:

ساخت تسمه های آهنی و فولادی به صورت چهارپهلو صورت می‌گیرد. هر کدام از این تسمه ها کاربردی دارند و این دلیلی برای تولید تسمه ها‌ی چهار پهلو با ضخامت و شماره مختلف است.چهار پهلو های آهنی با گوشه ها و شعاع های گرد مناسب برای تولید و تجهیزات مختلفی به کار برده می‌شوند.
 

میلگرد ترانس

-شش پر:

مقاطع فلزی شش گوش یا شش ضلعی می‌باشد که از آلیاژ فولادی ST37 ساخته شده است. این میله های شش پر در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می‌شوند و سپس در کارخانه های مورد نظر بنا به خاصیت ها و ویژگی هایی که هر کدام از آن ها دارا می‌باشند، برای تولید محصولات نهایی استفاده می‌شوند.

-مفتول:

مفتول ظاهری سفید و صیقلی با قطری ۳ تا ۱۴ میلیمتری داشته که به دلیل ضخامت کم قابلیت خم کاری دارد.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد۲۴

دیدگاه ها
×